תוכן שיווקי
בעקבות אירוע של רד-האט ישראל ומטריקס - Red Hat Pizza 2017

טרנספורמציה דיגיטלית: להיות בעלי מודעות למה שקורה בתווך

28/05/2017 09:30
אריקה לנגי, ארכיטקטית פתרונות ברד-האט. צילום: יח"צ

כתבה: אריקה לנגי, ארכיטקטית פתרונות ברד-האט (Red Hat)

ארגונים מודעים היום מאוד לצורך להפוך ליותר דיגיטליים, על מנת להישאר תחרותיים ולשרת לקוחות בדרכים חדשות. נכנסנו לעידן של שיטות פיתוח אג'יליות, מערכי טכנולוגיה היברידיים, ו-"כלכלת API" שנובעת מכך.

כל אלה טומנים בחובם הבטחה גדולה, אבל כתוצאה נמצאים צוותי IT תחת לחץ הולך וגובר לספק ולנהל סביבות מורכבות, במיוחד כשמדובר בקישור בין נתונים, יישומים והתקנים ואביזרים.

הדיון והכיסוי התקשורתי סביב המענה לאתגר זה, הינו נרחב ותוסס. אבל יש חלק קריטי של פאזל זה שעדיין צריך לתפוס את מרכז הבמה.

"צומת ספגטי"

במונחים מעשיים, כדי להיות דיגיטליים נדרשת היכולת ליצור יישומים חדשים מהר יותר. ואכן, תחזוקת ועדכון יישומים קיימים הם עדיפות IT עליונה עבור ארגונים רבים – 71% על פי נתונים מלקוחות רד-האט. כך גם יצירת יישומים חדשים במהירות רבה יותר (53%).

כאן רואים שארגונים רבים מגלים בעיית אינטגרציה, ההופכת לסבך דמוי ספגטי של מערכות ומקורות נתונים שהצטברו לאורך הזמן.

יתכן שקשה לדעת היכן להתחיל בהתרת שפע המערכות הנפרדות ומקורות נתונים שונים, כשעומדים לפתח יישומים חדשים שחייבים להשתלב לתוכם.

אינטגרציה תפעולית מאחורי הקלעים

כשארגונים שואפים לחדש סביבות יישומים, שיקול מכריע הוא היכולת לגשר בין טכנולוגיות ישנות וחדשות בדרך מאובטחת ומשמעותית, תוך רתימת יתרונות ארכיטקטורות וכלים אג'יליים חדשים.

מנהלי IT כנראה לא חושבים שחלק גדול מהתשובה טמון בתווכה (Middleware) – הטכנולוגיה שלא רואים אותה, העובדת לפתרון בעיות מגוונות ומורכבות מאחורי הקלעים במערכות כמו הזמנות חופשות, קניית אונליין של כרטיסים למופעים, וזיהוי הונאות בכרטיסי אשראי.

טכנולוגיות תווכה יכולות לשלב מערכות אלה ולשתף נתונים המופצים ברחבי יישומים ותהליכים מרובים. הן גם מעצימות משתמשים עם תהליכים עסקיים אוטומטיים וחוקים העוזרים לארגון להגיב במהירות לתנאים משתנים.

על ידי אספקת פלטפורמה שמעליה נבנות אפליקציות, יכולה תווכת אינטגרציה להאיץ אספקת שירותים חדשים לעובדים וללקוחות. הארגון יכול לעשות זאת ללא תלות בסביבה או בהתקן, תוך גמישות לפרוס יישומים באתר הלקוח, בענן, או שילוב שלהם, ומקיף את מגוון ההתקנים הקריטיים לארגונים.

הבה נדבר על נתונים

כלכלת ממשקי תכנות היישומים (APIs) מסייעת לדמוקרטיזציית גישה לנתונים ולשירותים, ומהווה הזדמנות לחבר טוב יותר בין אנשים וארגונים.

כאשר מנמ"רים רוצים להפוך לארגון מקושר, הם צריכים להתחיל להתייחס לנתונים כאזרחים מהשורה הראשונה. ארגונים רבים היו יושבים על אוצרות של מידע, לו רק יכלו לעבד נתונים אלה ולספק להם הקשר על פני מגוון פלטפורמות.

ארגונים כבר לא סובלים מחוסר נתונים. האתגר של עסקים הוא מחסור בנתונים הנכונים בזמן הנכון. הם מתמודדים עם פיסות נתונים המופקים ממקורות רבים, כגון מדיה חברתית והתקנים מקושרים. לאור זאת, האחראים ליישומי IT צריכים להתחיל להתייחס לנתונים פחות כאל מחסן סטטי, ויותר כאל מארג נתונים דינאמי.

גישות אינטגרציה מסורתיות עוסקות בעלות ובמורכבות המזוהות באופן מסורתי עם מחסני נתונים או טכניקות צנרת נתונים (ETL מסורתי – תהליכי שאיבה, הסבה וטעינה של נתונים).

לעומת זאת, עם מארג נתונים מקבלים ארגונים יכולות עיבוד just-in-time, שיכולות לצרף יחד נתונים ממקורות מרובים, לקלוט בקלות מקורות חדשים, ולהתרחק ממאגרים נפרדים מסורתיים. הם יכולים לבחון שימוש בטכנולוגיות תווכה כדי לעשות זאת בצורה של טכנולוגיות וירטואליזציית נתונים.

לזכות ביתרון בדרך לדיגיטליזציה

וירטואליזציית נתונים יכולה לשמש להטמעת שכבת גישה לנתונים, אשר אוספת יחד את נתוני הבסיס ומכינה אותם עבור כלים אנליטיים. זוהי טכניקה אשר מציעה נתונים מדויקים ואמינים בזמן אמת, ללא שכפול נתונים מיותר, תוך הפחתת העלות של דו"חות לא מסונכרנים.

בדרך זו יכולים ארגונים להשיג פרודוקטיביות ויעילות גדולות יותר, ולהפוך נתונים ממאגרים מפוצלים למידע מאוחד במתקבל במהירות העסק.

דוגמה מצוינת לארגון שמנצל עושר נתונים זה הוא רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), אשר יישם שכבת גישה לנתונים כדי לתמוך בהחלטות נתונים בזמן אמת.

ארגוני שירותים פיננסיים רבים מתמודדים עם הצורך לקלוט מידע מתוחכם יותר ממערכות שונות כגון טרנזקציות, סיכונים, וספר חשבונות ראשי, ולהיות מסוגלים לספק מידע זה על הערוץ הנכון בדרך הנכונה. כתוצאה, צוותי BI עם הכלים הנכונים יכולים לכרות נתונים אלה, ולקבל תובנות שיכולות להוסיף ערך רב לעסק ולחוויה אותה מספקים ללקוחות.

כפי שאני רואה זאת, תווכת אינטגרציה היא המפתח עבור ארכיטקטורה מודרנית, והארגונים שמכירים בערכה האסטרטגי יכולים לזכות ביתרון בדרך לדיגיטליזציה.

אירועים קרובים