תוכן שיווקי

כיצד עליית ה-SaaS והענן משפיעה על הדטה סנטרים המודרניים

17/05/2017 15:25
ג'וש אפשטיין, סגן נשיא לשיווק גלובלי, קמינריו. צילום: יח"צ

כתב: ג'וש אפשטיין, סגן נשיא לשיווק גלובלי, קמינריו (Kaminario)

אספקת יישומים ארגוניים בענן משנה במהירות את תעשיית התוכנה, ארגוני IT ואת הדטה סנטר המודרני. המודל של אספקת תפקודיות תוכנה מתקדמת כשירות (Software-as-a-Service), נכנס למיינסטרים של ה-IT.

חברת המחקר IDC צופה כי שוק תוכנות הענן יצמח ל-151.6 מיליארד עד 2020, עם צמיחה שנתית משוקללת (CAGR) של 18.6% לאורך חמש שנים – הרבה מעבר לצמיחה של תוכנה מסורתית.

גופי IT ארגוני מאמצים תוכנות ענן מסיבה טובה. גרסאות SaaS של יישומים ארגוניים משיקות חידושים במהירות גבוהה יותר מאשר תוכנות מסורתיות.

רשתות ציבוריות מהירות יותר, תפוצה רחבה של מכשירים ניידים ותפיסות פיתוח מודרניות, מאפשרות חוויית משתמש מצוינת. דטה סנטרים רבי-עוצמה מבוססי ענן, מספקים יכולות אנליטיקה מתוחכמות בזמן אמת למשתמשים הניגשים ליישומים ממגוון מכשירים. וכנראה הדבר המשמעותי ביותר, הוא שהאימוץ של SaaS משחרר משאבי IT ומפשט מרכזי נתונים ארגוניים.

האימוץ של SaaS ושל תוכנה מבוססת ענן, הוא תופעה חוצה-תעשיות. היצע טכנולוגי בתחומי בריאות, פינטק וקמעונאות, צומח במהירות לצד יישומים ארגוניים כשירות.

גרסאות SaaS של יישומים ארגוניים מגיעות גם לעסקים קטנים יותר, שבעבר לא הייתה להם האפשרות לארח יישומים מורכבים באתריהם.

במבט קדימה, עסקים בעלי יכולות אינטרנט של הדברים – כולל תעשייה חכמה, בריאות מרושתת, וחברות מוכוונות ערים חכמות, יסופקו גם הם באמצעות היצע as-a-service. כל יישומים אלה חולקים דרישות תשתית משותפות, הנותנות מקום לדור חדש של טכנולוגיות דטה סנטרים העונות לצרכי עסקי as-a-service.

צרכי תשתית עבור עסקים as-a-service

תוכנות SaaS מודרניות ותוכנות מבוססות ענן, מציבות דרישות חדשות לתשתית של מרכז הנתונים. חלק מהדרישות הן התפתחות פשוטה של הדרישות עבור תשתיות יישומים מסורתיות. דרישות אחרות הן ייחודיות למודל as-a-service, כאשר אינסטנציה יחידה של יישום תומכת בארגונים מרובים.

נראה שהדרישה המשמעותית ביותר מתשתית as-a-service, היא הצורך ביכולת גידול – סקלאביליות. אסטרטגיות תשתית סקלאבילית הן קריטיות כאשר הצמיחה העסקית שבבסיסן מקדמת גידול במספר המשתמשים, במכשירים, בטרנזקציות, ובנתונים גולמיים.

פתרונות תשתית שמספקים באופן חסכוני ביצועים, פשטות ואמינות עבור ארגון בודד, לעתים קרובות לא תומכים בצרכי הסקלאביליות של SaaS ותוכנות ענן.

טכנולוגיות למעבר לעולם ה-as-a-service

וירטואליזציה של שירותים שינתה את הכלכלה של ניהול הדטה סנטר, וסללה את הדרך לעולם של as-as-service. מעבר לכך, מספר טכנולוגיות תשתית ממשיכות לשנות את הדטה סנטר המודרני.

פלטפורמות אחסון ארגוניות שנבנו עבור טכנולוגיות solid state disk צוברות במהירות נתח שוק על חשבון מערכי אחסון מסורתיים המבוססים על דיסק קשיח. מערכי All-flash הממנפים את טכנולוגיות solid state העדכניות ומשלבים טכנולוגיות יעילות לצמצום נתונים, מאפשרות לעשות צעד קדימה מבחינת ביצועים לצד עלויות המתחרות באחסון המסורתי.

דטה סנטרים מוגדרי-תוכנה מאפשרים רמה חדשה של פתרונות גמישים מאוד וחסכוניים בעלויות, שפתרונות מבוססים על חומרה ייעודית לא מסוגלים לספק.

טכנולוגיות קישוריות נתונים מהירות של דטה סנטרים, כולל NVMeF, ישנו את התפיסה של תשתית אחסון משותפת, ודטה סנטרים ישיגו רמה חדשה של ביצועים וגמישות.

טכנולוגיות מסדי נתונים טבלאיים מסורתיות יתוגברו או יוחלפו בטכנולוגיות כגון NoSQL/NewSQL, כדי לספק ביעילות גבוהה יותר תפקודיות מתקדמת של אנליטיקה בזמן אמת.

המנצחים והמפסידים של מרכזי נתונים as-a-service

לטכנולוגיות דטה סנטרים שהיו מוצלחות בהפעלה מקומית (on premises), לא תהיה בהכרח אותה הצלחה בעולם ה-as-a-service.

נראה שפתרונות ותיקים (legacy) הקשורים לארכיטקטורת חומרה קשיחה, לא יעמדו בקצב של פתרונות מבוססי תוכנה זריזים וגמישים (אג'ייל).

טכנולוגיות עם ממשקים קנייניים יפסידו לאלו המציעות למפתחים גישה דרך סטנדרטים פתוחים. טכנולוגיות מורכבות הדורשות משאבי תמיכת מומחים, יפנו את הדרך לפתרונות פשוטים יותר שניתן לנהל אותם על ידי אנשי מקצוע כלליים.

IDC

אירועים קרובים