תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Pizza 2017, יום ה' 18 במאי, סינמה סיטי גלילות

"הקוד הפתוח מוביל את עולמות הטרנספורמציה הדיגיטלית"

לדברי מוטי הדס, סגן מנהל בחטיבת המוצרים של מטריקס, "החברה מובילה את הקוד הפתוח בישראל - הקוד הפתוח הינו מנוע החדשנות"

17/05/2017 14:03
מוטי הדס, סגן מנהל בחטיבת המוצרים של מטריקס. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"מימוש תפיסת הקוד הפתוח במערכי המחשוב בארגונים, בארץ ובעולם, הנו מנוע של חדשנות, המספק תועלות עסקיות, טכנולוגיות, תפעוליות וכלכליות", כך אמר מוטי הדס, סגן מנהל בחטיבת המוצרים של מטריקס.

הדס, המשמש גם כמנהל מרכז התמחות קוד פתוח במטריקס, התראיין לקראת כנס מטריקס, רד-האט (Red Hat), פיצה וטכנולוגיה, שייערך מחר (ה') בסינמה סיטי גלילות.

"חזרתי לפני כמה ימים מהכנס השנתי של רד-האט בבוסטון", סיפר הדס, "וראיתי 5,000 איש מהארגונים המובילים בעולם, כשכולם מדברים על קונטיינרים, אינטרנט של הדברים, מיקרו-שירותים, טרנספורמציה דיגיטלית ו-Big Data. כל המגמות החמות ביותר קורות בקוד פתוח – והכל מתחבר וקשור לרד-האט".

"בחטיבת המוצרים במטריקס", אמר הדס, אנו מבינים את החיבור הזה ומייצגים את ספקיות ה-IT המובילות המשחקות בעולם הקוד הפתוח, כשהן פועלות באופן הדומה לזה של רד-האט, בהיבט המודל העסקי והטכנולוגי. יש כיום הבנה גורפת, לפיה את תחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית וכל עולם ה-Big Data – מוביל עולם הקוד הפתוח".

"אנו במטריקס מייצגים את רד-האט שנים רבות, ולצידה חברות קוד פתוח נוספות: MongoDB, בסיס הנתונים המוביל בעולם בקטגוריית NoSQL; הורטונוורקס (Hortonworks) – פתרון ה-Big Data המוביל בעולם המבוסס על Apache Hadoop ו-GitHub, פלטפורמת פיתוח לשיתוף קוד פתוח", אמר הדס.

בשפיץ של הטכנולוגיה

"כל הבאזים הגדולים מתחברים לתחום, כולם דורשים הבנה מערכתית וחיבור בין כמה שחקנים. המודל של כלל החברות הללו הוא כמו זה של רד-האט, גרסה חינמית וגרסה נוספת עם תמיכה. הקונספט הזה חילחל מרד-האט לחברות נוספות והוא מייצר חדשנות – אנו מתמחים מזה 13 שנים בעולם זה".

אנו במטריקס, אמר הדס, "משמשים כמעין Hub, מרכז מומחיות לתחום, יש למקצועני החטיבה את הידע המעמיק בתחומי קוד פתוח שונים ויכולת לחיבור שלהם למגמות הטכנולוגיות החדשות. אנו יודעים לעשות את החיבורים הנדרשים בין אוכלוסיות ה-IT השונות: חיבור בין מפתחים ובין אנשי DevOps, חיבור בין מנהלי בסיסי נתונים, DBA, ובין אנשי תשתיות. כל זה, במבט כולל של 360 מעלות, יושב אצלנו".

"אנו מבחינים בירידה בדרישה של הטמעת פרויקטים מבוססי פתרונות של הספקיות הוותיקות", אמר הדס. "כיום הלקוחות הארגוניים רוצים פתרונות שיהיו ב'שפיץ' של הטכנולוגיה, פתרונות שיניבו, לצד ההיבט הטכנולוגי גם יחס טוב של עלות-תועלת, לצד מימד של חדשנות".

לדבריו, "בסופו של דבר, כשמדברים על המהפכה הדיגיטלית אותה ארגונים נדרשים לעבור, מדובר בניסיון לייצר זריזות תפעולית של ה-IT, להביא יותר כמויות של מידע – ולטפל בו".

ליישם חדשנות ולספק מהר יותר יישומי ענן

בשנה החולפת, אמר הדס, "חווינו גידול בכמות הלקוחות, במיוחד בתחומים חדשים של ה-Big Data. מדובר בלקוחות ממגזרי הפיננסים, הטלקום והמגזר הביטחוני".

"בנוסף, ראינו לקוחות גדולים נכנסים לפתרונות חדשים של רד-האט: פלטפורמת ה-Red Hat OpenShift, המספקת את התפקודיות הטובה ביותר עם התכונות החדשניות ביותר, המסייעת ללקוחות ליישם חדשנות ולספק מהר יותר יישומי ענן, על ידי ניצול היתרונות של מתודולוגיות DevOps הקיימות בה".

"הפלטפורמה מאפשרת ללקוחות להגיב לדרישות השוק מהר יותר, על-ידי אספקת יישומים עסקיים בתצורת מיקרו-שירותים באמצעות תהליכי DevOps. עוד ראינו מימוש של חזון הארגון האוטומטי, אשר מונע על ידי Ansible, מסגרת אוטומציית IT בקוד פתוח, שהינה פשוטה וללא תחנות קצה (Agentless)".

בכנס, סיכם הדס, "נתמקד בנושאים של OpenShift ו-Ansible, וניגע גם בפתרונות Big Data. סל הפתרונות של רד-האט מכסה את התחומים הטכנולוגיים החמים ביותר. הקוד הפתוח מוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית וה-Big Data, ומטריקס מובילה את הקוד הפתוח בישראל".

אירועים קרובים