תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Sophos, יום ה' 25 במאי, סטוקו

אילן סגלמן, Power Communications: "מניעה היא התרופה הטובה ביותר"

סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communications ומנהל פעילות Sophos בישראל, אמר בתגובה למתקפת הכופרה הגדולה בהיסטוריה כי "להתקין עדכוני תוכנה זו פעולה בסיסית והכרחית שכל ארגון קטן כגדול חייב לעשות באופן סדיר"

15/05/2017 09:39
אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communication. צילום: יח"צ

במהלך סוף השבוע האחרון התרחשה מתקפת הכופר הגדולה בהיסטוריה, כך לפי דיווחי כלי התקשורת. על פי הפרסום האחרון באנשים ומחשבים, כ-100 מדינות נפגעו ממתקפת הסייבר רחבת ההיקף, שהחלה ביום ו'.

אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communications ומנהל פעילות Sophos בישראל, אמר בתגובה כי "אפשר לראות לפי הפרסומים כי רוב הנפגעים היו ארגונים גדולים שלא דאגו להתקין את עדכוני התוכנה האחרונים של מיקרוסופט. זוהי פעולה בסיסית והכרחית שכל ארגון קטן כגדול חייב לעשות באופן סדיר. היה ניתן למנוע חלק גדול מהנזק שגרמה המתקפה".

יחד עם זאת, הוא הוסיף כי "נקיטת אמצעי אבטחת מידע מתאימים מראש היתה יכולה לעצור את המתקפה, גם כאשר הארגון לא מבצע את אותם עדכונים בזמן".

"מניעה היא התרופה הטובה ביותר", המשיך סגלמן. "גם אם ארגון שהזניח או כשל בעדכוני אבטחת המידע בזמן והשאיר דלת פתוחה להאקרים לנצל את מערכות המידע שלו, יש פתרונות שיודעים לעצור את ההתקפה ואת ההצפנה מיד עם תחילתה".

Sophos, מובילה גלובלית בהגנה על רשתות ונקודות קצה, המיוצגת בישראל על ידי Power Communications, מציגה מספר פתרונות להגנה ומניעה של מתקפות כופרה מסוג זה.

הפתרון המוביל הוא ה-Intercept X, מסדרת הדור הבא של הפתרונות לאבטחת נקודות קצה. לפתרון יכולות נגד-ניצול ונגד-כופרה ללא חתימה, עם אנליזה התנהגותית בשלב הטרום-ביצוע, אבחון וניתוח של מקור הבעיה (Root Cause Analysis), אשר יכולות לרוץ במקביל וגם להשלים פתרונות הגנה קיימים.

ה-Intercept X יכול למנוע מתקפות כופר מהסוג שראינו בסוף השבוע על ידי זיהוי מוקדם ומניעת ההצפנה כאשר היא מתחילה, תוך שברירי שניה.

חשוב לציין כי Sophos הינה ספקית אבטחת המידע היחידה בשוק שמערכות ההגנה שלה יודעות "לדבר" ביניהן. הפיירוול יודע לדבר עם הגנת נקודות הקצה, עם ה-Wi-Fi ועם ההצפנה, כלומר מידע עובר בין המערכות ומסנכרן ביניהן. כך לדוגמה, מחשב נגוע ידווח לפיירוול שמשהו לא כשורה ויבצע חסימת תקשורת ברמת הרשת, דבר שמונע התפשטות של נוזקה.

אירועים קרובים