תוכן שיווקי

מערך האחסון Kaminario K2 מגביר בטלפוניקה ביצועים ומקדם צמיחה

11/05/2017 10:29
בועז רפאלי, מנהל ההנדסה של טלפוניקה. צילום: יח"צ

טלפוניקה (Telefónica), חברת הטלקום השלישית בגודלה באירופה, היא אחת ממפעילות תקשורת משולבת במלואה הגדולות בעולם, כשהיא מספקת תקשורת, מידע ופתרונות בידור באירופה, אמריקה הלטינית ואסיה פסיפיק.

החברה מספקת קישוריות חיונית עבור חייהם האישיים והמקצועיים של 327 מיליון לקוחות ב-21 מדינות. כל זאת עם תקשורת יציבה תוך שמירה על השימוש במידע ואספקת יכולות עבור חיים דיגיטליים.

חטיבה של טלפוניקה שהוקמה בעקבות רכישה, מספקת פלטפורמה עבור שירותי אינטרנט משופרים כגון מסרונים, קול ו-וידיאו על גבי האינטרנט.

זהו שירות בינלאומי שפותח על ידי צוות בישראל (בעבר ג'אג'א שנרכשה על ידי טלפוניקה), ומופעל באמצעות מרכזי נתונים בפרנקפורט, בריטניה ומיאמי.

שירותים אלה פופולריים ברחבי בסיס המשתמשים של החברה באירופה ובדרום אמריקה. במיוחד במדינות עם תקשורת סלולרית אמינה פחות, שירותי ערך מוסף אלו מעשירים את ההיצע של טלפוניקה עם שימושיות ושביעות רצון לקוחות מוגברת. השירותים רווחיים מאוד ומסתמכים על זמינות של חמש תשיעיות.

להבטיח שביעות רצון צרכנים

טלפוניקה זיהתה בעיה כאשר התכוננה לקמפיין שיווק כדי להרחיב את השירותים המשופרים הפופולריים באמריקה הלטינית. אחסון עמוס גרם להאטת שירות. התאוששות מכשלים נעשתה מסובכת ביותר ואיטית.

מערכות EMC VMAX ו-VNX הגיעו מעבר ליכולתן. שדרוגים ושיפורים למערכות קיימות אלה לא עזרו, וביצועי אחסון הנתונים של החברה לא עמדו בקצב הביקושים.

"פיצלנו אחסון נתונים לשכבות – Hybrid, והשקענו הרבה כסף בשדרוג אחסון קיים. זה לא עזר. המשכנו להגיע לקצה, מה שהגדיל השבתות ועיכב השקות שירותים", אמר בועז רפאלי, מנהל ההנדסה של טלפוניקה.

כשחברי צוות ההנדסה התחילו לבחון מערכות אחסון זמינות בשוק, הם נמשכו במהירות לפתרונות All-Flash, מפני שלאחסון Flash יש את הפוטנציאל להפחית את עלות הבעלות הכוללת (TCO) תוך אספקת שיפורים גדולים בביצועים. אלה היו חיוניים, אבל היה חשוב גם לבחור אחסון חלופי יחיד שיתמוך בדרישות של יישומים מעורבים – Mixed Workload.

הם רצו להפסיק לעבוד עם יכולות לא מספקות וצורך לרכוש עוד מערכי אחסון. לצוות הייתה דרושה היכולת לפתח, לפרוס ולהציג תכונות חדשות ללא פגיעה בייצור. הם היו זקוקים לסקלאביליות קלה ו-Latency נמוך, כדי לפתור קשיים תפעוליים ולהבטיח שביעות רצון צרכנים.

אנשי צוות טלפוניקה בחנו הצעות של מספר ספקים, ביניהם EMC ,XtremIO ,HP וקמינריו (Kaminario). הם ביצעו הערכה מפורטת של חולשות, חוזקות ויתרונות מרכזיים. לאחר מספר סבבים של הערכה עם יועצים הנדסיים וטכניים, "הצוות הסכים פה אחד על ההובלה הטכנית של קמינריו", אמר רפאלי.

תהליך ברור לתכנון והגדלה של שירותים עתידיים

ההחלטה התבססה על מספר גורמים מרכזיים: ביצועים מעולים שמונעים לגמרי צווארי בקבוק בשירות; יכולות scale-up ו-scale-out, שמשמעותן היא לקנות רק מה שנדרש עכשיו, ומתרחב בקלות ללא הפרעה עם הגידול בדרישות שירות; ומהירות ומקצועיות התגובה של צוותי מכירות, תמיכה והנדסה של קמינריו, כולל הנכונות לשתף מפות דרכים סודיות של מוצרים תחת NDA.

עם הטמעת שלוש מערכות Kaminario K2 בשלושה מרכזי נתונים של החברה, נפתרו בעיות הביצועים. טלפוניקה בחרה בפתרון של קמינריו בזכות היותו בעל יחס עלות/תועלת הטוב ביותר, מה שבא לביטוי ביכולות הייחודיות בטכנולוגיה של קמינריו, כגון גידול גמיש המשלב scale-up ו- scale-out מאפשר הרחבת אחסון בקצב העומד עם גידול העסק.

ביטול כפילויות נתונים (in-line dedup), דחיסת in-line וגדלי בלוק ניתנים להתאמה, תורמים להפחתת הוצאות אחסון, לצד יכולת חיזוי עסקית והרחבת השוק.

"אנחנו מרוצים מאוד מהשירותים והטכנולוגיה שקמינריו מספקת לנו. יכולתנו לשרת את הלקוחות השתפרה, ויש לנו תהליך ברור לתכנון והגדלה של שירותים עתידיים. שביעות הרצון הכוללת שלנו גבוהה מאוד, וקמינריו סיפקה יתרון עצום לעסק שלנו", מסכם רפאלי.

אירועים קרובים