תוכן שיווקי
לקראת אירוע - THE BLOCKCHAIN SUMMIT, יום ה' 23 במרץ, EAST

"עילת הבלוקצ'יין – התאוששות מהירה וחוסן"

לדברי אלכס בלטין, BNY Mellon, "טכנולוגית הבלוקצ'יין תשפיע על מגזרים רבים, מעבר לזה הפיננסי" ● גלומים בה כמה יתרונות, ובמקרה שלנו - רצינו יכולת לשחזור מהיר של נתונים"

19/03/2017 11:40
אלכס בלטין, ראש היחידה לעסקים מתפתחים ומוביל גלובלי של טכנולוגית הבלוקצ'יין, BNY Mellon. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"לטכנולוגית הבלוקצ'יין (Blockchain) יש יתרונות רבים והיא תתפתח מעבר לתעשיית הפיננסים בלבד. במקרה שלנו, הסיבה שהטמענו את הטכנולוגיה הייתה רצון להשיג התאוששות מידע מהירה לצד היכולת להגדיל את החוסן של המערכות", כך אמר אלכס בלטין, ראש היחידה לעסקים מתפתחים ומוביל גלובלי של טכנולוגיית הבלוקצ'יין, ב-BNY Mellon.

בלטין דיבר לקראת כנס שעורך בנק הפועלים בנושא, בשיתוף BNY Mellon. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ה' ה-23 למרץ, באולם East תל אביב.
הטכנולוגיה, אמר בלטין, "תהיה בעלת השפעה על כל המגזרים והתעשיות. כך, למשל, ממשלת אסטוניה מסתייעת בה כבר היום לעריכת הצבעות של אזרחי המדינה. ההשפעה שלה תחל בעולם הבנקאי, ומשם היא תפרוץ לכלל המגזרים והתעשיות".

"מטרת העל העיקרית של מנמ"ר בארגון פיננסי", אמר בלטין, "היא ליצור קשר הדוק, עמוק יותר מבעבר, בין הטכנולוגיה לבין סדר היום העסקי של הארגון. פעם, הטכנולוגיה היתה יותר לכשעצמה, ואילו כיום היא חייבת להיות קשורה להיבטים עסקיים ורגולטורים של הארגון. הבנקים היום מתאפיינים בריבוי מערכות IT, בריבוי טכנולוגיות ובמערך מחשוב מורכב. מה שבנק הכי נדרש לו הוא להמשיך ולתחזק את תחושת האמינות בקרב הלקוחות – וזו מתקבלת על ידי טכנולוגית בלוקצ'יין".

האמינות נדרשה לנו, אמר בלטין, "כיוון שאנו פועלים במסגרת מחשוב מרובת דטה סנטרים. רצינו לקבל יכולת, שאם אחד מהדטה סנטרים נופל, תהיה לנו התאוששות מהירה עם יכולות בקרה, ניטור ושחזור נתונים מהיר".

לקבל את החוסן הנדרש

כך, אמר בלטין, "פיתחנו מערכת בדיקה, אשר ממנפת את טכנולוגיית בלוקצ'יין, ליצירת גיבוי לתיעוד של עסקאות הברוקראז' שלנו. המערכת החדשה, הפועלת לצד מערכת רישומי העסקאות הקיימת של BNY, מספקת חיץ תפעולי, במקרה שהשכבה הראשונה של רשומות העסקה – הופכת ללא זמינה".

"מדובר בפתרון אשר פותח כחלק ממאמצי הבלוקצ'יין הנרחבים של הבנק. בנינו את המערכות בצורה מאוד גמישה. השימוש בטכנולוגית בלוקצ'יין אפשר לנו לבנות את מנגנון ההתאוששות ושחזור הנתונים בתקופה קצרה יחסית, עם קבוצה קטנה יחסית של עובדים – ולקבל את החוסן הנדרש".

לדברי בלטין, "שילוב של טכנולוגיית בלוקצ'ין עשוי לשפר את החוסן הכולל, על ידי ביזור נקודות סיכון, ובכך לצמצם את האפשרות של אובדן נתונים בעת ביצוע עסקים".

"בעקבות הפרויקט, הצלחנו להגיע למצב בו אנו משתמשים בטכנולוגית בלוקצ'יין לבניית מנגנון יעיל, לטובת גיבוי של עסקאות רגישות", סיכם בלטין. "יתרון נוסף הוא מיכון של שרשרת האספקה. בסופו של יום, בלוקצ'יין מעניק יכולת למכן את התהליכים עם חוסן שעוטף אותם. כעת אנו בוחנים כיצד אנו יכולים להרחיב את הפעילות מבוססת בלוקצ'יין".

"בנק הפועלים הוא לקוח שלנו והוא גם שותף. כאשר אנו עובדים עם בנקים אחרים, אנו מביטים על התהליכים העסקיים שלהם, היכן נקודות החוזק והיכן עלולים להיות כשלים – ואז אנו בוחנים ושוקלים יחד עמם, היכן טכנולוגיית הבלוקצ'יין יכולה להביא למיטוב של התהליכים".

אירועים קרובים