תוכן שיווקי

סקאל העבירה את תשתיות המחשוב וסביבת הייצור לענן של ווי אנקור

העברת סביבת הייצור וה-DR לענן סיפקה לקבוצת סקאל שקט נפשי והתנהלות נטולת סיכוני השבתות ותקלות

14/03/2017 12:22
רועי אדיר, סמנכ"ל מערכות המידע של קבוצת סקאל. צילום: יח"צ

קבוצת סקאל נוסדה ב-1979 וכיום היא אחת מהחברות המובילות בישראל. הקבוצה מתמחה ביבוא בלעדי ושיווק של מיטב המותגים הבינלאומיים בתחומי האופנה וההנעלה, צעצועים, מוצרי דיוטי פרי ומיצובם כמובילים בישראל.

הקבוצה וחברות הבת שלה פרושות ברחבי הארץ בלמעלה מ-150 חנויות, כ-1,000 נקודות סיטונאיות, ועם כ-800 עובדים שכירים. תחום הפעילות של הקבוצה דורש זמינות של 24/7 לכלל החנויות של הקבוצה בישראל, בכללותן חנויות הדיוטי פרי בנמלי הים והתעופה.

המעבר לאחסון בענן

עד למעבר לסביבת הענן של ווי אנקור, היה המידע של הקבוצה מגובה על שרתי החברה, שסבלו מהתיישנות ומהסכנה המתמדת להרס הנתונים כתוצאה מתקלות אנושיות, מחשוביות או מגורמי טבע לא צפויים.

לדברי רועי אדיר, סמנכ"ל מערכות המידע של קבוצת סקאל, "בשעה שמרבית החברות במשק עברו לסביבות וירטואליזציה, המשיכה קבוצת סקאל לעבוד עם השרתים הפיזיים בלבד. מצב זה דרש עיסוק אינטנסיבי בפעילות תחזוקה וטיפול בתקלות רבות בשל אי-יציבות המערכות המיושנות. כמו כן, נוצרה מגבלה על יכולת הגדילה של הקבוצה, שנבעה ממגבלות יכולות האחסון של השרתים הפיזיים. זאת, תוך סיכון מתמיד לפגיעה בתפעול הקבוצה כתוצאה מכל תקלה מחשובית שהיא".

כאשר החברה עמדה בפני ההחלטה להעביר את סביבת הייצור וההתאוששות מאסון לתשתית מבוססת ווירטואליזציה או ענן, החליטו בחברה לדלג שלב ולהעביר ישירות לסביבת ענן את כלל הפעילות של הקבוצה.

שילוב בין מקצועיות ליחס האישי

"להחלטה על החברה הנבחרת הייתה חשיבות מכרעת", מספר אדיר, "שכן התהליך של לקיחת סביבת פרודקשן פיזית והעברתה לענן, שנמצא על שרתים של חברה אחרת, הנו אתגר עצום הדורש מתן מענה לפקטורים רבים ומורכבים בתהליך".

מרגע קבלת ההחלטה הוקדשו המאמצים למציאת החברה לביצוע המעבר. בתהליך נבחנו מספר חברות מהמובילות במשק, ובכללן – ווי אנקור. לאחר מספר פגישות עם נציגי ווי אנקור והתרשמות יכולתה המוכחת מול לקוחות דומים לסקאל, הגיע אדיר למסקנה כי "אין הרבה גופים בישראל שיש להן ניסיון בסביבת פרודקשן כמו לווי אנקור".

בנוסף, אמר, "התרשמנו מאוד מהמקצועיות של הצוות ומהעובדה שיכולנו לתת אמון ביחס האישי שאנו צפוייים לקבל בעבודה עם ווי אנקור. חיפשנו את השילוב בין המקצועיות ליחס האישי ומצאנו בווי אנקור את שניהם".

המעבר לסביבת הייצור לענן נעשה בצורה חלקה וללא הפרעה לפעילות השוטפת של הקבוצה, בשיתוף עם Reline שהייתה חלק מהאינטגרציה, תוך שיתוף פעולה ברמה התכנונית והטכנולוגית. זאת, לאחר תכנון קפדני מול הצוות של ווי אנקור, תוך התחשבות בחלון הזמן המוגבל שיש ל-downtime בהעברת השרתים מול החנויות (ובעיקר בחנויות הדיוטי-פרי שעובדות כמעט 24/7), ותוך הבנה כי הסביבה הנוכחית נמצאת על שרתים מאוד ישנים.

מחוסר אונים – לביטחון מלא

אדיר מספר כי "המערכות שלנו היו כל כך ישנות עם מערכות הפעלה שונות, עד כי היו דברים שלא האמנו שאפשר יהיה בכלל להעביר לענן. לשמחתנו, הם הוכיחו לנו במספר לא מועט של הזדמנויות כי גם במקומות שאמרנו 'אי אפשר', החבר'ה של ווי אנקור הוכיחו שזה אפשרי".

הקבוצה קיבלה גושפנקא לכך שעשו את הבחירה הנכונה במעבר לסביבת ייצור בענן, כאשר לפני כמה חודשים השרתים הותקפו על ידי וירוס כופר (Ransomware) באמצע הלילה. הצוות של ווי אנקור הוכנס לפעולה מיידית וכבר תוך זמן קצר כלל המערכות חזרו לכדי תפקוד.

אדיר משתף כי "בעבר, התקפה כזאת הייתה משביתה את פעילות הקבוצה לשעות רבות ופוגעת משמעותית בפעילות חנויות הדיוטי-פרי וחנויות הקבוצה כולה. חברות אחרות נאלצו לשלם סכומי עתק כדי לשחזר ולהחזיר את המערכות והמידע לעצמן. במקרה הזה הטיפול היה מיידי ואפקטיבי".

"עד היום אני עוד מנסה לעכל את המהירות ואת היעילות בה ההתאוששות קרתה. המהירות של הטיפול והשחזור של המערכות לתקינות מהירה – הוכיחו ובגדול, שעשינו את ההחלטה הנכונה. עברנו מחוסר אונים – לביטחון מלא, ולזה אין מחיר".

אירועים קרובים