תוכן שיווקי
לקראת אירוע - VERTICA, יום ג' 21 במרץ, מרכז פרס לשלום, תל אביב

Big Data – כאן כדי להישאר וגדל בקצב מסחרר – מה עושים עם זה?

13/03/2017 12:53
גולן נחום, מנכ"ל Twingo. צילום: יח"צ

מאת: גולן נחום, מנכ"ל Twingo

תחום ה-Big Data הוא כבר מזמן לא טרנד חולף. מדובר על מערכות שמספקות פתרון לצרכים עסקים.

ישנם מספר צרכים עסקיים שונים – מערכות שמשרתות כמות עצומה (מיליונים עד מאות מיליונים) של לקוחות, אפליקציות, מכשירי קצה, אתרים, אשר צריכות לתת לכולם תגובה "חכמה" בזמן מהיר.

חברות שמוזרמות אליהן כמות עצומה של מידע ביום (מעשרות ג'יגה-בייט ועד מאות טרה-בייט ) ויש צורך לקלוט את המידע ולנתח אותו במהירות גבוהה וברמת רזולוציה נמוכה.

מחסני נתונים בנפחים גדולים (מטרה-בייט ועד עשרות פטה-בייט) שהצורך הוא יכולת תחקור עמוקה של הנתונים ברמת שורה הבודדת (Raw Data), במהירות גדולה, בצורה עצמאית (Self Service) ובזמני תגובה של שניות עד עשרות שניות לכל בקשה.
במערכות אלו נמצא דרישות לפילוח התנהגות וטרנדים, סגמנטציה של נתונים, 360 מעלות על הלקוח, מערכות בינה עסקית, מציאת אנומליות, דו"חות, דשבורדים, התראות ומציאת דפוסי התנהגות ועד למערכות לומדות (AI). המוצר תומך בכל כלי ה-BI וה-ETL הקיימים בשוק.

Vertica נוצר על מנת לתת מענה לכל שלושת הצרכים הנ"ל בצורה הטובה ביותר. המוצר יכול לעבוד באתר הלקוח או בתצורת ענן. לשרת משתמשים פנימיים של הארגון, לקוחות של החברה בתצורת SAAS או להיות OEM כחלק מפתרון תוכנה כולל שמותקן אצל הלקוחות.

המוצר מאפשר לטעון ולעבד כמויות מידע עצומות, בזמני תגובה מהירים ביותר ולאחסן את הנתונים לתקופות ארוכות. העבודה מולו מתבצעת על ידי שאילתות SQL סטנדרטי עם הרחבה למאות פונקציות אנליטיות. Vertica נחשב כיום למוצר הטוב והמהיר ביותר בעולם לטיפול ב-Big Data.

המוצר הינו בסיסי נתונים מבוסס עמודות (Column Base), שרץ במספר שרתים עם שרידות ומקביליות גבוהה (MPP ), כיווץ נתונים ובעיקר יכולת מענה לשאילתות במילי-שניות עד שניות בודדות.

ישנם מצבים ש-Vertica לבד לא פותר, ולכן המוצר יודע להתחבר למערכות אחרות ולתשאל אותן ישירות – Hadoop ,Spark ,Kafka ,Files ,S3 וכו'.

ללקוח ניתנת יכולת להרחיב את הפונקציות הקיימות במוצר ולכתוב פונקציות משלו במגוון שפות.

מוצר כמו Vertica נותן TCO מוכח, ומחליף פתרונות אחרים הכוללים מספר בסיסי נתונים שונים.

ב-21 במרץ נשתתף ונציג בכנס Vertica מרתק שיתקיים במרכז פרס לשלום עם מנכ"ל Vertica העולמית ונספר על הטרנדים והיכולות החדשות בתחום ה-Big Data. נשמח לראותכם.

אירועים קרובים