תוכן שיווקי

כיצד וידיאו יכול להפוך את המייל השיווקי מ-Delete ל-Complete?

הוספת וידיאו למייל השיווקי יכול להכפיל את סיכוי הפתיחה, אך לשם כך כדאי ליישם מספר כללים

27/02/2017 11:03
אורן שמולביץ', מנכ"ל סינקופה. צילום: יח"צ

כתב: אורן שמולביץ', מנכ"ל סינקופה.

דואר אלקטרוני נותר עדיין אחד מערוצי השיווק הפופולריים ביותר לקשר עם לקוחות. לכן הוספת וידיאו, ולציין זאת אפילו בשורת הכותרת – יכולה לשפר את סיכוי הפתיחה בשיעור של 50%. אז כיצד להפוך את המייל השיווקי ממצב של Delete ל-Complete?

במאמר הקודם סקרנו כיצד להגדיל את האפקטיביות של הסרטון באמצעות כלים ופיצ'רים שיהפכו אותו לכלי שיווקי אפקטיבי יותר (Video marketing). בשליחת וידיאו במייל – כאשר מדובר בניוזלטר, הכרזה שיווקית על מוצר או הזמנה לאירוע.


לכן, כדי לייצר קמפיין שיווקי במייל ולשלב וידיאו יש צורך להקפיד על מספר כללים:

התממשקות למערכות שיווקיות קיימות

שליחת המייל היא חלק ממכלול פעולות שיווקיות ואינה פעולה נפרדת, ולכן חשוב שתהיה אינטגרציה עם אפליקציות ארגוניות דוגמת CRM, Marketing Automation ועוד. בצורה כזו ניתן לתזמן את שליחת הדואר האלקטרוני לפי מועדים שונים, להתאים את המייל לפי הלקוח והצרכים העסקיים שלו, ועוד.

התאמה בין התוכן לווידיאו

הווידיאו חייב להיות בהלימה עם התוכן במייל וגם רלוונטי לקהל היעד, מה שמוביל לשאלה איזה וידיאו הוא אפקטיבי. תפקיד הווידיאו הוא להעשיר או לספק דוגמה לתוכן המובא במייל, למשל סיפור לקוח שמציג את יישום המוצר או הצגת היכולות שלו.

דואר ספאם

שליחת דואר אלקטרוני, הנושא קובץ וידיאו כבד כקובץ מצורף, עלול לעבור ישירות לתיבת דואר הזבל ולהיחשב כספאם. לכן חשוב לבדוק כי בפלטפורמה באמצעותה נשלח המייל, ניתן בקלות להטמיע וידיאו מבלי צירוף של קובץ הווידיאו  עצמו.

תבניות (Templates)

דרך הצגת הסרטון במייל גם היא חשובה כדי להעלות את הסיכוי שהנמען יצפה בקליפ וגם ירצה להמשיך ולראות סרטונים נוספים. לכן כדאי לבחור פלטפורמה המאפשרת לבחור את הגלריה בה יוצג הסרטון, כמו למשל באמצעות פורטל, playlist, שקפים המשלבים גם תמונות סטילס ועוד.

שימוש בכלי אנליטקס

ניתוח הווידיאו חשוב כדי להכיר את קהל היעד שלכם וללמוד מה התגובה אליהם, האם נוצרה הפעולה המבוקשת ואיזה תכנים היו עדיפים ואפקטיביים יותר. כלי ניתוח מאפשרים לקבל מידע שימושי ובעל ערך.

מעקב אחר הרגלי הצפייה מאפשר לדעת האם המשתמשים נטשו את הסרטון ובאיזה חלק, ואז גם לערוך אותו שוב בהתאם או להפיק לקחים לסרטונים הבאים; איזה תכנים יצרו תגובה טובה יותר ומה המרכיבים שיצרו את התמהיל הנכון. רצוי לבצע מבדקי A/B Testing עם סרטוני וידיאו שונים, וכך להבין מי מהם אפקטיבי יותר ולאילו קהלים.

הכניסו כתוביות

יתכן וזה נשמע טריוויאלי, אך בפועל סרטונים שיווקיים רבים אינם מלווים בכתוביות וזו טעות, משום שמדובר בדרך מצוינת ליצור קשר עם הצופה המאפשרת לו לעקוב אחר התוכן בכל מצב וזמן. למשל, רבים צופים בווידיאו בסביבה רועשת כמו בית קפה או במשרד, ולכן הם אינם יכולים לשמוע ועלולים לנטוש את הצפייה בשלב מוקדם.

יצירת הנעה לפעולה

השימוש בוידיאו יכול להיות דרך מצוינת להניע אנשים לפעולה, במיוחד משום שמדובר באפיק פניה אמין ומעורר רגש והזדהות (כמובן באמצעות תוכן נכון) שיכול לייצר את המוטיבציה המבוקשת ולקבל מידע נוסף. בנקודה הזו חשוב להעניק לצופים כלים נגישים ומיידים כדי לבצע פעולה כמו מילוי פרטים אישיים כדי לייצר אינטראקציה.

חשוב להכניס בסוף הסרטון אמצעי להנעה לפעולה (call-to-action) או הערות קליקלביליות בגוף הסרטון (annotation) – פנייה באמצעות מייל, הזמנה לבקר באתר, השתתפות בוובינר קרוב, הורדת חומר כתוב ועוד.

הכותב הינו מנכ"ל סינקופה, המספקת פלטפורמה ליצירת סרטוני וידיאו חכמים

אירועים קרובים