תוכן שיווקי

"המיינפריים יהיה איתנו עוד שנים רבות ויש לו חשיבות רבה בעידן כלכלת האפליקציות"

כך אמר פטריק בוז'קו, מנהל תחום המיינפריים ב-CA Technologies, במפגש שנערך על ידי חטיבת CA-ישראל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס

12/02/2017 14:38
פטריק בוז'קו, מנהל תחום המיינפריים ב-CA Technologies באירופה, המזה"ת ואפריקה. צילום: יח"צ

"יש כאלו המספידים את המיינפריים כבר 30 שנה, אבל אנו רואים שגם כיום הוא משמש את מרבית הארגונים הגדולים וכ-70% מהנתונים הארגוניים בעולם שוכנים על גבי מיינפריים. אנו רואים כי כמות ה-MIPS רק הולכת וגדלה, ובנוסף לכך יש אפליקציות קריטיות רבות הפועלות על מחשב זה. המיינפריים יהיה אתנו עוד שנים רבות. אולי אי פעם  בעתיד המיינפריים ייעלם, אבל זה גם יכול להיות בעוד 50 שנה", כך אמר פטריק בוז'קו, מנהל תחום המיינפריים ב-CA Technologies.

בוז'קו דיבר במפגש שנערך ע"י חטיבת CA ישראל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס. NessPRO מייצגת בישראל את CA. במפגש השתתפו כ-50 מומחי מיינפריים ממגוון ארגונים במשק.

"למיינפריים יש חשיבות רבה בעידן כלכלת האפליקציות", הדגיש בוז'קו. "CA משקיעה בצורה משמעותית בפתרונות חדשניים למיינפריים ואף הקימה בפראג מרכז פיתוח לתחום זה, שכיום מעסיק כ-300 מומחים ואמור להתרחב ולקלוט עובדים נוספים. החברה גם נמנית על מייסדי ה-Open Mainframe Project במסגרת ה-Linux Foundation".

הפחתת הצורך לשירותים מקצועיים יקרים

בוז'קו הדגיש כי CA היא היום חברת התוכנה המובילה בנתח השוק בפתרונות למיינפריים, ומרבית  משתמשי המיינפריים בעולם משתמשים בתוכנות של CA.

"בתחום המיינפריים CA פעילה בארבעה תחומים", אמר בוז'קו. "ראשית כל כלכלת המיינפריים – מוצריה של CA מאפשרים ביצועים מיטביים ועלות נמוכה ביותר לטרנזקציות קריטיות, תוך זמינות גבוהה ביותר 24/7. דוגמה לכך היא  CA Conversion Service – שירות מבוסס ענן המנהל הסבות החל מהכנת הנתונים ועד לפיתוח ול-rollout, תוך הפחתת הצורך לשירותים מקצועיים יקרים".

"למעשה ה-Conversion Service מפחית עד 25% מהעלויות. תחום נוסף הוא זריזות וגמישות (אג'יליות) עסקית תוך הגברת החדשנות ברחבי הארגון. כך לדוגמה, הכריזה CA על סביבת פיתוח למיינפריים המספקת למפתחים מערך של כלים חדשניים ועל Release Automation Connector for z/OS – מוצרים המביאים את עולם ה-DevOps לעולם המיינפריים".

"התחום השלישי שבו פעילה CA בעולם המיינפריים הוא אבטחת מידע הן של הנתונים האגורים במחשב והן של הנתונים הנמצאים בתנועה, תוך עמידה ברגולציות השונות" הוסיף בוז'קו.

העצמת הצוות ולמידת מכונה

"בתחום זה הכריזה CA לאחרונה על שני חידושים: Data Content Discovery ו-CA Compliance Event Manager, המאתרים ומגינים על מידע רגיש וכפוף לרגולציות, ומסייעים למנוע חדירות לנתונים ואיומים מבפנים".

"התחום הרביעי הוא אוטומציה וניהול חכמים, תוך שיפור היעילות, העצמת הצוות ולמידת מכונה. החידושים בתחום זה הם CA Mainframe Operations Intelligence המזהה וצופה בעיות במערכת לפני שהן משפיעות על הביצועים, ו-CA Workload Automation המקל על עומסי עבודה כגון Big Data, ענן ויישומים ניידים".

תמר בן-פורת, יועצת בכירה ומנהלת מוצרי MF בחטיבת CA-ישראל ב-NessPRO, סקרה את מערך התמיכה הנרחב, בישראל ובעולם, העומד כל העת לרשות משתמשי המיינפריים. "מרכזי התמיכה של CA בארץ ובחו"ל עומדים כל העת לרשות המשתמשים" ציינה בן-פורת. "התמיכה של CA היא מירבית ואם למרות הטיפול של מרכז התמיכה הבעיה אינה נפתרת – עומד לרשות המשתמשים אתר גלובלי לניהול אסקלציות הממשיך את הטיפול".

בן-פורת קראה למשתתפים להצטרף לאתר קהיליית משתמשי המיינפריים של CA ולשאוב משם מידע מועיל לתפקוד מיטבי. "לרשות המשתמשים עומדים אתרים יעודיים מסוגים שונים כגון מרכז ידע, אתר המכיל תיעוד מפורט של המוצרים, אתר הדרכתי הכולל סרטי וידיאו רבים ואפילו קורסים שלמים, בלוג הכולל מגוון מאמרים בנושאי חדשנות, רשת חברתית יעודית למשתמשי המיינפריים של CA, סיפורי לקוחות ועוד".

אירועים קרובים