תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - IT Awards 2016

פרויקט הקמת מערך ניטור מרכזי של תים בהכשרה זכה ב-IT Awards 2016

09/02/2017 11:08
מימין לשמאל: נורית הורוביץ, מנהלת חטיבת מוצרי התוכנה, תים תוכנה; שי איטח, מנהל מערכת הניטור, הכשרה; אלעד ניסימוב, מנהל מכירות מוצרי תוכנה, תים תוכנה; ואלון צפליצקי, מנהל תשתיות, הכשרה. צילום: יח"צ

תים זכתה בפרס, בתחרות IT Awards 2016 של אנשים ומחשבים, בקטגורייה של שליטה ובקרה עבור פרויקט הקמת מערך ניטור מרכזי בהכשרה – חברה לביטוח.

הפרויקט התבסס על פתרונות CA Technologies עבור ניטור אפליקטיבי, ניטור מערך תקשורת, השרתים ומדידת חוויית המשתמש, והיקפו – מאות אלפי שקלים. הכשרה היא חברת ביטוח ותיקה, הפועלת משנת 1972 ומעסיקה כ-500 עובדים.

הפרויקט כלל הקמת קונסול מרכזי שירכז את כלל האירועים המנוטרים בארגון, בניית מסכי מנהלים (Dashboard) על פי תפקידים. המערכת מחליפה מספר מערכות שפעלו עד כה במערכת אחודה אחת מבית יצרן אחד.

הפרויקט, אשר נמשך ארבעה חודשים, מוערך בהיקף כספי של מאות אלפי שקלים. המערכת תשרת משתמשים במחלקות השונות של הארגון: מחלקת התשתיות – לניטור כל מערכות הארגון ברמת התקשורת והשרתים, מחלקת התמיכה – לצורך איתור תקלות ופתירתן על ידי ההפניה של מערכת הניטור, מחלקת הפיתוח – לניטור האפליקציות הארגוניות שהיא אמונה עליהם מבחינת צריכת משאבים, תקלות, עבודה מול שרתים, עבודה מול מסדי נתונים, חוויית משתמש וכו'.

לדברי אלון צפליצקי, מנהל תשתיות בהכשרה, "בזכות הקמת מערך הניטור האחוד, העמקנו את יכולת הניטור הקיימת עבור משאבי הארגון ורכשנו יכולת ניטור חוויית משתמש עבור האפליקציות הקריטיות בארגון. הדבר מאפשר לנו לנטר את המשאב העיקרי של הארגון, גם בצורה פרואקטיבית, בעזרת מנגנון חכם, שנבנה ובעזרתו ממוענות ההתראות לגורמים הרלוונטיים על פי חוקים מוגדרים".

תים

תים

"דרישתנו היתה הקמת סביבה מרכזית בארגון שתבצע ניתוח מעמיק, עד להגעה לרכיב  או התהליך התקול והצורך הזה התממש בזכות הקמת מערכת ניטור אחודה החולשת על כלל הארגון ברמת כל ציוד הקצה והאפליקציות. בניית סביבת ניטור לכל מחלקה על פי דרישותיה עם דשבורד לכל מחלקה – בוצע על ידי אפיון צרכי כל מחלקה ובניית קונסול מרכזי הרלוונטי לפעילות המחלקה הספציפית".

לירון לקס, סמנכ"ל חטיבת שו"ב ואבטחת מידע בתים, אמר כי "פרויקט השליטה והבקרה בחברת הכשרה, עושה שימוש לא רק בטכנולוגיות מתקדמות, אלא מהווה גם שינוי תפישתי של ריכוז המידע במערכת אחודה ותהליכי עבודה שיהיו כעת מנוהלים, מבוקרים ומדידים. הפרויקט יעניק ערך מוסף רב לתהליכי קבלת ההחלטות הניהוליות ולתפעול מערך ה-IT בחברה".

אלעד ניסימוב, מנהל מכירות חטיבת מוצרי תוכנה בתים, הוסיף ואמר כי "אנו שמחים שהפרויקט העניק להכשרה תועלות רבות שענו על צרכי הארגון בתחום הניטור. מהלך העבודה עם מערכת הניטור של CA מאפשרת להכיל מספר רב של רכיבים – תקשורת ושרתים – בנוסף על האפליקציות ולקיים ניטור מקיף, אשר מכיל את כל האלמנטים שלוקחים חלק בתהליך העסקי ועל ידי כך להגיע למקור הבעיה".

"אחת התועלות החשובות בפרויקט היא עבודה מול מערכת ניטור אחת מרכזית, לעומת המצב הקודם שבו עבדו עם שתי מערכות ניטור שאינן מסונכרנות ביניהן. המערכות שהוטמעו מתאפיינות בפשטות, גמישות וקלות שימוש וגם זה יתרון גדול עבור החברה".

ניסימוב הוסיף כי "ביצענו לימוד והדרכה של הלקוח על מערכת הניטור תוך הקניית כלים לצורך התנהלות עצמאית".

אירועים קרובים