תוכן שיווקי

ג'ף שיפר, סגן נשיא בכיר ב-CA: "קיים שינוי עצום בתהליך ה-DevOps"

שיפר התראיין לאנשים ומחשבים ביחד עם ראהים בהטיה, סגן נשיא בכיר של CA ומנהל תחום ה-API Management, אשר אמר כי "יש לנו מערך מוצרים טוב המספק מענה למחזור החיים המלא של API"

28/11/2016 15:58
ג'ף שיפר, סגן נשיא בכיר של CA והמנהל הכללי של היחידה העסקית ל-Continuous Delivery ו-DevOps

לאחרונה היתה CA Technologies, המיוצגת בישראל על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, בין מייסדיו של DevOps Express – הקונסורציום הראשון בענף בתחום ה-DevOps. מטרת הקונסורציום היא לייעל את הדרך שבה ארגונים הופכים את סביבת פיתוח התוכנה ואספקתה ל-DevOps.

במהלך CA World, הכנס השנתי של CA שנערך החודש בלאס וגאס, התראיין לאנשים ומחשבים ג'ף שיפר, סגן נשיא בכיר של CA והמנהל הכללי של היחידה העסקית ל-Continuous Delivery ו-DevOps.

"לדעתי אין הבדל בין ארגונים גדולים וקטנים בכל הקשור לאימוץ DevOps", אמר שיפר בראיון. "צריך לעשות הבחנה בין ישום ברמת הפרויקט לבין אימוץ ה-DevOps ברמת הארגון. האתגר כיום הוא הרחבת התפיסה והרחבת הפרקטיקה לכל רחבי הארגון".

שינוי בעבודתם של הצוותים

"ארגונים עוברים כיום למתודולוגיית אג'ייל. על מנת לכלול בה תחומים נוספים שמעבר לפיתוח, כגון בדיקות, שחרור גרסאות ותפעול, הם מאמצים גם את מתודולוגיית ה-DevOps ולצורך כך נזקקים לשרשרת של כלים", אמר שיפר.

"ה-DevOps מביא לשינוי בעבודתם של הצוותים. אנשים נוטים לעבוד ב-silos, וה-DevOps מאפשר ליצור צוותים וירטואליים המאורגנים בצורה אחרת – צוותים המשלבים יחדיו מפתחים, בודקים, ואנשי מקצוע האחראים על שחרור גרסאות, תפעול ותמיכה".

"ישנו שינוי עצום בתהליך ה-DevOps ויש דור חדש של כלים כגון Blazemeter", ציין שיפר. "קיימת אבולוציה בכל הקשור לתכנון, בניה, בדיקות, שחרור גרסאות ותפעול".

"בתחום הבדיקות, לדוגמה, נבדקים ביצועים מסביב לרכיבים (components) וישנם מוצרים המייעלים את הבדיקות על מנת לאפשר פיתוח במקביל. אנו גם רואים שינויים רבים בתוכנה לשחרור גרסאות וכן שינויים דרמטיים בשרשרת הכלים, כולל קטגוריות חדשות. לדוגמה – בדיקות פונקציונליות, בדיקות ביצועים, בדיקות API, בדיקות מוקדמות של אבטחת מידע בתהליך וכדומה".

שגשוג הטכנולוגיות השונות בשוק

"אני מבקש לציין כי הקוד הפתוח חשוב עבורנו", אמר שיפר. "אנו צריכים להיות מעודכנים לגבי השגשוג של הטכנולוגיות השונות בשוק ולשם כך יש צורך בפיתוח המבוסס על קהילה. במפת הדרכים שלנו אנו נראה יותר התמקדות בתוכנות של קוד פתוח ובמסחור של קוד פתוח. כמו כן נראה יותר התמקדות ב-delivery מבוסס SaaS".

ראהים בהטיה, סגן נשיא בכיר של CA ומנהל תחום ה-API Management

ראהים בהטיה, סגן נשיא בכיר של CA ומנהל תחום ה-API Management

עמיתו של שיפר, ראהים בהטיה, סגן נשיא בכיר של CA ומנהל תחום ה-API Management, התראיין אף הוא לאנשים ומחשבים במהלך כנס CA World. "יש לנו מערך מוצרים טוב המספק מענה למחזור החיים המלא של API", אמר.

"לדוגמא – בהיבטים של אבטחת מידע וביצועים, בתרחישים ה'כבדים' ביותר כגון במגזר הממשלתי, בשירותים הפיננסיים, וביוזמות של מכוניות מקושרות (connected cars). בנוסף לכך יש לנו גם פורטל פיתוח. אנו גם מספקים פתרונות למפתחים של אפליקציות מובייל".

"כדי לאפשר ללקוח להפוך לחברת תוכנה, עליו להיות בעל תרבות ארגונית של אג'ייל ו-DevOps ויש לנו פתרונות מצוינים התומכים בכך", הדגיש בהטיה. "קיים יתרון גדול לכך שאנו, בתחום ה-API Management, עובדים יחד עם עמיתים בכל רחבי CA. כתוצאה מכך אנו יכולים לספק מענה לספקטרום רחב של צרכים ולהבין את הלקוחות בצורה הוליסטית, במונחי בניית האפליקציות, תוך שימוש באג'ייל ו-DevOps".

"בתחום ה-API Management אנו מספקים מענה למגוון השימושים הנרחב ביותר", ציין בהטיה. "בנינו ארכיטקטורה עשירה שהיא API enabled. אנו מספקים מענה לצרכי הלקוח בתחומי הביצועים, יכולת ההרחבה ואבטחת מידע. אנו גם מעוניינים שהפתרונות שלנו יהיו ברי-הרחבה כך שאם מישהו זקוק לפונקציונליות ספציפית, הוא יכול לבנות את זה בעצמו, או לחבר זאת (plug in)".

"אני מתבונן במה שהלקוחות שלנו עושים וזה פנומנלי. יש לנו מערך כלים שהם הכניסו הן לאפליקציות והן לפרקטיקה. אנו מתבוננים במה שהם עושים ומבססים על זה מחדש את  מפת הדרכים שלנו".

אירועים קרובים