תוכן שיווקי
לקראת אירוע - שולחן עגול בנושא ניהול פורטפוליו ופרויקטים, יום ה' 22 בספטמבר, אולם כנסים לאונרדו, תל אביב

מה המשותף לפוקימון ולווירטואליזציה של שירות?

13/09/2016 09:47
מאיר אדלר, CTO & Presale Director של חטיבת CA ישראל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס ישראל

כתב: מאיר אדלר, CTO & Presale Director של חטיבת CA ישראל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס ישראל

איני יכול להתאפק מלדבר על שיגעון הפוקימון והדמיון לוירטואליזציה של שירות (Service Virtualization).

מרתק לראות כיצד העולם האמיתי התמזג עם העולם הווירטואלי כדי ליצור להיט ענק עם Pokémon GO. שחקנים משתמשים ב-GPS ובמצלמות של מכשיריהם כדי ללכוד ולאמן יצורים וירטואליים, שנקראים פוקימונים, אשר מופיעים על המסך כאילו היו באותו מקום בעולם האמיתי שבו נמצא השחקן.

יש לכך כבר כמה השלכות חיוביות שלא התכוונו אליהן. על פי סקר שנערך לאחרונה בנושא Pokémon GO:

● שחקנים מבלים מדי יום כשעתיים נוספות בחוץ מאשר בתקופה לפני שהתחילו את המשחק.
● 43% מהמשיבים דיווחו על ירידה במשקל – כ-1.3 ק"ג בממוצע.
● 44% מהשחקנים ביקרו בפעם הראשונה באתר היסטורי.
● במהלך חיפושיהם, שחקנים נתקלים בחיות אמיתיות הזקוקות להצלה ויוצרים קשר עם ארגונים העוסקים בחיות בר כדי שיצילו אותן.

כל אחד יכול לנחש כאוות נפשו כמה זמן יימשך השיגעון של המשחק הזה, אבל יש דבר אחד ודאי: אנו נראה בעתיד הקרוב יותר משחקים שימזגו מציאות מדומה עם העולם האמיתי.

היכן הדמיון בין Pokémon GO לווירטואליזציה של שירות?

מדובר בעצם באותו רעיון – צוותי פיתוח ובדיקות של אפליקציות יוצרים מקרי מבחן המשלבים את העולם האמיתי (אפליקציות נבדקות) עם אפליקציות ושירותים וירטואליים (הפוקימונים) על מנת לייצג רכיבים בלתי זמינים ולהסיר צווארי בקבוק.

דוגמאות לצווארי בקבוק כוללות היעדר גישה למחיצה מיינפריים או מערכת ERP, נתוני בדיקה שאינם זמינים, או גישה למערכות צד שלישי. החדשות הטובות הן שלא צריך להמשיך לחפש אחרי שירותים וירטואליים נוספים. לאחר שנוצרו, שירותים אלה יכולים לשמש שוב ושוב למטרות הבדיקה.

בדיוק כמו היתרונות הנ"ל של משחק Pokémon GO, כלים כמו CA Service Virtualization מביאים את היתרונות העיקריים שלהם לקהילית הבדיקות:

● מהירות – מתן אפשרות למפתחים, בודקים, צוותי אינטגרציה וצוותי ביצוע לעבוד במקביל.
● איכות גבוהה יותר – על ידי הדמיית מערכות שאינן זמינות כדי להשלים את כל מקרי המבחן, תמיכה במקרי מבחן שליליים אשר לא ניתן לבדוק בסביבות חיות, וסיוע לבדיקות ב-Agile Sprint כך שהבעיות מזוהות ומתוקנות בשלב מוקדם במחזור החיים של פיתוח התוכנה (SDLC).
● הורדת עלויות – באמצעות ביטול הצורך לשמור על סביבות בדיקה או לשלם עבור רשיונות לאפליקציות או שירותים של צד שלישי.

אם אתם רציניים לגבי האצת ה-DevOps שלכם, תעברו לפוקיסטופ הזה ותלמדו כיצד לשלב כלי וירטואליזציה על מנת ליצור סביבות וירטואליות המסייעות לפיתוח ולבדיקות להתבצע מהר יותר באיכות גבוהה יותר ובעלויות נמוכות יותר!

אירועים קרובים