תוכן שיווקי

אקסס טכנולוגיות רצה מאולימפיאדת לונדון לגמר ה-NBA

IT על סטרואידים: החברה הפועלת בעולם מחשוב עתיר ביצועים, מפתחת מערכות עבור אפליקצית שידורי הספורט FreeD - של ריפליי טכנולוגיות - שנמכרה לאינטל

26/06/2016 13:09
מימין לשמאל: יעקב וולרשטיין, מנכ"ל אקסס; אורן יוגב, מנכ"ל וממקימי ריפליי; אביב שפירא, ממקימי ריפליי; יונת גרמן, אקסס; ורימה וולרשטיין, אקסס

כתב: הילל יוסף

אקסס טכנולוגיות היא שחקנית ותיקה בתחום מחשוב עתיר ביצועים (HPC) ועומדת מאחורי כמה מהפרויקטים החדשניים ופורצי הדרך בתחום.

כך, אקסס טכנולוגיות פיתחה מערכת של שרתים עתירי ביצועים (HPC), המותאמת במיוחד לאפליקצית FreeD של ריפליי טכנולוגיות (Replay Technologies), המספקת שידורי ספורט ב-360 מעלות.

ריפליי מצלמת את אירוע הספורט ממספר רב של מצלמות באיכות גבוהה, ומפיקה מהצילומים סצינה תלת-מימדית, שיכולה להציג הילוכים חוזרים מכל זווית צילום אפשרית. עיבוד הנתונים הרבים במהירות והעברתם לשידור, מתאפשרים הודות למערכת ה-HPC שאנשי אקסס פיתחו.

ריפליי ממוקמת ומשדרת את המשחקים עם המערכות שלה באצטדיונים ובמשחקים המובילים בעולם. המערכות שידרו לראשונה מאולימפיאדת לונדון ב-2012, ומשדרות בימים אלו את גמר הפלייאוף בליגת ה-NBA.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר יעקב וולרשטיין, מנכ"ל אקסס טכנולוגיות, כי החברה מתמחה במתן פתרונות IT, מתמקדת בפיתוח פתרונות למחשוב עתיר ביצועים, לצד ניהול IT בארגונים.

אקסס טכנולוגיות, אמר וולרשטיין, "מספקת מערכות HPC לארגונים הנדרשים לכך, דוגמת חברות היי-טק ומוסדות אקדמיים, הנדרשים להן לטובת חישובים מתמטיים מורכבים".


כך, סיפר, "היינו הראשונים שסיפקנו בארץ מערכת בעלת 1,000 ליבות, למכון ויצמן למדע. בנוסף, סיפקנו מערכות HPC הראשונות בארץ שעבדו תחת Windows ותחת Linux. ייצרנו עשרות מערכות כאלו שהותקנו בהצלחה בחברות  כמו – סמסונג (Samsung), יבמ (IBM), TSMC ואחרות".

ב-2012 החלה אקסס בשיתוף פעולה עם הסטארט־אפ הישראלי ריפליי, המפתח טכנולוגיות בווידיאו. החברה פיתחה מערכת מתקדמת לצילום אירועי ספורט ממספר רב של מצלמות באיכות גבוהה 5k. היא מפיקה מהצילומים סצינה תלת-מימדית שיכולה להציג הילוכים חוזרים מכל זווית.

ריפליי אוספת את הצילומים הנקלטים בעשרות מצלמות וידיאו שפרוסות במגרש הכדורגל, ומעבירה את המידע למערכות אקסס, בהם הוא מעובד, נדחס והופך לתמונת 360 מעלות של המגרש. כך, הצופה בבית יכול לצפות בשידורים חוזרים של מהלכים במשחק במגוון זוויות שונות.

מזעור המערכות ב-60%

יזמי ריפליי, מספר וולרשטיין, "פנו אלינו ב-2012 לפני אולימפיאדת לונדון. התבקשנו לפתח ולייצר בשלושה חודשים מערכת שתתמוך בתוכנה שלהם – בזמן של פחות מחצי דקה. עמדנו במשימה – והמערכת הותקנה והוצגה בהצלחה בראשונה באולימפיאדת לונדון. מאז אנו משמשים עבורם כמחלקת פיתוח לתחום החומרה ואספקת מערכות HPC, לטובת טכנולוגיית השידור ב-360 מעלות".

הוא ציין כי "הפרויקט נמשך אחרי האולימפיאדה. המשכנו לייצר מערכות HPC התומכות בטכנולוגיה שלהם. ערכנו שיפורים – גם בחומרה וגם במזעור המערכות, אותן הצלחנו להקטין ב-40%. באחרונה סיימנו פיתוח הממזער את המערכת ביותר מ-60% ומגדיל את הביצועים ב-40%".

כיום, המערכות של אקסס טכנולוגיות מותקנות בעשרות אצטדיונים; בארצות הברית, באירופה, באצטדיון הגדול ביותר בברזיל, ובדרום קוריאה. הטכנולוגיה עומדת מאחורי ליגת הכדורסל האמריקנית הנחשבת, ה-NBA. "גם אליפות אירופה לכדורגל, שהתקיימה בקיץ שעבר", אמר, "שודרה ב-360 מעלות והתבססה על הטכנולוגיה שלנו".

דגש על ביצועים

המערכת, הסביר וולרשטיין, "יודעת לנצל משאבים בצורה מיטבית ולהגיע ל-100% ביצועים במהירות עבודת המעבדים, GPU (ר"ת Graphics Processing Unit), גישה לזיכרונות ול-IO (קלט פלט) – ועם זאת, להישאר ברמת אמינות גבוהה מאוד, גם בתנאי שטח קשים".

"כל מערכת בנויה מעשרות שרתים ומבצעת קליטה ועיבוד (רינדור) של הררי המידע בתוך שניות, ליצירת מודלים תלת-מימדים. המערכת מעבדת ומשדרת וידיאו בזמן אמת, לצד דרישות מיוחדות של התוכנה לשידור ב-360 מעלות. היא אף עובדת בתדרים גבוהים בהרבה מהסטנדרט", הוסיף.

במרץ השנה רכשה אינטל (Intel) את ריפליי, תמורת 175 מיליון דולר. "כרגע אנו עובדים במשותף על התקנות ופיתוח של מערכת עתידית", אמר וולרשטיין. "מאז הרכישה, סיפקנו להם מערכות HPC נוספות. בימים אלה קיבלנו מאינטל הזמנה גדולה למערכות נוספות, שכוללת כ-200 שרתים".

חברות בתחום, סיכם וולרשטיין, "מספקות מערכות HPC סטנדרטיות. הייחודיות שלנו היא במענה ל-HPC עבור לקוח עם אפליקציה, או מערכת ספציפית, דוגמת ריפליי. המערכות דינאמיות, ואנו שמים דגש על איכות ואמינות בדרגה גבוהה. אסור שהמערכת תפסיק לשדר באמצע המשחק. אנו מתהדרים בתקלות בפחות מ-1%. אלה לא דיבורים בשמיים, אנו על הקרקע – ויציבים".

אירועים קרובים