תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - PMI 2016

לחשוב פשוט, לרוץ מהר

15/06/2016 12:23
דביר זהר, מנכ"ל Simple

כתב: דביר זהר, מנכ"ל Simple

מה לא נכתב כבר על רמת הפריון הנמוך שלנו. 25% נמוך יותר מהממוצע בארצות המפותחות, קצת יותר מחצי מהפריון של האמריקנים, הגרמנים והצרפתים וקצת מעל שליש מהמדינות שבראש הרשימה. די מביך, בהתחשב בכמה שאנחנו מאמינים שאנחנו יודעים להגיע מהר לשוק ולייצר ערך גבוה.

הנתון אף מביך יותר כשמבינים שהפער הולך וגדל עם השנים ושבשנות ה-90 (לפני מהפיכת ההיי-טק) הפער היה קטן יותר. אז חלק מהפתרון נמצא בידי הממשלה, אבל חלק לא קטן מצוי בידי הארגונים.

ישראלים עובדים הרבה שעות יחסית. זכור לי שכשעבדתי בארצות הברית לתקופה קצרה, בשעה חמש הבניין היה מתרוקן ורק אנחנו הישראלים היינו ממשיכים לעבוד. זה עוזר לנו להתקדם מבחינה כלכלית, אבל זה אינו תחליף לשיפור רמת הפריון (תפוקה לשעת עבודה). כמובן שהממשלה צריכה לפעול בנושא כמו לשפר את תשתיות התחבורה (כדי שלא נגיע עייפים לעבודה), לסייע לעסקים קטנים לפרוץ לחו"ל ועוד צעדים רבים, אבל יש הרבה מה לעשות גם ברמת הארגון שלכם.

מניסיוננו בעבודה עם עשרות ארגונים, יש שלושה מפתחות לשיפור הפריון:

● השקעה בשיפור תהליכי הניהול – חברות בינלאומיות משקיעות כל הזמן בשיפור תהליכי הניהול, מתאימות את המבנה הארגוני לצרכים המשתנים, משנות תהליכים בארגון, מכניסות כלי ניהול ועוד. הישראלים לא משקיעים בזה מספיק. ההנהלה הבכירה עסוקה בעיקר במכירות ובשיפור המוצר/השירות ולא משקיעה בשיפור תהליכי הניהול הפנימיים. הניסיון מראה ששיפור התהליכים מביא ליצירת תשתית המאפשרת יותר מכירות, אספקות מהירות ואף משפרות את המוצר והשירות.

ההשקעה בתהליכים צריכה למנוע מצב בו מנהלים זוטרים נדרשים ל"המציא" שיטות ניהול משלהם ולאפשר להם לרוץ מהר יותר. מצד שני אסור לייצר תהליכי בקרה מיותרים. המנהלים הישראלים מסוגלים לפעול בסביבה "אפורה" עם מרווח פעולה גדול יחסית. ככל שהגדרת התפקידים והמבנה הארגוני יהיו פשוטים יותר, כך גם התהליכים יהיו פשוטים יותר ואנשים יוכלו לרוץ מהר יותר.

● כלים פשוטים – ניהול בסביבה מורכבת ללא כלים, משול להוצאת בורג מהקיר בעזרת מברג, במקום עם מברגה חשמלית – קשה ולא מספיק מהיר (או במילים אחרות, פריון נמוך). תפקיד הכלים הוא לאפשר למנהלים ולעובדים לקבל מידע ממוקד באופן מהיר ולהגיב מהר לשינויים.

מהפיכת הענן הביאה לשוק כלים פשוטים רבים המאפשרים לכל חברה בכל גודל להשתמש בהם בצורה פשוטה למגוון יישומים ולחלקם כמו Smartsheet מהווים אפילו פלטפורמה ליישומים רבים בארגון. בעולם אימצו אותם בחום, גם אנחנו צריכים.

● ניהול ערך – היכולות להתמקד ובעיקר לאפשר למנהלי הביניים ולעובדים להתרכז במשימה העיקרית, היא מפתח להצלחה. ארגון שכל הזמן מכניס שינויים ומטפל כל הזמן בהזדמנויות חדשות (לכאורה), לא יצליח לשפר את הפריון. יש היום כלים פשוטים מאוד לניהול ערך והנהלות חייבות לאמץ אותם בשימוש יומיומי.

שיפור הפריון בארגון איננה פעילות חד-פעמית אך היא גם איננה משימת ענק. כמה צעדים פשוטים שנעשים בהדרגה יכולים להקפיץ את הארגון במעלה המדרגות.

Simple עוזרת ללקוחות לרוץ יותר מהר בעזרת תהליכים וכלים פשוטים. אנו יודעים לייצר סביבת ניהול אפקטיבית לכלל רמות הניהול בארגון. סביבה כזו כוללת תהליכים, כלים, שירותי PMO, הדרכות, וליווי לאורך זמן.

אירועים קרובים