תוכן שיווקי
לקראת אירוע - AWS, יום ה' 16 ביוני, גני התערוכה תל אביב

הראל יפהר, AWS ישראל: "הענן הוא המיינסטרים ב-IT בארץ"

14/06/2016 11:52
הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

כתב: הילל יוסף

"הענן הוא כבר המיינסטרים בקרב מערכי IT בארגונים בישראל. הוא לא משמש רק חברות סטארט-אפ, אלא מצוי עמוק גם בקרב ארגוני אנטרפרייז". כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל.

יפהר התראיין לקראת הכנס שעורך הסניף המקומי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ה' השבוע, בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב.

המנמ"רים, אמר יפהר, "נדרשים להיות מעורבים בצמיחה העסקית של ארגונים, ועליהם להעניק להם גמישות מיידית. הם נדרשים לתת פתרונות מבוססים על מידע ונדרשים לעשות זאת בתקציבים יותר נמוכים".

"הטכנולוגיות והפתרונות של אמזון", אמר יפהר, "מסייעים לכך: אנו מאפשרים ללקוחות להתמקד בליבה העסקית שלהם – באפליקציות הארגוניות. אנו, במקומם, מטפלים בכל התשתית המחשובית, שבעבר ארגונים נהגו לטפל בעצמם. אנו עושים זאת עבורם באופן יותר יעיל – וכך מאפשרים להם להתמקד בחדשנות ובליבה העסקית".

ארבעה מסלולים – על בסיס משובים

"בכנס צפויים להשתתף 2,500 מבקרים", אמר יפהר, "והם יאזינו לעשרות הרצאות, ל-10 סיפורי לקוחות, כך שהם יוכלו לקבל מידע שיעזור להם לקבל החלטות נכונות. זו השנה החמישית ברציפות שאנו עורכים את הכנס בתל אביב. הוא יכלול ארבעה מסלולים, אותם בנינו על בסיס משובים שקיבלנו מהלקוחות".

המסלול הראשון, אמר, "יעסוק ב-Big Data ו-Analytics. ארגונים רבים עוסקים בכך: איך להפוך מידע לערך. המסלול השני ידון ב-DevOps ובאוטומציה, נשתף איך נכון לעשות את זה. במסלול השלישי ילמדו המשתתפים כיצד לפתח אפליקציות על בסיס AWS. המסלול הרביעי ידון בשינוי המחשוב בארגוני אנטרפרייז, לרבות המעבר לענן שלנו – כחלק מהשינוי".

"יותר מ-30 מומחים של אמזון (Amazon) מחו"ל יגיעו במיוחד לכנס בישראל, ייפגשו עם לקוחות וישתפו אותם בתובנות של לקוחות מהעולם. דובר המפתח באירוע יהיה ג'ף בר, אוונגליסט ראשי לתחום, עוסק בו שנים רבות, מנוסה ומכיר היטב את שני הצדדים: הצד הטכנולוגי והצד העסקי. בר ליווה ארגונים רבים בתהליכים שהם עברו והוא ישתף את הקהל בניסיונו בתחום".

לדברי יפהר, "הענן הוא כבר לא שאלה של 'האם' אלא שאלה של 'מתי'. מחשוב הענן הולך ותופס תאוצה בקרב ארגונים ממגוון מגזרי התעשייה והוא הפך למיינסטרים החדש".

להרכיב כמו לגו

הוא הוסיף כי "Amazon Web Services הוקמה לפני עשור. אימוץ שירותים דרך מחשוב ענן הלך והתקדם בחלוף השנים, וכך גם היצע השירותים". הוא ציין כי "חברות ישראליות היו הראשונות לאמץ עבודה בתצורה זו, כיוון שהענן הוא אחד מהמאפשרים של החדשנות. השוק הישראלי הוא צרכן 'כבד' של שירותי IT מתוחכמים".

Amazon Web Services הקימה סניף בישראל בינואר 2014 ומאז פעילותה הולכת וצומחת. "יש חברות ישראליות שגדלו על הענן ואינן מכירות את המחשוב המסורתי. הצוות שלנו עוזר לחברות בארץ בכל גודל ובכל ענף במסע שלהן למחשוב ענן.

יפהר סיכם באומרו כי "ארגוני האנטרפרייז מבינים כיום שעליהם להזריק חדשנות ל-IT שלהם, והם מבינים שהם יכולים וצריכים ללמוד מהסטארט-אפים. העולם משתנה, מההופעה של אובר (Uber) ועד Airbnb. החדשנות הופכת כורח – והענן הוא המאפשר שלה. לאמזון יש ניסיון בן עשור שנים בתחום, פריסה גלובלית, רוחב ועומק של היצע – עם יותר מ-50 שירותים שניתן להרכיב כמו לגו".

אירועים קרובים