תוכן שיווקי
לקראת אירוע - OASIS, יום ג' 19 ביולי, LAGO

מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד מחשוב ותקשורת

מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק המחשוב והתקשורת בישראל

08/06/2016 14:07

שיטת הליסינג, שיובאה לארץ על ידי חברות הרכב לפני כשני עשורים, הפכה למגמה עולמית וכך גם בישראל, בשוק חברות המחשוב והתקשורת. השינויים הטכנולוגיים התכופים וירידת הערך המהירה של מערכות המחשוב והתקשורת בארגונים, הכניסו את ענף ה-IT לעולם הליסינג לרכישת הציוד ועדכונם מדי תקופה בדגמים חדשים היוצאים לשוק.

היתרון העיקרי בשיטת הליסינג, הוא בהפיכת ההשקעה הכספית הכרוכה ברכישת ציוד המחשוב והתקשורת, להוצאה חודשית נמוכה ושוטפת. מנהלת חטיבת המימון בטקליס, הלה שחר, אומרת כי ההשקעות הנדרשות למימון ההתפתחות הטכנולוגית בארגון מהוות בדרך כלל מעמסה תקציבית. מעבר לכך, השקעות אלה יכולות להיות מנותבות כעת לערוצים אחרים ולמימון רכישות בליבת הפעילות של החברה, במקום לנתבן לרכישת ציוד מחשוב ותקשורת. כך קורה שחברות רבות מחליטות כיום ללכת באפיק הליסינג כחלק מניהול של תזרים המזומנים של החברה".


יתרון משמעותי נוסף לשיטת הליסינג הוא בגיוון מקורות האשראי של העסק. לא עוד התבססות על הבנק כמקור אשראי בלעדי, אלא שימוש במקורות הון חלופיים שלעיתים, כמו במקרה של ציוד מחשוב ותקשורת, יכולים להיות זולים משמעותית מהחלופה שמציע הבנק. כך למשל ניתן למצוא היום בטקליס תכנית ליסינג לציוד סיסקו הניתן לתקופה של 36 תשלומים ב- 0% ריבית.

טקליס היא מהחברות הוותיקות והמוכרות בשוק בתחום הליסינג בעולם המחשוב והתקשורת. לדברי שחר, "הליסינג הפך לכלי בשימושן של חברות קטנות ובינוניות וחברות המעוניינות להימצא תמיד בקידמת הטכנולוגיה. בשנים האחרונות חל שינוי מהפכני בתפיסת השוק מרכישת ציוד בתשלום אחד, גבוה, לרכישת ציוד בשיטת הליסינג שמאפשר תשלום חודשי, נמוך".

"שיטת הליסינג תפסה תאוצה בעיקר בקרב חברות הנמצאות בצמיחה מתמדת כמו גם בחברות שפועלות בשוק תחרותי ונדרשות להתעדכן מידי תקופה בציוד חדיש", היא מסבירה. "בעקבות המגמות האלה ובעקבות המחירים האטרקטיביים שניתן לקבל, חלה עלייה משמעותית בפעילות בתחום זה בשוק וב-2015 נרשם גידול חד של 30% בהכנסות טקליס בתחום הליסינג לציוד תקשורת לעומת אשתקד".

חליפה מותאמת וייחודית לצרכים

לטקליס מאות לקוחות מהמובילים במשק. בין לקוחות טקליס בתחום הליסינג  ניתן למצוא חברות ממגזרים שונים במשק כגון היי-טק, חברות תעשייה ומסחר, חברות ציבוריות ופרטיות, פירמות רואי חשבון ועורכי דין, רשויות מקומיות, חברות סטארט-אפ ועוד. ייחודיות השיטה היא בכך שניתן להתאים את המסלול הנוח עבור כל לקוח וצרכיו.

איך עובדת שיטת הליסינג? הלקוח בוחר אינטגרטור, אחד האינטגרטורים המובילים שעובדים איתנו בשנים האחרונות הינה אואזיס (Oasis), שמספקת ללקוחותיה צוות מקצועי ומיומן שיודע לתפור לו חליפה מותאמת וייחודית לצרכיו.

לאחר שהלקוח סגר את הפרויקט מול האינטגרטור, הוא מופנה אל טקליס כדי לבחור לו מסלול מבין מגוון מסלולי מימון אפשריים, לתקופות זמן משתנות של עד שלוש שנים. לכל מסלול יתרונות משלו והמסלול מותאם ללקוח על ידי יועצי המימון של טקליס על פי צרכיו. עבור הלקוח מדובר בקבלת מכלול שירותים הכולל את הציוד עצמו, אחריות, שירות, ביטוח אינטגרציה ותמיכה טכנית.

טקליס מציעה אף כלי שימושי בו ניתן לקבל מושג על  עלויות המימון. מדובר במחשבון האשראי של טקליס הנמצא באתר החברה. בתום כל עסקה מאפשרת טקליס ללקוחותיה להחזיר את הציוד הישן ולהצטייד בציוד חדש עם טכנולוגיה מעודכנת, או להעביר את הציוד לבעלותם. רוב העסקים מעדיפים להצטייד בציוד חדש ובכך לחסוך לארגון משאבים כספיים יקרים, המבוזבזים בהתעסקות עם ציוד שאינו חדיש, תוכנות לא מעודכנות, ועובדים רבים המבזבזים זמן יקר בהמתנה לטכנאים.

לאתר החברה לחצו כאן.

אירועים קרובים