תוכן שיווקי
לקראת אירוע - BYNET EXPO PRO 2016, יום ד' 1 ביוני, ביתן 2, גני התערוכה תל אביב

אמיר פורקוש, בינת: "אימוץ מודל ה-IT כשירות – תנאי להפיכת הארגון לדיגיטלי"

31/05/2016 14:19

כתב: הילל יוסף

"ארגונים מבינים כי עליהם להיערך לשינוי ומודרניזציה במערך ה-IT שיאפשר את הפיכתם לארגונים דיגיטליים. ארגון שמאמץ את מודל ה-IT כשירות, ITaaS (ר"ת IT as a Service), עושה זאת כדי להתאים את המערכות שברשותו לעולם הדיגיטלי". כך אמר אמיר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות, בינת תקשורת ומחשבים.

פורקוש התראיין לקראת הכנס השנתי שעורכת החברה, אירוע BYNET EXPO PRO 2016, אשר ייערך מחר, יום ד', 1.6 בגני התערוכה, תל אביב.


"המודל המסורתי של אספקת IT אינו מתאים לאתגרים העסקיים עימם מתמודדים הארגונים כיום", אמר. "טכנולוגיית המידע בקושי מצליחה לעמוד בקצב השינויים, והמימון של פרויקטים חדשים מועט מאי-פעם. המעבר לכלכלת הדיגיטל מייצר קריטיות גדולה עוד יותר מבעבר לתחומי הטכנולוגיה וה-IT בארגון, אלא שזה גם מצריך הסתגלות שלהם למציאות משתנה כך שהארגון לא רק ישרוד את השינוי, אלא גם יתאפשר לו לצמוח".

"ההפשטה של משאבי מחשוב, רשת ותשתית אחסון באמצעות וירטואליזציה, היא היסוד לגישת האספקה של טכנולוגיית המידע כשירות, והיא שלב בסיס הכרחי להגירה של הארגון לענן" אמר.

"במודל זה, התשתית היא שירות, והרכיבים שלה אמורים להיות נגישים בקלות כדי לתת מענה לצרכים המיידיים של שכבות היישומים שבהם היא תומכת. גישה זו לפריסה של שירותים, שהיא מתוכננת ומשולבת באופן קפדני, מאפשרת ליישם רמות חדשות של אוטומציה ואבטחה, ועצמאות של שכבות היישומים. היא מיועדת לתמוך באג'יליות העסקית של הארגון, וביכולת שלו להגיב לתנאי שוק משתנים או להביא לשוק במהירות שירותים ומוצרים חדשים. זהו גם שלב קריטי שארגון צריך לאמץ בדרך להפיכתו לארגון דיגיטלי".

תמיכה טובה יותר ביעדים העסקיים של הארגון

אלא שישנם גם אתגרים במעבר למודל IT כשירות, ITaaS, אמר פורקוש. "ארגונים הקימו מערכות מידע המתפקדות כמו איים המבודדים זה מזה – מה שמכונה בעגה המקצועית Silo. את המעבר לענן הם גם כן מבצעים באופן לינארי – בוחנים את היתרונות של ההגירה לענן לכל יישום בנפרד, אלא שתהליך כזה היתרונות שלו מוגבלים בלבד, והוא אינו מאפשר אינטגרציה אמיתית למערכות הארגון או בין עננים. התמונה מתבררת כמורכבת יותר מאשר מענה לשאלה – המעבר לענן מוזיל לי עלויות, כן או לא".

"בהקשר זה ITaaS חייב לכלול מערך מלא של גוף IT מודרני התומך במודל צריכה של ענן, כזה המאפשר שכל הקשרים הלוגיים בין המערכות ייבנו בצורה המקצועית והטובה ביותר", אמר פורקוש. "החלטות בתחום הזה צריכות להתקבל תוך בחינת ההשפעה המלאה שלהן על הארגון והסתכלות על התמונה המלאה, וזו תביא את הארגון ליעד של הפשטת הפעילות ולהביא לתמיכה טובה יותר ביעדים העסקיים של הארגון – רווחיות, פרודוקטיביות ואיכות המוצרים והשירותים".

בינת אקספו 2016. המהפכה הדיגיטלית כבר כאן

בינת אקספו 2016. המהפכה הדיגיטלית כבר כאן

המעבר למודל זה, אמר פורקוש, "מחייב את הארגון לעבוד עם ספק המסוגל להציע לו מערך מקיף של שירותי ענן וכלים לביצוע המעבר לתפישת ה-IT כשירות. ריבוי ספקים, או בחירה לא נכונה, יכולים להוביל דווקא להאטה של תהליך המעבר לענן וייקור שלו במידה לא סבירה. עבודה עם מספר ספקים על פלטפורמות שונות גם מייצרת קושי להתרחב או לעבור בין מודלים שונים של ענן, וקושי ביכולת של גוף ה-IT להתאים עצמו לשינויים החלים בצרכי הארגון".

אנו בבינת, ציין פורקוש, "בונים את הפלטפורמה הזו, תוך התבוננות על רבדים של ענן פרטי, בשילוב מערכות Hyper Converged, מערכות פתוחות של Open Stack, תוך עבודה בתפיסת ניהול הגישה ושליטה במגוון רחב של API’s. אנו מביאים התמחות, מקצועיות ויכולת מוכחת בכל התהליך של אימוץ מודל ITaaS, באופן שיהיה כלכלי ויתמוך ביעדים העסקיים של הארגון".

באירוע BYNET EXPO PRO 2016 השנה, סיכם פורקוש, "נציג את כלל מערכות ה-IT אשר מאפשרות לארגונים להיות מוכנים לעידן הדיגיטל בכל הרבדים שלו – החל מעבודה אל מול לקוחות הארגון, וכלה בהתייעלות תפעולית טכנולוגית, בתוך הארגון".

אירועים קרובים