תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - CIO ROAD MAP 2016

טרנספורמציה דיגיטלית אינה כרוכה בטכנולוגיה בלבד אלא בשינוי התנהגות

26/05/2016 14:05
דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון וקפריסין

כתב: דן טולדנו, מנהל אזורי רד-האט (Red Hat) בישראל, קפריסין ויוון.

ארגונים פועלים היום תחת לחצים הולכים וגוברים. הכל צריך להתבצע מהר יותר, לעמוד בציפיות הולכות וגדלות, ובתחרות גוברת.

יותר ויותר גוברת ההכרה כי הדרך למתן מענה ללחצים אלה היא הטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון – הדרך בה הוא חושב, פועל, ומשרת את לקוחותיו.

חשוב להבין כי כשמדברים על טרנספורמציה דיגיטלית לא מדברים רק על טכנולוגיה, אלא על שינוי חשיבה והתנהגות.

ארגונים בישראל מתחילים להתעורר ועושים את המעבר לקראת השינוי הדיגיטלי, כאשר יש כבר מספר פרויקטים מעניינים בתחום, המצביעים על כך שהטרנספורמציה הדיגיטלית עוברת מדיבורים למעשים.

לקוחות וארגונים רוצים מוצרים שמפותחים הרבה יותר מהר, בצורה יותר יעילה ובעלויות נמוכות יותר, וזאת כאשר כיום, רוב האפליקציות שמפותחות חורגות מהתקציב שלהן, הפיתוח לא עומד בלוח הזמנים, והערך קטן יותר מהנדרש.

אין ספק שהתחרות היא הגורם המניע העיקרי לחדשנות ולטרנספומציה – חברות זקוקות ליתרון תחרותי, ואם זה אינו קיים, עליהן ליצור אותו. חברות שלא עשו כך – נעלמו מהמפה, ואחרות צפויות ללכת בדרך זו בעולם בו חברה כמו Airbnb, שאין לה ולו בית מלון אחד – מטלטלת את תעשיית המלונאות העולמית. אין זה פלא שחברת שירותי תיירות עולמית מובילה כמו אמדאוס (Amadeus), ביצעה טרנספורמציה דיגיטלית, ועשתה זאת עם רד-האט וטכנולוגיות קוד פתוח מתקדמות.

לטרנספורמציה דיגיטלית יש ביטוי במספר מימדים. כך, חברות טלקום מתחילות בפרויקטים של וירטואליזציה של שירותי רשת NFV (ר"ת Network Function Virtualization), כי הן רוצות להיות רלוונטיות, וכניסת חברות היי-טק לענן, מקרינה על ארגונים שמתחילים בפרויקטים במגזר הפיננסי והביטחוני.

רד האט

רד האט

לדוגמא, אמדוקס שילבה את פלטפורמת Red Hat OpenStack Platform עם Amdocs Network Cloud Service Orchestrator, ליצירת פתרון פתוח העובד עם רכיבי רשת וירטואליים של ספקיות ענן, ונועד לסייע לחברות תקשורת במעבר מרשתות פיזיות אל סביבות שירותי ענן.

מעניין שתחום הבנקאות השמרני ועתיר הרגולציה, פועל עם רד-האט בנושא טרנספורמציה דיגיטלית. דוגמאות בולטות לכך הן בנק סנטאנדר (Santander) – מהגדולים באירופה, ששילב ענן היברידי עם Red Hat OpenStack לשם יצירת פתרון פלטפורמה-כשירות (Paas) לפיתוח ופריסת היישומים הבנקאיים שלו. גם בנק ברקליס (Barclays) הבריטי בחר בפתרון כזה עבור פרויקט רענון 5 שנתי מעניין שלו, בו יעביר לענן פעילות המתנהלת ב- 100 אלף שרתים.

כאשר ברור כי הטרנספורמציה הדיגיטלית היא רכיב קריטי בהישרדות ארגונים, אתגר המנמ"ר הוא להוביל את המהלך, ולעתים אף ליזום אותו כדי לעמוד בדרישות העסקיות, לקבל יותר שירותי ומוצרי IT, ובקצב מהיר הרבה יותר.

מושג הטרנספורמציה הדיגיטלית כולל, בין השאר, אג'יליות בפיתוח אפליקציות, לצד מעבר לתשתיות ענן היברידיות, כמענה לדרישות העסקיות.

רד-האט מובילה את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים, שהקוד הפתוח הוא מרכיב ליבה שלה. קוד פתוח מניע את החדשנות, בהיותו מבטיח אג'יליות, ומאפשר דיאלוג ומשוב מהיר מהלקוחות תוך כדי הפיתוח, כשקולות המשתמשים נשמעים ודרישותיהם נלקחות בחשבון.

רד-האט מהווה הוכחה למימוש מודל עסקי מבוסס קוד פתוח. היא ניזונה וגדלה ממנו, עם מגוון פתרונות לתחום. אנו מציעים את כל הכלים והשירותים למען הטרנספורמציה הדיגיטלית – החל מתשתית, מערכת הפעלה ואחסון מוגדר תוכנה (SDS), דרך כלים מיועדים לעולם הענן בהיבטיו השונים, עד לתווכה ולפיתוח אג'ילי של תוכנה. כל אלה באופן הוליסטי בכל שכבות ה-IT, תוך אינטגרציה ותזמור.

חברות המחקר העולמיות הגדולות מעריכות את האסטרטגיה וכיווני הפעולה של רד-האט, וממקמות אותנו בצמרת דירוגיהם. כך, ב-Forrester Wave העדכני על תשתיות ענן, דורגה Red Hat Cloud Infrastructure בראש הספקים בתחום, ונאמר כי "רד-האט מובילה עם הפורטל רב העוצמה שלה, יכולות משילות גבוהות, ואסטרטגיה בנויה סביב אינטגרציה, קוד פתוח ופעילות בין מערכתית".

נעים לקבל שבחים כאלה, אך זה גם מחייב. אנו ברד-האט, נמשיך לסייע לארגונים ולמנמ"רים בתכנון ומימוש טרנספורמציה דיגיטלית, לא כ-nice to have, אלא כ-must.

אירועים קרובים