תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ericsson Innovation Day, יום ד' 7 בספטמבר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

תשתיות הענן של אריקסון כבר כאן!

16/05/2016 16:08
שמעון וחניש, מהנדס פעילות ענן באריקסון ישראל

כתב: שמעון וחניש, מהנדס פעילות ענן באריקסון (Ericsson) ישראל.

האם שקלתם לרכוש שירותי ענן ממפעיל התקשורת שלכם? האם שקלתם להקים מרכז מידע פרטי (דטה סנטר) לשימושכם האישי ו/או להגיש אותו ללקוחות שלכם כשירות? לידיעתכם, המעבר לתקשורת ענן טומן בחובו מספר אתגרים בדטה סנטרים.

חוסר ניצולת מקסימלית של משאבי המחשוב

תקשורת ענן מבוססת על יישום אפליקציות בצורה וירטואלית על גבי משאבי מחשוב: מעבדים, זיכרון, ואחסון. טכנולוגיית המחשוב/השרתים הקיימת כיום (Blade Server ,Pizza Box) המגיעה בצורה מאוגדת (aggregated hardware) אינה מאפשרת ניצול מקסימלי של כלל משאבי החומרה, לרוב קיים צוואר בקבוק במשאבי הזיכרון שמנוצלים עד תום בעוד שישנם משאבי עיבוד ואחסון יקרים שאינם מנוצלים.


סקרים מראים כי יכולת ניצול משאבי המחשוב בדטה סנטר עד תום הינה מוגבלת, ואנו מגיעים ל-50% בלבד מיכולות השרת עליו שילמנו באופן מלא.

יכולת גדילה המתאימה לצורכי הארגון

אופייה של תקשורת ענן מתבטאת בגדילה מחזורית בשירותים חדשים, הרחבת שירותים קיימים המצריכים גדילה מתמשכת במשאבי החומרה (מחשוב, זיכרון, אחסון), היכולת לגדול במשאב ספציפי כדוגמת זיכרון בלבד היא כלל לא קיימת, מה שמצריך לגדול בכלל משאבי המחשוב גם שאין צורך בכך.

גמישות

גמישות בדטה סנטר מתבטאת בשני אופנים, היכולת לענות לצרכי הלקוח הפנימי/החיצוני בצורה האופטימלית ביותר וביכולת ליישום המענה ללקוח בפרק זמן סביר ומהיר.

שימושי  ענן שונים Telecom / IT / Commercial Clouds

יחד עם זאת, מנהלי IT שכבר בחרו ועברו לתקשורת ענן מוצאים עצמם מתחזקים איים שונים בתוך הדטה סנטר המאופיינים בצרכים שונים/אפליקציות שונות, הדורשות משאבי חומרה שונים.

כיום קיימים מספר מפעילי ענן גדולים כגון גוגל (Google), אמזון (Amazon) ופייסבוק (Facebook) שמצליחים בצורה מהירה אופטימלית ואוטומטית לספק שירותי מחשוב בענן הציבורי המאופיין בפיתוח פנימי וסגור שאינו סטנדרטי.

השאלה הנשאלת האם אנחנו מסוגלים להקים שירותי ענן במודל גוגל/אמזון שיאפשרו לנו הקמת שירותים בצורה מהירה תוך חסכון וניצול אופטימלי של משאבי המחשוב ?

פתרונות אריקסון לשירותי ענן כוללים בתוכם שכבת ניהול הענן המאפשרת תזמון אוטומטי של תהליכים מרגע בחירת שירות ועד הקמתו בפועל בצורה אוטומטית, על ידי פורטל לבחירת שירותים עצמאית בידי לקוחות קצה, אקטיבציה/הטמעת השירותים במגוון המערכות בענן: חומרת מחשוב, זכרון, אחסון, שכבת ה-hypervisor, מערכת הפעלה, תוכנה וכו' מבוסס Open stack, ניהול ואופטימיזציה של משאבי הענן כולל ניהול שכבת הרשת מבוסס SDN Open daylight.

פתרון ניהול הענן של אריקסון מאפשר ללקוחותיה:
● להקטין את זמן השקת השירותים (Time to Market).
● אופטימיזציה של משאבי הענן תוך תהליכים אוטומטיים להרחבה, והקטנת שירותים ומשאבים בזמן אמת לפי הצורך.
● ניהול ובקרת משוב על איכות וטיב השירות.

בניגוד למתחרים, מערכת ניהול הענן של אריקסון היא מערכת שנבנתה על יסוד תוכנה מוכחת ברמת מפעיל (Carrier Grade) המשלבת סנכרון עם כל סוג של סביבה תפעולית קיימת, ומכילה את כל דרישות לקוחותיה להתמודדות עם פרטיות, אבטחה וחוקים רגולטוריות.

אריקסון שבחרה להיות המאפשרת (enabler) במעבר לקוחותיה/צרכני התקשורת לעולם הווירטואלי ושירותי הענן מביאה בשורה חדשה לעולם המחשוב באמצעות פיתוח שרת בטכנולוגיה ייחודית בשם HDS (ר"ת Hyper-scale Datacenter System) המבוסס ארכיטקטורת חומרת מחשוב מבוזרת (Disaggregated Hardware) של אינטל הנקראת Intel RSA (ר"ת Rack Scale Architecture).

אריקסון הראשונה להשיק מוצר בטכנולוגיה החדישה זו של אינטל (Intel) תוך מחשבה שזהו עתיד עולם המחשוב, בנוסף בחרה אריקסון ליישם את הפלטפורמה באמצעות שרתי 2RU המכילים רבעי מגירות (Quarter Sled) שונות של מעבדים, זיכרון, אחסון וממשקי רשת.

כל רכיבי המחשוב מחוברים ביניהם בצורה ייחודית באמצעות מטריצה אופטית המנוהלת על ידי מערכת ניהול המאפשרת הקצאת משאבים חכמה ללקוחות תוך:
● ניצול מקסימלי של משאבי המחשוב: מעבדים, זיכרון ואחסון – כל מעבד נגיש לכל שאר רכיבי המחשוב (זיכרון, אחסון, רשת וכ'ו) במרכז המידע.

המחשת ניצול אופטימלי של שרתים מאוגדים למול שרתים בתצורה מבוזרת

המחשת ניצול אופטימלי של שרתים מאוגדים למול שרתים בתצורה מבוזרת

● אפשרות גדילה מודולרית בצורה הדרגתית במשאבים ספציפיים על פי הנדרש.
● גמישות הן מבחינת הקצאת המשאבים והקמתם לשימוש באופן מהיר ואוטומטי והן מבחינת התאמת המשאבים הרלוונטיים לשימושים השונים בצורה האופטימלית ביותר.

הגמישות המיושמת במערכת ה-HDS 8000 של אריקסון מאפשרת הטמעה של שירותים מגוונים בדטה סנטר המאופיינים בדרישות משאבים שונות (כמות מעבדים, סוגי זיכרון, סוגי וכמות אחסון) תחת אותה פלטפורמת חומרה אחת

הבידול של HDS 8000 הוא לאפשר עלות כוללת  (TCO) יעילה ומעולה באמצעות ניהול/שימוש בחומרה בצורה גמישה יותר, חסכון בחשמל ובקרה תוך התמקדות בתוכנה המגדירה תשתית Software Define Infrastructure המאפשרת הפקת מלוא התועלת כולל ניהול מחזור החיים ותאימות של רכיבי החומרה עם התוכנה.

אירועים קרובים