תוכן שיווקי

עננים זה לא בשמים

ערב עיון של הלשכה לטכנולוגיות המידע והמכללה האקדמית להנדסה אפקה התמקד בהיבטים טכנולוגיים ועסקיים של מחשוב ענן

14/03/2016 11:59
הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל

במסגרת המיקוד של הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל באוכלוסייה הצעירה, נערך בקמפוס של מכללת אפקה בתל אביב ערב עיון שיוחד להיבטים טכנולוגיים ועסקיים של מחשוב ענן תחת הכותרת "עננים זה לא בשמים".

עשרות סטודנטים ומרצים נכחו במפגש אותו הנחה מוטי סדובסקי ולקחו בו חלק סטודנטים וחברי לשכה.


את המפגש פתחה ד"ר מיה גולן, ראש המחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללת אפקה והציגה את הפעילות המגוונת של המכללה.

מנכ"ל הלשכה, אילן לוין, הציג את הלשכה המתחדשת ואת פעילותה המתרחבת עם דגש על פעילויות המכוונות להידוק הקשר עם האקדמיה ועם הסטודנטים, תוך מתן דגש על תוכנית המנטורינג של הלשכה.

מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למגזר ביטחון ב-SAS ישראל

מוטי סדובסקי, מנהל מכירות למגזר ביטחון ב-SAS ישראל

ד"ר אילן וינטראוב, מרצה במחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללה הציג את המודלים העסקיים והארכיטקטורות הטכנולוגיות המגוונות של מחשוב ענן; ענן פרטי, ציבורי וקהילתי ואת מגוון השירותים בתחומי התשתיות, הפלטפורמות והיישומים.

ד"ר וינטראוב הציג את מחקריו הממוקדים באופטימיזציה של תמחור שירותי מחשוב ענן.

אריה עמית, יו"ר הלשכה, טען ש"מחשוב הענן הוא הדבר הגדול הבא מאז האינטרנט", אך אימוצו על ידי ארגונים הוא "מסע ארוך" שיש להיערך אליו בשיטתיות. עמית הציג תהליך ובו ארבעה שלבים ל"מסע": הערכות והערכה כספית, תכנון לבחירת התהליכים ומודל העבודה, בחירת הספק כולל תוכנית המעבר וגידור הסיכונים ושלב התחזוקה והבקרה בניהול השוטף.

אריה עמית, יועץ אסטרטגי וניהולי בכיר - I-amIT. צילום: פלי הנמר

אריה עמית, יועץ אסטרטגי וניהולי בכיר ב-I-amIT. צילום: פלי הנמר

עמית הציג מודל לבחינת מוכנות הארגון לפתרון מחשוב ענן המבוסס על מסגרת מתודולוגית ITCMF שפותחה על ידי התאגיד הבינלאומי IVI בהובלה משותפת של האוניברסיטה הלאומית של אירלנד והתעשייה.

לסיום, הציג אריה עמית את מקומו וחשיבותו של מנתח המערכות בשרשרת הערך של יישום מערכות מידע בעלות ערך עסקי לארגון, וכן את תוכנית המנטורינג של הלשכה המיועדת לסטודנטים חברי לשכה בשנת הלימודים האחרונה, במטרה להשלים את התוכנית האקדמית המקצועית בהבנת אתגרי המקצוע ב"חיים האמיתיים" בתעשייה ובמתן כלים להתמודדות במעבר מה"חממה" האקדמית ל "ג'ונגל" העסקי בשוק העבודה.

אירועים קרובים