תוכן שיווקי
לקראת אירוע - NessPRO CA, יום ב' 14 במרץ, לאגו

"מנהלי מוצר יכולים להשתמש באג'יליות וב-DevOps כדי להתנהל נכון יותר עסקית"

כך אמרה ד''ר יעל דובינסקי, מנהלת תחום אג'ייל והאינטרנט של הדברים בנס ● לדבריה, "אנו מייעצים לחברות בניהול הפרויקטים שלהם, איך להיות יותר אג'יליים בצורה כזו שהם יקבלו החלטות טוב יותר ומנהלי מוצר ידעו מה קורה למוצרים שלהם"

13/03/2016 15:51
ד''ר יעל דובינסקי, מנהלת תחום אג'ייל והאינטרנט של הדברים בנס

כתב: הילל יוסף

"אנו היום יכולים לסייע למנהלי מוצר בארגון להשתמש באג'יליות וב-DevOps כדי להתנהל יותר נכון עסקית, אמרה ד"ר יעל דובינסקי, מנהלת תחום אג'ייל והאינטרנט של הדברים בנס.

ד"ר דובינסקי אשר נושאת דברים בכנס CA, התראיינה לקראת אירוע Application Economy: What`s Next, הנערך בשיתוף פעולה בין CA ו-NessPRO. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים מחר יום ב', ה-14 במרץ, באולם אירועים LAGO, ראשון לציון.


לדברי ד"ר דובינסקי, "אנו מייעצים לחברות בניהול הפרויקטים שלהם, איך להיות יותר אג'יליים ולהכניס DevOps בצורה כזו, שהם יקבלו החלטות טוב יותר ומנהלי מוצרים ידעו מה קורה למוצרים שלהם – החלטות מושכלות, תוך כדי תהליכי למידה".

החזון, אמרה, "הוא שמנהלי מוצרים יוכלו לדעת לקבל החלטות על ידי ניהול דרישות, ניהול זמן הדוק, בשיתוף פעולה מלא עם צוות הפרויקט, כך שהם יוכלו 'ליישר קו' עד העלייה לאוויר. הכוונה ב-DevOps היא לא רק עד העלייה לאוויר, אלא גם מתן גישות לסביבות תוך כדי פיתוח, סביבות QA, סביבות 'ייצור לכאורה' (Production Like), וסביבות פרודקשן".

מנהלי מוצר, הסבירה ד"ר דובינסקי, "מקבלים דרישה תוך ניהול זמן באיטרציות של הפיתוח. הם צריכים לראות, בקישוריות מלאה – מה קורה בשלבי הבדיקות ו'לשחק' בסביבת ה'ייצור לכאורה' עם תוצרי הביניים עד להגעת לייצור עצמו".

כך, ציינה, "נס נמצאת כיום בחלק מפרויקט של בנק דיגיטלי, מהגדולים במדינה, למימוש מלא של פתרונות DevOps עם מוצר של CA. הדבר נעשה תוך יצירת סביבות 'כמו פיתוח', מה שמאפשר למובילי המוצר בבנק לקבל החלטות טוב יותר, ולקבל יכולת לראות את התמונה המלאה – מהדרישה ועד איך המשתמשים עובדים עם חוויית המשתמש".

"כשמדברים על אנשים מדברים על תהליכי למידה. פרויקט הוא כזה אם אף אחד לא עשה אותו קודם. כל פרויקט הוא למעשה סוג של סטארט-אפ בתוך הארגון. לכן, הרבה תלוי איך הצוות ישתמש בכלים נכון כדי לקדם את העבודה", אמרה ד"ר דובינסקי.

לשיטתה, אמרה ד"ר דובינסקי, "אג'ייל הוא שלושה דברים עיקריים: ניהול זמן הדוק, תפקיד מנהלי המוצר וניהול האיכות. בעבר לא דיברו על אנשים בסביבות הפרויקט, ובעקבות האג'ייל – כן. מימוש תפיסת DevOps נשען על אותן מיומנויות אג'יליות והוא נותן כלים אוטומטיים להעביר את תכולת הפיתוח לייצור. כך מתאפשרת שרשרת אוטומטית מהפיתוח ועד המשתמש הסופי. ככל שהארגון נשען יותר על תרבות אג'ילית מתקדמת – ככה נראה תוצאות טובות יותר של ה-DevOps".

נס, סיכמה ד"ר דובינסקי, "עובדת עם כל חברות המוצרים הגדולות בשוק, ביניהן CA, ומספקת מוצרים לכל תהליך פיתוח אג'ילי ומימוש תפיסת DevOps. ל-CA יש כלים מתקדמים לניהול זמן הדוק, לשיתוף פעולה בפיתוח ולניהול הדרישות והמשימות דרך כלי בדיקה מתקדמים וכלים לייצור נתוני בדיקה באופן אוטומטי. זה נעשה בכל שלבי הפיתוח, עם דגש על בדיקות אוטומטיות ואינטגרציה רציפה. בדרך זו ניתן להוביל את תהליך השינוי בארגון. הטמעת כלי DevOps של CA על ידי מקצועני נס, מאפשרת לארגון לקבל תוצרי פיתוח של מוצרים – בקצבים טובים יותר ובאיכות הרצויה".

אירועים קרובים