תוכן שיווקי
לקראת אירוע - ביקור מקצועי ב-INFINIDAT, יום ג' 29 במרץ, משרדי INFINIDAT

דטה סנטר מודרני – משימה בלתי אפשרית?

עולם המחשוב נמצא תחת לחץ חסר תקדים כאשר נפח המידע המתעצם יוצר רמות חדשות של עומס על משאבי הדטה סנטר ● חלק א'

22/02/2016 15:11
סאבו דיאב, מנהל שיווק בינלאומי ב-Infinidat

כתב: סאבו דיאב, מנהל השיווק הבינלאומי ב-Infinidat.

ארגונים משתמשים במידע בדרך שונה, בעיקר בשל עלייה באימוץ מחשוב ענן, וירטואליזציה, Big Data, האינטרנט של הדברים ושימוש ברשתות החברתיות. הגידול האקספוננציאלי בכמות המידע הדיגיטלי נגרם בחלקו בשל התקדמות טכנולוגית, כאשר עסקאות מתבצעות אונליין ובאמצעות המובייל, תמונות וקבצי וידיאו מיוצרים ברזולוציה גבוהה יותר, ורגולציות חדשות דורשות אחסון של מידע דיגיטלי לתקופות זמן ארוכות יותר.

מידע הוא הנכס היקר ביותר לארגונים. הוא ניתן לניתוח לכדי תובנות, אשר יכולות לסייע ליצירת ערך ולגידול העסק. התלות הזאת במידע היא הסיבה שבעטיה רוב הארגונים תלויים בתשתית ה-IT שלהם.


על פי מחקר IDC שפורסם לאחרונה, אמינות וביצועים הם הגורמים החשובים ביותר באופטימיזציה של תשתית האחסון. אולם, תחת אילוצי תקציב ומורכבות וכן בשל מוגבלותן של ארכיטקטורות האחסון הנוכחיות, חברות נאלצות לבחור בין יכולת גידול, זמינות, ביצועים ועלות.

למרות הקידום הטכנולוגי והתעשייתי, לא היה בנמצא פתרון אחסון אחד שיכול לעמוד בכל הדרישות הללו ולהישאר תחרותי בשוק. זאת משום שמשתנים כמו זמינות, אמינות, ביצועים, יכולת ניהול ואינטגרציה של אקו-סיסטם של יישומים, חייבים להיות מכוונים כמעט לשלמות כדי להשיג "נירוונה" בתחום האחסון.

על פי סקר IDC, הפסקת פעילות זמנית של מערכות האחסון היא עדיין תופעה שכיחה, במיוחד בחברות הגדולות. יותר משליש מהמשיבים בסקר העידו כי הארגונים שלהם חוו לפחות אירוע אחד של אי-זמינות בשירותי האחסון במהלך תקופה של 18 חודשים. התוצאה של זמן השבתה זה היא זמן התאוששות ארוך, כולל איבוד מידע, מכירות וסחר בנפח גבוה, דבר שמביא לאובדן כספי שיכול להגיע אפילו למיליוני דולרים לשעה. לכן, לא מפתיע כי IDC הצביעה על אמינות תשתית ה-IT כדרישת מפתח בקרב מקבלי החלטות, כאשר הדבר מגיע לניהול כמות גדולה של מידע.

מסתמכים על ביצועים

רוב החברות מסתמכות על הביצועים של הדטה סנטרים שלהן על מנת לשמור על פרודוקטיביות ואספקה של שירותים קריטיים המייצרים ערך לארגון. כאשר מתכננים תשתית IT, חשוב להגדיר את היכולות שהיא זקוקה להם על מנת לשרת בצורה אפקטיבית את העסק.

תפוקה צריכה להיות עקבית, עם סף זמן אחזור נמוך, כאשר מידע חייב להיות בעל זמינות גבוהה, בין אם הוא נדרש על ידי המשתמש בתוך הארגון או תוך כדי תנועה. תשתית האחסון, לדוגמה, חייבת להיות מסוגלת להתמודד עם שיאים בתנועת המידע בארגון, עם מעט מאוד או ללא השפעה על הביצועים – אולם, כאן פתרונות רבים עדיין מתקשים.

הביצועים הנדרשים יכולים להתקבל רק על ידי בחירה בטכנולוגיה המתאימה לצרכים הספציפיים של העסק. יכול להיות שיש צורך ביותר ממערכת אחת, כמו דיסק או מערכי פלאש (Flash), על מנת לענות על הדרישות. יכול להיות שיש צורך במערכת היברידית, ויכול להיות שיש לשמור חלק מהאחסון on premise וחלק ממנו להוציא לענן. גמישות היא שם המשחק.

באופן מסורתי, היכולת של מערכת אחסון לעמוד בדרישות של הארגון היתה קשורה ישירות למחיר: ככל שהנפח גדול יותר, כך גם תג המחיר עלה. בשנים האחרונות, נחשפו עלויות נוספות של אנרגיה וקירור, שמרבית פתרונות האחסון בשוק עדיין לא נותנים להן מענה. לכן, ברור מדוע הצורך בחישוב משולב של הוצאות הון והוצאות תפעוליות הינו קריטי כאשר מגיעים להחלטה בנוגע לרכישת פתרון אחסון – כמעט מחצית (47%) מהמשיבים בסקר IDC דיווחו כי עלות הבעלות הכוללת (ה-TCO) היא הפקטור החשוב ביותר.

כמובן שמושג ה-TCO שונה במהותו לעומת המושג שהיה ידוע לפני מספר שנים: ביצועי המערכת, זמן פעולה ללא כשל וקלות בשימוש יכולים כיום להשפיע משמעותית על החלטתם של ארגונים. זאת הסיבה שבעטיה פתרונות חדשים יותר מתבלטים בשוק במהירות – שכן, הם נבנו מהבסיס על מנת לענות על הצרכים הנדרשים בסביבת האחסון.

אירועים קרובים