תוכן שיווקי

צמיחה משמעותית בישראל לפלטפורמות מבוססות קוד פתוח דוט נט בפיתוח אתרי תוכן ומסחר

13/01/2016 12:29
יוטים

מערכות לניהול תוכן Cms ומערכות לפיתוח אתרי מסחר E-commerce מבוססות קוד פתוח דוט נט, ואשר עומדת מאחוריהן חברה מסחרית בינלאומית אשר מחויבת להתפתחות המוצר, הפכו נפוצות מאוד בשנים האחרונות בעולם ושיעור הצמיחה שלהן בישראל הולך וגדל.

דרור שקד מנכ"ל יוטים המתמחה בתחום פלטפורמות מבוססות NET open source מתאר מצב שהשילוב בין קוד פתוח לבין היותה של חברה מסחרית בינלאומית תופס תאוצה החל מ-2012 בישראל. לדבריו גורמי IT בחברות וארגונים רבים בישראל וכן גופי פיתוח רבים זיהו היטב את היתרונות הגלומים בשילוב בין פלטפורמה שיש לה "אבא ואמא" ואשר נתמכת על ידי יצרן המחויב להתפתחותה, לבין פלטפורמות מבוססות דוט נט. בישראל יש לציין ישנו יתרון משמעותי לפלטפורמות כאלו בשל הנגישות הקלה למפתחי דוט נט בארץ, זמן הפיתוח מהיר, העלות נמוכה יותר ומכאן מתקבל יחס עלות תועלת מיטבי יותר באופן משמעותי ביחס לפלטפורמות אחרות.

דרור שקד, מנכ"ל יוטים

דרור שקד, מנכ"ל יוטים

בשונה מחלק מפלטפורמות PHP המוכרות בפלטפורמות אלו, החברה המסחרית אשר עומדת מאחורי המוצר מחויבת כלפי קהל הלקוחות והמפתחים בכל העולם לפיתוח ושיפורים רציפים של הפלטפורמה, לניהול תהליכי R&D מסודרים וכן לשירותי תמיכה נרחבים. לא פחות מכך חשובה העובדה שהחברות היצרניות של הפלטפורמה מפרסמות מראש את ה-Roadmap של תכנית הפיתוחים והגרסאות הבאות. זה מאפשר למפתחים ולמנהלי אתרים לתכנן ולצפות מראש את הפונקציונליות הבאה והעדכונים המתוכננים, וזהו יתרון עצום לדעת מראש מה השיפורים והתוספות שמתוכננות לגרסאות הבאות ולתכנן מבעוד מועד את שלבי ההתפתחות הבאים של האתר. יתרון נוסף הוא שניתן לקבל מהחברה היצרנית התחייבויות ישירות לשירותי תמיכה מורחבים כגון התחייבות לתיקונים תוך 24 שעות של כל תקלה ושירות שוטף של 24/7.

אומברקו בעולם ה-CMS WEB

בתחום מערכות ניהול התוכן ה-Web CMS, השחקנית המרכזית היא ללא ספק Umbraco אשר נכנסה למרחב בו שלטו בעבר פלטפורמות כגון ג'ומלה ו-Drupal המבוססות PHP. היא מבוססת קוד פתוח דוט נט, שפת הפיתוח #C וסביבת הפיתוח ASP.NET. וישנם שורה ארוכה של חברות וארגונים גדולים בארץ ובעולם אשר אימצו את מערכת ה-Umbraco כפלטפורמת ה-Web המרכזית שלהם. היא קלה ונוחה למפתחים ולמנהלי האתרים כאחד. היא כוללת פונקציונליות עשירה המאפשרת ניהול יעיל וחכם של התכנים, היררכיה של מזיני תוכן, יכולות גבוהות בתחום אבטחת המידע ותמיכה מובנית ב-SEO. לא פחות חשוב זו העובדה ששדרוג אתרים ב-Umbraco הם תהליכים מהירים וקלים וניתן לבצע שדרוגי גרסאות באופן רציף ללא "כאבי הראש" של פעם.

נופקומרס בעולם ה-Ecommerce

בתחום המסחר האלקטרוני Web Ecommerce, בולטת מאוד מערכת NopCommerce אשר מספקת מעטפת רחבה למנהלי הדיגיטל והשיווק ומסייעת להם לנטר את פעילות הגולשים, לזהות מגמות והעדפות, להציע מבצעים ולהתמודד בכל רגע נתון עם המתחרים. בישראל כמו בעולם, עיקר התחרות מתמקדת בין מערכת Magento המבוססת PHP ובין מערכת NopCommerce המבוססת MVC/ASP.NET 4.5  אשר מגובה על ידי יצרן בינלאומי.

גם כאן השימוש בפלטפורמה המלאה אינו כרוך בתשלום לעומת פלטפורמות מקבילות מבוססות PHP אשר גרסאות מורחבות שלהן כרוכות בעלויות רישוי גבוהות לצד עלויות פיתוח ותמיכה יקרות. מפתחים ומנהלי אתרים מעידים על  קלות וזמן הלמידה המהיר של הנופקומרס עד כדי חצי מהזמן הדרוש לפתח במערכות המבוססות PHP, לצד גמישות בהתממשקות למערכות תפעוליות כגון מלאי ומשלוחים. זו מערכת שמספקת כלים מקצועיים רבים למנהלי הדיגיטל והמכירות, רכיבי חיפוש מתקדמים בקטלוג, מנוע חישוב מתקדם להנחות ומבצעים, מנגנון קידום מוצרים במנועי חיפוש SEO, ניהול מועדוני לקוחות, טיפול במולטי סטור ליצירת קניונים ועוד שפע יכולות Cross Sale ומוצרים מקושרים.

דרור שקד משמש כמנכ"ל יוטים פתרונות תוכנה אשר הוסמכה ע"י NopCommerce  העולמית כשותף זהבGold partner    וכן על ידי חברת  Umbarco Cmsכחלק ממערך השותפים Certified Partner.

לאתר החברה

אירועים קרובים