אופיר בן אבי, ממשל זמין: "שילוב כל שירותי הממשלה יעלה את רמת השירות לאזרח"

לדברי בן אבי, מנהל המערך, "כאשר האזרח מגיע למצב בו הוא נמצא באינטראקציה עם הממשלה, הוא רוצה לקבל שירות וחוויית שירות כמו ב'אזרחות' - זה נשמע ונראה טריוויאלי אבל זה משנה את התפיסה של הפעילות שלנו"

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. צילום: קובי קנטור

"לבוא ולומר שבכוונתנו ליצור אתר ממשלתי אחד זו אמירה המעידה על מהפכה. זה לא רק לבוא ולומר שנשים את שירותי הממשלה תחת מטריה אחת. מדובר בשינוי אמיתי ומהותי שאנו עוברים, והוא יבוא לידי ביטוי ברמת השירות לאזרחים. כל התהליך הזה יביא לרמת שירות אחרת". כך אמר אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין, רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה.

בן אבי דיבר בפאנל שנערך בכנס המחשוב הממשלתי, שנשא את הכותר From eGov to dGov. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (ג') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. בכנס השתתפו מאות אנשי IT מהמגזר הממשלתי, והנחה אותו ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר למגזר הממשלה. גם את הפאנל הנחה אורון, ועניינו היה "תקשוב ממשלתי לאן – יישומים, תשתיות והגנת סייבר".

לדברי בן אבי, "כאשר האזרח מגיע למצב בו הוא נמצא באינטראקציה עם הממשלה, הוא רוצה לקבל שירות וחוויית שירות כמו ב'אזרחות'. זה נשמע ונראה טריוויאלי אבל זה משנה את התפיסה של הפעילות שלנו".

"אמנם חילקנו את הראייה שלנו לפלטפורמות טכנולוגיות", אמר בן אבי, "אלא שהמשמעות של השינוי היא שיש להביט על השירות – ולא על הטכנולוגיה". עוד הוא ציין כי "מעבר לכך, כל הפעילות שלנו באתר הממשלתי – כברירת מחדל תהיה של זמינות במובייל, עם יכולת לתמוך בנגישות לבעלי מוגבלויות ויכולת לעבודה עם דפדפנים מובילים".

אתר הממשלה החדש, Gov.il, אמר בן אבי, "יפותח כולו ויושתת קוד פתוח בצורה מלאה, עם יכולת לשדרוג המערכות לעתיד. הערך המוסף יגיע בעתיד, עם יכולת להביט מקצה לקצה על האזרח: מה מצבו? האם הוא נכה, האם סטודנט? ניתן לו מידע מכל משרדי ממשלה, תוך התבססות על תהליכים פשוטים". בן אבי סיכם באומרו כי "נתחיל לתת שירותים מבוססי הזדהות".

רויטל וייצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה, אמרה כי "אנו בעיקר עובדים פנימה, לתוך המגזר הממשלתי. אנו נמצאים בעיצומו של מסע, המביא לרפורמה גדולה בשיפור של ניהול ההון האנושי במגזר הממשלתי". לדברי וייצמן, "אנו משפרים בכל עת את מערכת הגיוס של כוח אדם לממשלה. כבר כיום הגיוס הוא דיגיטלי מהתחלה ועד תום, ואנו מדברים על טיפול ב-180 אלף מועמדים מדי שנה".

רויטל וייצמן, מנמ''רית נציבות שירות המדינה. צילום: קובי קנטור

רויטל וייצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה. צילום: קובי קנטור

לדברי וייצמן, "כל השיח עם המועמד או עם העובד, כל ההתנהלות מולו, לרבות החתימה, היא דיגיטלית". היא סיימה בציינה כי "כל התהליך צריך לבוא לידי ביטוי במערכת תומכת, והאתגר הוא לעמוד בקצב השינוי. זו מערכת הליבה שלנו ואנו עושים מאמצים לכך שהכל יהיה דיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים