תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - כנס השותפים הטכנולוגיים של AWS בישראל

"שותפות טכנולוגית עם AWS יוצרת תנופה עסקית"

07/12/2015 12:27
מימין לשמאל: הראל יפהר, מנכ"ל AWS בישראל; פאולו ונדירינהו, מנהל ISV ב- AWS EMEA; מרתה וויטאקר, מנהלת AWS Marketplace ב- EMEA; שירי שמגר-שיריאן, AWS

בכנס מיוחד שהתקיים במרכז האירועים סטוקו בתל אביב בארגון מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים, קיימה AWS (ר"ת Amazon Web Services) ישראל את מפגש השותפים הטכנולוגיים ראשון בישראל – AWS ISV Partner Event, בהשתתפות יותר מ- 100 מנהלי חברות, יזמים וסמנכ"לי פיתוח עסקי מחברות סטארט-אפ, מפתחי תוכנה ושותפים עסקיים איתם עובדת AWS בישראל, ומסייעת להם לקדם את פעילותם בענן.

הראל יפהר, מנכ"ל AWS בישראל, אמר כי מטרת המפגש בו השתתפו מנהלים מ-AWS העולמית, הייתה להציג תכניות וכלים שעוזרים לשותפי ISV/SAAS להצליח בעולם. AWS רואה חשיבות עליונה בחיזוק הקשר מול שותפי ה-ISV, ומפתחת שותפות שבאה לידי ביטוי בתמיכה טכנולוגית, פעילויות שיווק ופיתוח עסקי גלובלי, מאחר שרובם ממקדים את פעילות המכירות שלהם מחוץ לישראל. AWS מאפשרת להגיע לשוק הגלובלי באופן יעיל יותר ומהיר יותר.

יפהר ציין כי ל-AWS, חטיבת מחשוב הענן של אמזון (Amazon ), שהחלה לפעול ב- 2006, יש היום מעל מיליון לקוחות פעילים, והיא בולטת בקצב חדשנות מהיר, עם 559 שירותים ויכולות חדשות שהתווספו להיצע ב-2015, ובסך הכל 1,733 יכולות ושירותים מאז הקמתה.

היום קיימים מעל 50 שירותים שונים, חלק גדול מהם שירותים מנוהלים שהלכו והתרחבו בהתאם לבקשות מהשוק, בתחומי אחסון, קישוריות, מסדי נתונים, אנליטיקה, שירותי יישומים, הטמעה, ניהול ומובייל.

בעוד סטארט-אפים היו הראשונים שאימצו את טכנולוגיות הענן, ורבים מהם גדלו איתו, בולטת גם מגמת אימוץ הענן על ידי גופי אנטרפרייז רבים, שבוטחים בענן ומבינים שהעתיד טמון בו – לעומת החזקת דטה סנטרים יקרים.

פאולו ונדירינהו, מנהל ISV ב-AWS EMEA, הציג את התוכניות למשתתפים והסביר כיצד ניתן למנף את התכניות הגלובליות שמאפשרות לחברות להיות בחזית הטכנולוגיה תוך מיצוב גלובלי באקו-סיסטם של AWS.

מרתה וויטאקר, מנהלת AWS Marketplace ב-EMEA, הציגה את הזירה בה מציעים שותפי ה-ISV את פתרונותיהם ללקוחות AWS, ואלה יכולים לרכוש אותם מהענן ולהשתמש בהם מיד במודל של תשלום לפי שימוש, בו פועלת AWS.

ב-AWS Marketplace יש 35 קטגוריות, וחברים בו למעלה מ-800 שותפי ISV המציעים 2,300 מוצרים ושירותים רשומים, מה שמאפשר ל-AWS לספק יותר תפקודיות מכל ספק ויצרן תוכנה אחר בשוק.

מרכיב מהותי בהצלחה ובצמיחה של פתרונות הענן

איתמר אנקוריון, סמנכ"ל פיתוח עסקי באטיוניטי הנסחרת בנאסד"ק, אומר כי "אטיוניטי היא ספק מוביל של פתרונות תוכנה להעברת נתונים בין סביבות ארגוניות והענן. מתחילת הדרך התמקדנו בפיתוח שיתוף פעולה אסטרטגי עם AWS, ומצאנו שהחיבור לתוכנית השותפים APN (ר"ת AWS Partner Network), ולשוק המוצרים (AWS Marketplace), היווה מרכיב מהותי בהצלחה ובצמיחה של פתרונות הענן שלנו. ההכוונה והתמיכה מצוות תכנית השותפים של AWS עזרה לנו לעבוד בצורה יעילה ואפקטיבית עם הקבוצות השונות ב-AWS, כולל שיווק, פיתוח עסקי, מוצרים ושירותים. ה-Marketplace מהווה פלטפורמה שיווקית גלובלית, המאפשרת לנו לפנות לקהל לקוחות גדול וליעל תהליכי מכירה בזמן קצר, תוך ניצול תוכניות השיווק המשותפות ש-AWS מציעה".

זוהר אלון, מנכ"ל חברת אבטחת תשתיות הענן DOME 9 ואחד ממייסדיה, אומר כי הפתרון אותו פיתחה החברה יודע לעזור ללקוחות לנהל אבטחה בסביבה הדינאמית של AWS, שהנה המובילה הבלתי מעורערת בענן. "הפתרון שלנו תוכנן והותאם לסביבת AWS, ולכן  AWS Marketplace הנו ערוץ המכירות העיקרי שלנו".

"זה לא עניין של מה בכך, שלקוחות סומכים על פתרון SaaS לניהול האבטחה שלהם מסטארט-אפ ישראלי. 90% מהלקוחות הם לקוחות AWS", מציין אלון, המוסיף כי לשותפות הטכנולוגית עם AWS יש יתרונות רבים. "אנחנו מאמינים שההתמקדות שלנו ב-AWS יוצרת קשר סימביוטי איתם, ומכריחה אותנו להיות אג'יליים כדי להתקדם בשוק. רוב המכירות שלנו מתבססות על  AWS – זה מחייב אותנו לחדש".

נגישות לחברה ויכולת עזרה

אלון גם מציין את יתרון העובדה של-AWS יש משרד פעיל בישראל. "המשרד בישראל מקרב אותנו לחברה. יש מי שאחראי על השותפים העסקיים, יש נגישות לחברה ויכולת עזרה".

יפתח שולמן, מהיזמים וה-CTO של Redis Labs, הספקית המסחרית של מסד הנתונים Redis הנחשב למהיר בעולם, אומר כי Redis Labs עומדת מאחורי מסד הנתונים הפופולרי המבוסס על קוד פתוח, ומספקת את המוצר כשירות, Redis Cloud, בעיקר בענן AWS.

"יש לנו 5,500 לקוחות משלמים, הפרוסים בארבעה עננים ו-42 דטה סנטרים בעולם. אנחנו מנהלים 120 אלף מסדי נתונים, כאשר מדי יום נפתחים 200 חדשים", אומר שולמן. "אנו מספקים את השירות לרוב הלקוחות בענן AWS. אנחנו רואים של-AWS יש נוכחות משמעותית יותר מאשר לכל העננים האחרים יחד, ומקבלים מהלקוחות אינדיקציה ברורה לכך שהיישומים שלהם עובדים טוב יותר על ענן AWS. ב-AWS יש מגוון רחב של טכנולוגיות, ויתרון גדול יש לכך שמדובר בענן בעל זמינות גבוהה אמתית".

מבחינה עסקית, שותפות ה-ISV עם AWS מהווה מקור הכנסות משמעותי ל-Redis Labs. "כחברה צעירה שקמה, העצה להציע את Redis ב-Marketplace של AWS, הייתה העצה הטובה ביותר שקיבלנו. להתחיל כשותף של AWS, זה נותן תנופה רצינית לכל חברה".

אירועים קרובים