תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - 3D Printing

נושאת הדגל

סקירת הקורה בתחום ההדפסה בתלת מימד בישראל מגלה שוק רותח ודינאמי ● על רקע השחקניות הקטנות והיבואניות מסין, בולטת חברה אחת שכבר הטביעה את חותמה בתחומי התוכנה: סיסטמטיקס, ספקית פתרונות מחשוב ייעודיים, שהחליטה שכולנו, ללא יוצא מהכלל, צריכים מדפסת תלת מימד על השולחן

06/12/2015 11:28
אריק שפט, מנהל תחום מדפסות תלת מימד בסיסטמטיקס. צילום: קובי קנטור

תחום ההדפסה בתלת מימד הולך ומתחמם. מדפסות תלת מימד שולחניות נכנסו השנה ללא מעט בתי ספר ברחבי הארץ וניתן לראות אותן ביותר ויותר עסקים, כחלק מכלי העבודה היומיומיים, בין אם מדובר באמנים, מעצבים, חוקרים, מהנדסים או יצרני מודלים.

"ההסבר טמון מצד אחד בעלייתה של תנועת 'המייקרים' העולמית, בחידושים טכנולוגיים בתחום ובעיקר מהעובדה שהמדפסות השולחניות הפכו לנגישות מבחינה תקציבית ותפעולית", אומר אריק שפט, מנהל תחום מדפסות תלת מימד בסיסטמטיקס, ספקית פתרונות מחשוב ייעודיים, ואחד הגורמים הבולטים יותר בתעשייה, האחראים על המהפך.

"בעבר, השימוש בשיטת ייצור זו היה בעיקר נחלתן של חברות גדולות", אומר שפט. "עם יציאתן לשוק של מדפסות קטנות וזולות יותר, הדפסה תלת מימדית נהייתה נגישה ואפשרית גם עבור העסקים הקטנים ואף לצרכן הפרטי. שוק המדפסות הביתיות והשולחניות תופס תאוצה רבה בשנים האחרונות. כיום כל אחד יכול להפוך את הרעיונות שלו מאובייקטיים מופשטים או וירטואליים לעצמים מוחשיים. אנו מעריכים שהשוק הישראלי, שהוא בין הראשונים המאמצים טכנולוגיות חדשות כיום, בשל לפתרונות הללו״.

יריית הפתיחה היתה לפני מספר חודשים, עם כניסתה לשוק הישראלי, של יצרנית מדפסות התלת מימד השולחניות, MakerBot האמריקנית, ששינתה את פני הענף. עם הכניסה הכריזה החברה כי היא מתכוונת לחזק את מעמדה בשוק הישראלי כקובעת  הסטנדרט למדפסות תלת מימד שולחניות, אמינות, ובמחירים נוחים, ואחת ההחלטות הראשונות: בחירה בשותף ישראלי, מוכר, ידוע בתעשייה, עם רקורד עשיר והרבה נסיון: סיסטמטיקס, המשמשת גם כנציגת חברות התיב"ם וניהול המידע ההנדסי SolidWorks ודאסו סיסטמס (Dassault Systemes).

מדפסות התלת מימד של MakerBot משמשות כיום מובילי תעשייה רבים ברחבי העולם, בינהם מהנדסים, אדריכלים, מעצבים ואנשי חינוך, והחברה כבשה בשנה האחרונה את ראש רשימות הדירוג של "מוצר השנה", "ההמצאות הטובות ביותר", "10 החברות החדשניות ביותר בתחום מוצרי צריכה אלקטרוניים" ורשימות דירוג רבות אחרות של מגזינים טכנולוגיים נחשבים ברחבי העולם. בישראל כבשה החברה מהר מאוד את המקום הראשון בנתח השוק ואת המדפסות שלה ניתן לראות בלא מעט מוסדות חינוך, אקדמיה ועסקים.

עם ההצלחה הגיע גם התיאבון, וכיום נערכת סיסטמטיקס לייצוג של כמה שמות גדולים נוספים מתחומי ההדפסה בתלת מימד, ביניהם  MarkForged ו-Formlabs. המטרה: להפוך לשחקן המוביל בתחום, עם טווח פתרונות רחב ככל הניתן. ״אני מאמין שמדפסות תלת מימד מסוגים שונים יימצאו בשנה הקרובה על הרבה מאוד שולחנות, בבתים, בעסקים ובמשרדים של די הרבה אנשי מקצוע רלוונטיים", אומר שפט.

תהליך הפיתוח והייצור של מוצרי העתיד

החיבור לתחום התלת מימד אינו חדש לסיסטמטיקס. החברה מקדמת את האפקטיביות והיעילות הארגונית, על ידי שיווק טכנולוגיות מחשוב חדשניות, ויישומן בתהליכי עבודה מתקדמים, כשבין הטכנולוגיות המשווקות על ידי החברה ניתן למצוא פתרונות מערכות תיב"מ (D CAD3) וניהול מחזור חיי מוצר (PLM) מתוצרת דאסו סיסטמס ו-SolidWorks עם המוצרים SOLIDWORKS , ENOVIA, CATIA, מערכות  לסימולציה ופיתוח מונחה מודל (Model Based Design) ושפה לניהול מידע ומחשוב טכני (Data Analytics, Technical Computing) מתוצרת MathWorks. פתרונות המחשוב מיושמים אצל הלקוחות על ידי מומחי החברה באמצעות מתודולוגיות מתקדמות, המבטיחות זמן יישום קצר ותוצאות מדידות בשיפור היעילות הארגונית והיכולת התחרותית. פתרונות סיסטמטיקס משרתים למעלה מ-4,000 ארגונים במשק הישראלי. בין לקוחות החברה נמנים ארגונים מהתעשייה, מהמגזר הממשלתי והציבורי, מהתחום הביטחוני, ארגונים פיננסיים ומסחריים ומוסדות אקדמיים.

לדברי שפט, בשונה מרכישת מדפסת באינטרנט, סיסטמטיקס מספקת ללקוחותיה סביבת עבודה מלאה הכוללת מדפסת תלת מימדית, אחריות וחוזה שרות, שירותי תיקונים, קורסים והדרכות. כך לדוגמה מעבירה החברה סמינרי היכרות עם תחום הדפסת התלת מימד לאנשי התעשייה בתחום התיב"מ כמו גם לאנשי חינוך ואקדמיה.

״זהו ללא ספק תחום שחשוב לכולנו״, אומר שפט. ״הדפסה תלת מימדית הופכת לשיטת בניית אבי טיפוס ושיטת ייצור נפוצה. התלמידים והסטודנטים של היום ישתמשו בהדפסה תלת מימדית כחלק מתהליך הפיתוח והייצור של מוצרי העתיד במסגרת עבודתם ואנו רואים במוסדות חינוך ואקדמיה שותפים מלאים בהטמעת מהפכת הייצור בהדפסה תלת מימדית ולכן מציעים חבילה מיוחדת הכוללת מדפסת וחומרים, תוכנית שירות והדרכה למורים ומרצים״.

"לאחר שכבשנו את שוק הדפסות התלת מימד הביתי והמשרדי ועל הדרך למדנו מקרוב את הצרכים של לא מעט גורמים בתעשייה, החלטנו להרחיב את תחומי הפעילות עם מותגים וטכנולוגיות שהביאו פריצות דרך משמעותיות בתחום הדפסת התלת מימד", אומר אייל כוכבא, סמנכ"ל השיווק בסיסטמטיקס. ״אנו פוגשים כיום יותר ויותר אנשי מקצוע, מתחומים מגוונים, שרואים במדפסות התלת מימד חלק מכלי העבודה היומיומיים שלהם וההיצע שיש לנו כיום בהחלט יענה על צרכיהם״.

אירועים קרובים