תוכן שיווקי
לקראת אירוע - CLOUD MOBILITY IOT, יום ה' 12 בנובמבר, יס פלאנט

מעידן המובייל אל העידן הדיגיטלי והאינטרנט של הדברים עם רד-האט

11/11/2015 13:29
הלוגו הישן של רד-האט. מצאו את ההבדלים

כתב: אמיר ציפורי, ארכיטקט פתרונות בכיר, רד-האט ישראל.

בכנס FutureScape של IDC שהתקיים בסוף 2014, חזתה חברת המחקר מספר מגמות עתידיות ביחס לפיתוח יישומי מובייל, ביניהן:
● ארגוני IT יקדישו לפחות 25% מתקציב התוכנה שלהם ליישומים ניידים.
● 45% מהיישומים שבפיתוח יחרגו מלוחות הזמנים ו/או מהתקציב, בגלל הסיבוכיות הטמונה  בקישור אפליקציות מובייל למסדי הנתונים של הארגון.
● 35% מהארגונים הגדולים יאמצו פלטפורמות פיתוח מובייל כדי לפתח יישומי מובייל שונים בארגון.

נראה כי הבמה מוכנה עבור המובייל כדי שיהפוך לכוח מניע בארגונים. מהאינטרנט של הדברים המתרחב במהירות ועד לגישות חדשות בפיתוח יישומי מובייל, שיתוף פעולה בין מפתחים ושינוי הגישה בגופי ה-IT המקדמת הן מהירות והן זריזות וגמישות (Agility) – פיתוח יישומי מובייל הוא תחום שעתיד לקבוע תקדים חדש בארגונים.

אין זה סוד שאנו חיים היום בעולם של "אולטרה-קישוריות”. תחום האינטרנט של הדברים פורח בשוק הצרכני, ומעבר להיותו חיוני הוא גם בעל ערך עסקי משמעותי – לדוגמא, גוגל (Google) רכשה את יצרנית התרמוסטטים וגלאי עשן החכמים, Nest, ב-3.2 מיליארד דולר.

אנחנו עדים לכך שהאינטרנט של הדברים הופך ליותר ויותר משמעותי בארגונים, בעיקר בחברות המספקות שירותי תשתיות ובתחום התעשייה והייצור.

עם מגוון רחב יותר מאי פעם של יחידות קצה המקושרות לארגון, צוותי ה-IT יצטרכו לתת את דעתם גם בנושאים הקשורים לניהול הקישוריות והמידע, ויישומי תוכנה ואבטחה לדוגמא: סנכרון מידע במצב חוסר זמינות של יחידת קצה כלשהי, ועוד.

לפתרונות MBaaS (ר"ת Mobile Backend-as-Service) ו-MAP (ר"ת Mobile Application Platforms) יש את הפוטנציאל לענות על חלק גדול מאתגרים אלה, ולמלא תפקיד מפתח בעיצוב ארכיטקטורות האינטרנט של הדברים, בכך שהן מאפשרות לארגון לספק ליחידות הקצה השונות חיבוריות מאובטחת למערכות העסקיות של הארגון.

שיתוף פעולה יקבע תקדים חדש

חברת המחקר Ovum קובעת שתחום הניידות ופיתוח מובייל בארגון יהפכו לאחד האתגרים המרכזיים של המנמ"ר. בסקר עדכני שנערך בקרב לקוחות רד-האט, יותר מ-69% מהמשיבים ציינו שניידות תהיה יוזמה מרכזית בשנת 2015.

בארגונים בהם תחומי הניידות ופיתוח מובייל מקבלים עדיפות גבוהה, אנו רואים עלייה במספר פרויקטי פיתוח ובמורכבותם. בנוסף, ככל שארגון יפתח יותר יישומים שיצטרכו את אותה גישה אל המערכות העסקיות של הארגון, צפוי כי טכנולוגיות כגון מיקרו-שירותים (microservices) וממשקי פיתוח יישומים (APIs) יקבלו חשיבות רבה מאוד, כי הן הבסיס לשימוש חוזר (resusability) של יחידות תוכנה בתחום הפיתוח (במקום להמציא את הגלגל מחדש בכל פרויקט).

במבט קדימה, ניידות ארגונית מתקדמת במלוא המהירות. בשנה האחרונה המשכנו לראות אימוץ של גישות אג'יליות על ידי מפתחים ואנשי DevOps. ב-2016 אנו מצפים כי אג'יליות תישאר מיקוד חשוב, אך ארגוני IT אינם יכולים לנטוש לגמרי את נהלי ה-IT המסורתיים, המספקים בסיס יציב עבור ארגון ה-IT העתידי. הצורך בשילוב אג'יליות ויציבות בארגון, יוביל לגישה חדשה בניהול גוף ה-IT, המקדמת גם יציבות וגם מהירות.

לצד שיטות פיתוח חדשניות הדרושות בפיתוח פרויקטי מובייל, ה-IT ימשיך לתחזק ולנהל את מערכות הלגאסי הארגוניות הקיימות, ולספק המשכיות בתחומי מפתח, כולל תשתיות, אבטחה ועוד. עם שיתוף פעולה בין הצוותים השונים ועלייתו של האינטרנט של הדברים, אנו צופים כי ארגונים יהפכו להיות אקטיביים בתחומי הניידות ופיתוחי המובייל.

התחלנו עם IDC ונסכם עם דו"ח Forrester Wave: Mobile Infrastructure Services, Q3 2015, בו רד-האט ממוצבת כאחת משלוש המובילות בתחום ה-Mobile Application Platforms, כשאחריה חברות כמו יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) וסאפ (SAP).

פורסטר (Forrester) קובעת כי רד-האט נכנסה לזירת הניידות הארגונית בעקבות רכישת FeedHenry, וכי תחת מטריית רד-האט "יש את הכוח בקישוריות וחיבוריות המידע בארגון, וחזון מצטיין עבור העתיד שמרגש לקוחות רבים".

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים