תוכן שיווקי

הדרך להפוך למולטי-מקצוען

10/09/2015 15:40
חמוטל וייס, שותפה ב-PMzOne

כתבה: חמוטל וייס, מנהלת פרויקטים.

דורית היא מנהלת משאבי-אנוש בחברת ביטוח גדולה. הפעילות השוטפת עליה היא אמונה כוללת גיוס עובדים, שכר ורווחה. מדי פעם, באחריותה להפיק כנסים ארגוניים שונים. הפקת כנס הינה פרויקט לכל עניין ודבר, אולם דורית מעולם לא קיבלה הכשרה בניהול פרויקטים והיא מנהלת אותם באמצעות אינטואיציה בריאה, שיטות פרטיות לניהול ומעקב אחר משימות. הכנסים תמיד (טוב, כמעט תמיד) יוצאים אל הפועל. אבל הדרך, אלוהים – הדרך!

תקציב הכנס הוא אילוץ קשיח או שהוא משוער באופן גס בלבד, ובדרך-כלל חורגים ממנו. התכנון מסתכם ברשימה של פעילויות שמשתנה מרגע לרגע. זו כמובן רק דוגמה אחת לפרויקט מזדמן אותו נדרשים לבצע אנשי מקצוע שונים במסגרת עבודתם, נוסף על תפקידם המקצועי.

פרויקטים כגון: הפקת אירוע, יציאה למכרז, ניהול קמפיין שיווקי, השקת מוצר חדש, ארגון התיקיות במשרד, החלפת ספק וביצוע שינוי ארגוני, הם רק כמה דוגמאות לפרויקטים יומיומיים בחיינו המקצועיים.

באופן טבעי, פרויקטים כגון אלה יש הרבה יותר מאשר פרויקטים גדולים ומובהקים, עליהם אין עוררין שיש לנהלם באופן מקצועי. פרויקטים אלה גם מנצלים את רוב התקציב הארגוני, כיוון שבכל רגע ובכל מקום מתקיימים רבבות כאלה.

אם כך מדוע רק פרויקטים גדולים ומובהקים מנוהלים באופן מקצועי? מדוע רק כאשר מפתחים מערכת מידע, בונים תשתיות תחבורה, מפתחים אתר אינטרנט – מדוע רק במקרים כאלה יש מנהל פרויקט מקצועי? מה עולה בגורלם של רבבות הפרויקטים המזדמנים, המבוצעים על-ידי אנשים ללא הכשרה מתאימה, ובאופן ספונטני?

העולם של היום דורש מכולנו להיות מקצועניים. מקצוענות היא שם נרדף להצלחה. היכולת לפעול, לעשות ולשנות באופן מיטבי היא מנוע הצמיחה האולטימטיבי בכל ארגון ובכל סביבה. אך העולם של היום דורש אפילו יותר. לא אחת, מקצוענות בדבר אחד אינה מספקת, והעובדים של היום נדרשים להתמודד עם מגוון רחב של משימות ואתגרים, כך שהמונח מקצוען נשחק מול המולטי-מקצוען.

המולטי-מקצוען מבטא את דרישות השוק החדשות לעובדים המסוגלים, מעבר למשימתם העיקרית, להתמודד בהצלחה עם משימות ופרויקטים נוספים בנוסף על תפקידם ובאופן מזדמן.

פרקטיקה אחת? הכי 2014

רוב אנשי המקצוע בכל תחום, מנהלים פרויקטים על בסיס שוטף במסגרת עבודתם. לאנשים אלו קוראים מנהלי פרויקטים מזדמנים (Occasional Project Managers), והם יכולים להגיע מכל רקע מקצועי וניהולי כגון: שיווק, מכירות, משאבי-אנוש, הדרכה, תפעול, לוגיסטיקה, ייצור, מקצועות חופשיים ועוד. הם אמנם לא מנהלי פרויקטים מקצועיים, אבל גם הם – ואולי במיוחד הם, זקוקים לשיטות פשוטות ולכלים נוחים לביצוע עבודתם.

בדיוק עבורם פיתחו  Proceed בשיתוף עם PMzOne, קורס קצר וממוקד ללימוד עיקרי התורה, ולרכישת כלים פרקטיים לניהול פרויקטים בסביבה מרובת אתגרים, נוסף על תפקידם.

אירועים קרובים