ריקי שורק, נס: "מערכות למידה בענן הופכות את הארגון ללומד"

"על ארגונים לשנות את המצב הנוכחי, בו עובדים לומדים באופן פסיבי", אמרה שורק, סמנכ"לית מכירות ופיתוח עסקי של חטיבת ההדרכות בחברה

ריקי שורק, סמנכ"לית מכירות ופיתוח עסקי של חטיבת ההדרכות, נס

"ארגונים נדרשים לשנות את המצב הנוכחי, בו העובדים לומדים באופן פסיבי. כיום, עם מערכות למידה בענן, ארגונים יכולים, ונדרשים, להפוך לארגון לומד, על כל המשמעויות הנובעות ממנו", כך אמרה ריקי שורק, סמנכ"לית מכירות ופיתוח עסקי של חטיבת ההדרכות בנס.

שורק דיברה בפתחו של שולחן עגול למנהלי הדרכה, שהתקיים באחרונה במרכז ההדרכה והכנסים של אורקל (Oracle) ישראל בהרצליה פיתוח. המפגש הובל על ידי אורקל ונס ונסב על ניהול מערכות למידה בענן, בהשתתפות כ-30 מנהלי הדרכה בכירים בארגונים גלובליים.

לדברי שורק, "בימים אלה חברנו שלושה גופים מקצועיים וותיקים להשקת פתרון איכותי לתחום המערכת לניהול למידה בענן – נס, אורקל ובלאט-לפידות. המערכת, Oracle Learn, מוטמעת אצל חברות רבות בעולם ובימים אלה מושקת עבור הארגונים בישראל". שורק ציינה כי "אורקל מייצגת את פלטפורמת טליאו (Taleo), המציעה מערך פתרונות ענן בתחום ניהול המשאב האנושי בארגון, ובתוכו – ניהול סביבת הלמידה כפתרון טכנולוגי מלא". לדבריה, "חטיבת ההדרכה של נס, המציעה שירותים כוללים להטמעת תהליכי למידה בארגון, ובלאט לפידות חברו יחד כדי לתת מענה לגופי משאבי האנוש וההדרכה בארגונים – בהטמעת המערכת. שיתוף הפעולה של שלוש החברות מעניק פתרון כולל ומלא ללקוח המעוניין להפוך ל'ארגון לומד': החל בטכנולוגיה ועד למתודולוגיה, עם תמהיל הדרכה סדור. השילוב מעניק פתרון כולל להכשרה והלמידה הארגונית".

"תפיסת הענן של המערכת", ציינה שורק, "מאפשרת לכל ארגון לבנות עבורו את סביבת הלמידה המיטבית, הן ברמת חווית המשתמש והן פונקציונלית – מה שמאפשר תהליך של גדילה, התפתחות והתאמה. חופש הפעולה והמרחב הפונקציונלי מותאמים לכל אוכלוסיית יעד בארגון, ותומכים במסלולי הכשרה והסמכה". שורק סיכמה באומרה כי "המערכת תומכת בניהול ומיתוג מספר תתי-חברות או חברות בת תחת אותו ארגון, וכך יכולה להתאים בעיקר לאתגרים של ארגוני היי-טק וגופים גלובאליים בכלל".

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר לאפליקציות, אורקל ישראל

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר לאפליקציות, אורקל ישראל

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר לאפליקציות, אורקל ישראל, אמר כי, "ב-2012 אורקל רכשה את טליאו, הפועלת בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management – ניהול ההון האנושי). היא מציעה תוכנה ויישום בתחום בתצורת מיחשוב ענן. התוכנה מסייעת לארגונים לפתות ולגייס כוח אדם, לשכור אותו ולהניע אותו לפעולה, באופן טוב יותר מאשר שיטות HCM מסורתיות", מרנפלד הוסיף כי , "ניהול כוח אדם הפך ליוזמה אסטרטגית עבור ארגונים. בתוכו, תחום הלמידה הפך חשוב לא פחות לטובת הפיכת העובדים למקצוענים יותר בתחומם, או למשל, לערוך להם הכשרה מעניינת שתמנע באופן פרואקטיבי את עזיבתם את הארגון". הוא סיכם באומרו כי "המעבר לעבודה בענן נכון לארגונים בכלל, ולארגונים שעובדים גלובלית, בפרט".

רינת אהרוני, מנהלת תחום למידה מתוקשבת בחטיבת ההדרכות של נס, אמרה כי "אנחנו בעיצומה של מהפכת למידה: לא עוד שיח על הדרכה – אלא על למידה. הלומד אקטיבי, לוקח אחריות על התהליך ואנחנו, כמנהלי הדרכה ולמידה ארגונית – לוקחים אחריות ומנהלים את תהליכי הלמידה הארגוניים. המשמעות היא מעבר מניהול הדרכה מגיב לצורכי השטח, לניהול למידה פרואקטיבי, המביא לחיבור לליבת העסקים של הארגון".

רינת אהרוני, מנהלת תחום למידה מתוקשבת בחטיבת ההדרכות, נס

רינת אהרוני, מנהלת תחום למידה מתוקשבת בחטיבת ההדרכות, נס

"העולם משתנה ומשך ההדרכה מתקצר", אמרה, "ותהליכי הלמידה חייבים לענות על הצרכים המדויקים של הארגון המשתנה. מנהל ההדרכה חייב לדעת לאן מועדות פני הארגון, מה היעדים ומטרות שלו בטווח הקצר, הבינוני והארוך, ומה האסטרטגיה להשגתם כדי לתת את פתרונות הלמידה המתאימים בלוחות הזמנים הנדרשים. עליו למדוד את אפקטיביות ההדרכה ולכמת אותה. מערכת ניהול הלמידה מאפשרת הנגשת חומרים בתמהילי למידה מגוונים, לצד מעקב וניהול תהליכי הלמידה הארגוניים ". היא סיימה באומרה כי, "כדי להישאר רלוונטי, מנהל ההדרכה והלמידה חייב להיות מחובר לליבה ולנתונים העסקיים, על מנת לתת את פתרונות הלמידה הטובים והיעילים ביותר".

את המפגש סיים פרופסור יורם יובל, בהרצאה מרתקת על "מה זו הצלחה"?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים