תוכן שיווקי

תחנת הכוח דליה אנרגיות בחרה ב-Grid4C לחיזוי ביקוש החשמל

15/07/2015 09:39
מימין לשמאל: דניאל אדריאן, CTO ב-Grid4C, ד”ר נועה רושין רימיני, מנכ”לית ומייסדת Grid4C, איליה ברודין, מנהל הפרויקט ומפתח בכיר ב-Grid4C, מנו סטרול, מנהלת מערכות המידע בדליה אנרגיות

Grid4C, המתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה אנליטיים פורצי דרך ומבוססי בינה מלאכותית עבור יצרני וספקי חשמל, נבחרה לספק את תוכנת חיזוי צריכת החשמל עבור יצרנית החשמל הפרטית דליה אנרגיות, אשר קיבלה השבוע משר האנרגיה רישיון לאספקת חשמל.

תחנת הכוח של דליה אנרגיות עתידה להיות תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל, אשר תספק כ-6.8% מכושר הייצור המתוקן של משק החשמל בישראל. תוכנת החיזוי של Grid4C תסייע לתחנת הכוח לחזות את היקף אספקת החשמל ללקוחות החברה על ידי כך שתייצר עבורה אנרגיות תחזית יומית ושבועית מדויקת ברזולוציה חצי שעתית.

על אף שהמטרה של תוכנת החיזוי היא קודם כל לספק לדליה אנרגיות תחזית צריכה של סך לקוחותיה, הרי שהיא מספקת ערך מוסף משמעותי נוסף – תחזיות ברזולוציה גבוהה יותר ברמת הלקוח הבודד וברמת מונה החשמל הבודד. הרזולוציה הגבוהה תאפשר לתחנת הכוח לספק ללקוחותיה פתרונות ערך מוסף יחודיים כגון זיהוי חריגות בצריכה, הצגת תחזיות צריכה פרטניות עבור כל לקוח, השוואת תחזית צריכה מול צריכה בפועל ועוד.

מנו סטרול, מנהלת מערכות המידע של דליה אנרגיות אומרת כי "בחרנו במערכת של Grid4C משום שהיא חדשנית וייחודית ביכולות שלה ברמת הדיוק הגבוהה של התחזיות שהיא מייצרת, בכלי הוויזואליזציה המתקדמים שלה, ובאלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית המייצרים תחזיות מרמת סך הלקוחות ועד רמת הלקוח הבודד ומונה החשמל. כל אלה מאפשרים לנו לתחקר חריגות, להריץ סימולציות לגבי תרחישים שונים, ועוד."

ד"ר נועה רושין-רימיני, מייסדת ומנכ"לית Grid4C, ציינה כי "Grid4C  גאה שנבחרה לספק את תכנת החיזוי עבור יצרנית החשמל הפרטית הגדולה בארץ, המהווה חלק ממהפכת החשמל בישראל".

אירועים קרובים