תוכן שיווקי

שתיים מענקיות העולם מקימות מרכז דיגיטלי חדש בברלין

09/07/2015 10:43
עודד סלומי, מנהל מרכז החדשנות של ויזה אירופה בתל אביב. צילום: רמי זרנגר

Visa Europe Collab ו-רולנד ברגר ייעוץ אסטרטגי (Roland Berger Strategy Consultants) יפתחו בסתיו הקרוב מרכז חדשנות דיגיטלי בשכונת קרויצברג שבברלין. היוזמה המשותפת תחבר יחדיו תאגידים, מומחים וסטארט-אפים, על מנת לפתח ולתמוך בחדשנות דיגיטלית ובמודלים עסקיים ולאפשר העברת ידע בין תעשיות שונות.

פתיחת מרכז Visa Europe Collab בברלין, מסמל את המשך התרחבותם של מרכזי חדשנות בעסקי התשלומים, וזה יהיה המרכז השלישי שנפתח לאחר ההשקות שהתקיימו בלונדון ובתל אביב בחודשים האחרונים. החברה ושותפותיה בכל תחומי הדיגיטל וה-FinTech מציעות לסטארט-אפים וליזמים טכנולוגיים כלים, מומחיות, וקשרים, אשר יאפשרו להם לפתח טכנולוגיות ושירותים, שישנו את הדרך שבה אנשים חווים את פעולות התשלומים. ויזה אירופה מתמקדת ביזמים וסטארטאפים מתחום הטכנולוגיות הפיננסיות, שיוכלו לבחון את הרעיונות שלהם בשלב הוכחת היתכנות שנמשך 100 ימים.

על רקע פתיחת המרכז בברלין, אמר עודד סלומי, מנכ"ל ה-Collab של ויזה אירופה בישראל: " החברה בחרה לחנוך מרכז חדשנות בישראל בעיקר בזכות המאגר האנושי הגדול המרוכז כאן אשר יודע להתנהל היטב בזירה הבינלאומית. אנחנו מעוניינים לפגוש ביזמויות העוסקות בחוויית התשלום אצל הקמעונאי הפיזי או הווירטואלי, הסולק, המנפיק או הצרכן הסופי ובכלל זה אבטחת מידע, שיטות תשלום, שיווק, ועוד". עוד מסר סלומי כי ארבע חברות ישראליות כבר החלו את התהליך ואלו הן: Zooz, Pronto.ly ,PayItSimple, MyCheck.

מגוון השותפים הרחב של החברה יכלול גם בישראל שותפים מקומיים ובהם חממות, מאיצים, האקדמיה, והממשל הפועלים בזירת הסטארט-אפים והיוזמות. אחת מהן היא קרן ההון סיכון Terra שהשיקה  את CREATE Tel Aviv, תכנית חדשנות שתסייע ליזמים לפתח מוצרים וטכנולוגיות העונים על צרכים אמיתיים בתעשייה הבינלאומית.

המרכז בברלין יספק פורמטים שונים, כמו פיצ׳ים של סטארטאפים, אירועי נטוורקינג, מפגשי קואצ׳ינג, חללי עבודה משותפים, ותיכנות או בניית אבות טיפוס או בחינת מודלים עסקיים. שתי השותפות תורמות למיזם את הפרספקטיבה המקצועית שלהן כספקיות שירות ויועצות, את המומחיות שלהן בתעשיית התשלומים ובתחום הייעוץ העסקי, כמו גם את הקשרים העסקיים רחבי ההיקף שלהן. מרכז החדשנות Collab של ויזה אירופה בברלין, המתמחה בטכנולוגיות פיננסיות, יהיה הפרויקט הראשון שיקום במסגרת המרכז הדיגיטלי.

״המפתח לחדשנות הוא שיתוף פעולה״, אמר ד״ר סטיב פרי, מייסד ואחד מיוצרי Visa Europe Collab. ״אנחנו רוצים להעניק לחברות החדשניות ביותר בגרמניה גישה לתקשורת תוססת עם קהילה של ארגונים בעלי אותה תפיסת עולם, החל מהסטארטאפים הקטנים ביותר וכלה בבנקים השותפים שלנו, כדי להביא תועלת רבה יותר לקהילה כולה ובסופו של דבר, גם לצרכן״.

החברה המחזיקה כאמור מרכזים בלונדון, תל אביב ובקרוב בברלין, מתכננת לבחור במהלך השנה הראשונה לפעילותה לפחות 20 רעיונות שיעברו את נתיב החדשנות הייחודי שלה, הנמשך 100 ימים. רעיון אחד מהמרכז בלונדון אשר הוצג לאחרונה כהוכחת היתכנות מוצלחת היה יצירת קופת צדקה ללא מגע על מנת לבחון את הכדאיות של תשלומים ללא מגע במאמץ להגברת התרומה לצדקה.

אירועים קרובים