תוכן שיווקי
לקראת אירוע Cloud Today ב-29 ביוני

"לאחר למעלה משנתיים שבהן המערכת עובדת בענן של ווי-אנקור, ברור לנו לגמרי שזו הדרך הנכונה לעבוד"

ראיון עם עדי בן דוד, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת מעין

24/06/2015 15:01

"כיום, לאחר למעלה משנתיים שבהן המערכת עובדת בענן של ווי-אנקור, ברור לנו לגמרי שזו הדרך הנכונה לעבוד", אמר עדי בן דוד, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת מעין.

בן דוד הוסיף כי "רמת המוכנות שלנו לכל שינוי בתחום גבוהה לאין ערוך מאשר בעבר ומספקת לנו יתרון עסקי משמעותי בענף תחרותי זה. העובדה שמשאבי ה-IT שעומדים לרשותנו אינם מוגבלים וניתנים להרחבה או לצמצום על פי דרישה, מספקת לנו גמישות עסקית המוערכת מאוד על ידי הלקוח. קיבלנו מענה מושלם לזמינות, המשכיות עסקית, אתר DR, גיבויים, אלסטיות ובעיקר את הביטחון שתחום ה-IT סגור מבחינתנו".

קבוצת מעין היא מחברות השילוח הגדולות והוותיקות בישראל, ועוסקת בלוגיסטיקה של שרשרת האספקה. מערכות המידע והמחשוב שלה הן מהמתקדמות בענף השילוח והלוגיסטיקה. היא נותנת לה שליטה מלאה בזמן אמת על תנועת המשלוחים, תוך עדכון שוטף של הלקוח.

הענף מתבסס על אותם מובילים אוויריים, ימיים ויבשתיים. לכן ביקשה מעין ליצור ערך נוסף להשגת יתרון תחרותי. שיפור מערך ה-IT נבחר כערוץ המבטיח ליצירת גמישות רבה יותר, הגדלת עוצמת המחשוב, הוספת נפח האחסון, ביטחון ורמת שרידות גבוהה.

בן דוד אמר כי "כמו כל הענף, גם אנחנו פעלנו עם חדר שרתים, שהיה מחובר לשלושה סניפים. סבלנו מתחלואים שהקשו על הפעילות ופגעו בסטנדרט השירות ללקוח. הפסקות חשמל, תחזוקה שגבתה תשומת לב ניהולית רבה וגיבוי שתבע משאבים הותירו ספק תמידי לגבי יכולות השחזור. חתרנו למצב של זמינות מלאה 24/7. הכנסת מערכות מחשוב חדשות של המכס תבעה גידול בנפחי האחסון ובעוצמת המחשוב".

המסקנה שהתבקשה: להקים אתר DRP להתאוששות

הברירות שעמדו מול מעין היו שדרוג של המערכת הקיימת והקמת אתר DR מתאים או מעבר לסביבה של ענן. לדברי בן דוד, "הגדרת הדרישות הבהירה לנו עד כמה נידרש להשקיע משאבים, הון, זמן ותשומת לב ניהולית בהקמה ותחזוקה של מערכת כזו. ליבת הפעילות שלנו היא שילוח ולוגיסטיקה. אנחנו לא חברה של מחשוב ושל IT. לפיכך, העדפנו לבחור גורם שזו התמחותו".

"בחינה לעומק של פתרונות ענן וחשיפה לחברות שעברו לענן של ווי-אנקור הביאה אותנו למסקנה שזה בדיוק הפתרון שאנחנו זקוקים לו", ציין. "הפתרון נתן לנו את הגמישות שחיפשנו בביצועים ובנפחים, את השרידות והזמינות האמיתית 24/7".

"מערך המחשוב של קבוצת מעין עבר לענן ווי-אנקור בצורה חלקה. עם פיילוטים מקדימים לגבי כל מערכת לפני העברתה. המערכת פועלת בצורה חלקה למעלה משנתיים, ללא נפילות או השבתות, ומספקת לקבוצת מעין את היכולת להתמקד בליבת עסקיה ולהשיג יתרון תחרותי בענף הלוגיסטיקה והשילוח", הוסיף.

בן דוד הדגיש כי "במבט לאחור, קשה לדמיין כיצד עבדנו בתצורה הקודמת. כיום, מערך המחשוב אינו שונה מבחינתנו ממערך החשמל = אנחנו לא צריכים לייצר אותו, אלא פשוט מתחברים לשקע וצורכים אותו. כל דרישה או שינוי שאנו רוצים לבצע ניתנים ליישום ברמה מיידית ומאפשרים לנו להגיב טוב יותר ללקוחות שלנו".

"המכס משנה מפעם לפעם את הדרישות, מה שתובע שינויים במערך המחשוב", אמר. "בעבר זה הצריך רכש ושדרוג מערכות. כיום אנחנו פותרים את זה ברמה של שיחת טלפון. הודות לכך, אנחנו מגיבים מהר יותר להכנסתם של תקנים בינלאומיים חדשים ומספקים מענה מהיר וטוב יותר ללקוח".

"חשוב לציין לטובה את הצוות המקצועי של ווי אנקור, שליווה את המעבר. השירות שלהם בכל שלב היה פשוט מעולה. ניתן היה לראות בבירור עד כמה הם מנוסים ומקצועיים, מה שגרם לכולנו להתנהל מתוך ביטחון ו-ודאות לגבי התוצאות. כל מערכת שהועברה לענן עברה בדיקות היתכנות מוקדמות ורק לאחר שווידאנו שהיא 'מנגנת' על גבי הענן העברנו אותה. היה מרתק להיווכח שהעברת מערכות המידע לסביבת הענן הייתה חלקה הרבה יותר מהעברות שלנו בעבר בין שרתים פיזיים", סיכם בן דוד.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים