תוכן שיווקי
בעקבות כנס לקוחות SAS

האנליטיקה עוברת לידי "מומחי המידע" הארגוניים

14/06/2015 18:18
SAS

SAS ישראל, המיוצגת על ידי מיה מחשבים, ערכה באחרונה כנס ללקוחותיה במלון דן בתל אביב, בו הכריזה על דור חדש של מוצרי אנליטיקה חדשניים המיועדים ל-Data Scientists – מומחי מידע ארגוניים שאינם סטטיסטיקאים.

בכנס, בו נכחו כ-200 מלקוחות SAS בישראל מכל מגזרי המשק, הכריזה החברה על גרסאות חדשות למוצריה האנליטיים המותאמים למומחי מידע ומנהלים המכירים את האתגרים העסקיים של הארגון, והמבקשים לחקור את "אגם המידע האנליטי" (Analytical Data Lake) ולהפיק ממנו תובנות עסקיות במהירות רבה ביותר.

תמונה 1:  לקוחות SAS מאזינים להרצאות המרתקות

לקוחות SAS מאזינים להרצאות המרתקות

מומחי SAS בישראל, ובראשם שרון הר-עוז ויוני ברק, הציגו את SAS Enterprise Guide, המשמש להכנה קלה ומהירה של מידע המגיע ממקורות שונים, ולבניית "אגם מידע" מאוחד ומטויב.

לאחר מכן הציגו הר-עוז וברק את ה-SAS Visual Analytics  ואת ה-SAS Visual Statistics, המשולבים זה בזה ומשמשים לחקר מידע ו-ויזואליזציה של נתונים בסביבת Big Data במהירות רבה ביותר (Near Real Time), תוך שימוש בכלים סטטיסטיים כגון עצי החלטה, מטריצת מתאמים (קורלציות), חיזוי, ניתוח רגרסיות, ניתוחי Cluster ועוד ועוד.

"השלם כאן גדול בהרבה מסכום חלקיו", ציינה הר-עוז ואמרה כי המוצרים החדשניים של SAS נותנים פתרון מלא לכל "מחזור החיים האנליטי", מורידים את התלות באנשי ה-IT ומספקים ערך ויכולת חדשים למנהלים לצד גמישות ויכולת מענה מהיר לאתגרים הרבים.

פתרונות האנליטיקה של SAS יוצרים "תרבות ארגונית אנליטית", המשלבת מוצרי Open מצד אחד (Hadoop וכו'…) ומוצרים כגון MS/Office מצד שני, להפצה של המידע האנליטי למשתמשי Excel ,Powerpoint ו-Word, ותורמים בכך ליצירת "אמת ארגונית אחת" של נתוני הארגון.

הרצאת האורח בכנס היתה של יגאל נחום, מנהל מדור הנזילות בבנק מזרחי-טפחות, שסקר את האתגרים השונים של הבנק ואת הסביבה העסקית והטכנולוגית הנובעים מריבוי מוצרים, כמויות מידע ענקיות והצורך בדו"חות ובמענה לתרחישים שונים כמעט בזמן אמת.

תמונה 2:  מרצי הכנס. מימין: יגאל נחום מנהל מדור הנזילות בבנק מזרחי טפחות, שרון הרעוז ויוני ברק מומחי SAS ישראל

מרצי הכנס. מימין: יגאל נחום מנהל מדור הנזילות בבנק מזרחי טפחות, שרון הרעוז ויוני ברק מומחי SAS ישראל

"המערכות האנליטיות של הבנק המבוססות על המוצרים של SAS, ובראשן ה-SAS Visual Analytics, נותנות מענה למנהלים המתמודדים בעולם של סיכונים עסקיים ולצורך לתת תשובות מהירות לשאלות ותרחישים", אמר נחום. "בנוסף למנהלים המפעילים את הכלים בעצמם, יצרנו מקצוע חדש של 'כלכלן ורסטילי', שהוא מומחה כלכלי המכיר היטב את המידע וכלי העבודה האנליטיים".

נחום סיכם את הרצאתו ואמר כי סוד ההצלחה נעוץ בשילוב המוצלח והסינרגי שבין האנשים, הכלים האנליטיים והמידע בארגון.

 

אירועים קרובים