IDC: אימוץ תשתיות ענן בארגונים יצמח עד 2018 בממוצע שנתי של 22%

חברת המחקר מצאה כי לקוחות של אמזון יניבו רווח עסקי של מיליון וחצי דולר ותשואה של 560% על השקעתם בשל הטמעת AWS – בתוך חמש שנים

AWS

רווחי ספקיות תשתיות כשירות, IaaS ופלטפורמה כשירות, PaaS – צפויות לצמוח מדי שנה עד 2018 ב-22% – כך קובעת חברת המחקר IDC בדו"ח שהנפיקה, שהוזמן על ידי אמזון (Amazon). נתון זה, לדברי חברת המחקר, מעיד על המשך הגידול במגמת האימוץ של תשתיות מחשוב ענן, בשל ההבנה של היתרונות התפעוליים והכספיים הנובעים מהטמעת ענן.

האתגר של המנמ"רים, נכתב בדו"ח, "הוא להניב יותר ערך עסקי מבוסס IT. המנמ"רים נמצאים בפער מתמיד בין נתח ההשקעה ב-IT המופנה לתחזוקה ובין הנתח המועט באופן עקבי המופנה לחדשנות ולפיתוח". על ידי אימוץ שירותי ענן, קובעים חוקרי IDC, "ארגונים יכולים להגדיל את האג'יליות במערכי ה-IT הארגוניים שלהם, להפחית את עלויות ה-IT, ולצמצם סיכונים. בדרך זו, מערכי IT בארגונים יוכלו לבצע את השינוי והמעבר לעבר העידן הגידיטלי באופן חלק ובטוח. בדרך זו, של מעבר לענן, ארגונים יוכלו לעמוד בחזית העסקית של הארגון". עוד מציינים החוקרים כי "עסקים מאותגרים לעמוד בציפיות חדשות של לקוחות, והם מושפעים משימושים מרכזיים מונעים על ידי שירותי ענן. נדרש להבין את הערך של שירותי הענן עבור חברות וארגונים, כאשר מתחילים את המסע להטמעת שירותים דיגיטליים".

המחקר מדד את היתרונות המוצעים לחברות וארגונים שיכולים לשמש להדרכה והכוונה של החלטות אימוץ שימושי ענן. אנשי IDC בחנו עשרה ארגונים מתעשיות שונות, אשר משתמשים ב-AWS, על מנת לבדוק כיצד צריכת שירותי הענן של אמזון משפיעה על פעילויותיהם העסקיות, כמו גם על סביבות ה-IT שלהם. אמזון, מובילת התחום, נכתב, "החלה לספק את שירותי בשנת 2006, כהמשך ל-SOA, ארכיטקטורה מוכוונת שירותים, אותה סיפקה בעבר. אלו ענו על צרכי המשתמשים, שקיבלו IT כשירות, עם דרישה וקבלה של רכיבי IT ספציפיים, עם פיתוח אג'ילי, ויכולת להגדלת השירות במהירות ובקלות. AWS הרחיבה את היצע שירותיה על בסיס הגדלת התשתיות שלה, עם אספקת מיכון. בדרך זו הלקוחות צורכים יותר IT כשירות, ובפחות עליות".

"ארגונים שהם לקוחות של AWS", נכתב בדו"ח, "מגיעים לערכים עסקיים משמעותיים, בכך שהם הופכים את עסקיהם ליעילים יותר וליקרים פחות. זאת, בנוסף לכך שהם משרתים טוב יותר את לקוחותיהם, דרך אספקת פתרונות מואצת".

באופן ממוצע, IDC העלתה כי "לקוחות של אמזון יצברו 1.54 מיליון דולר של יתרונות עסקיים לכל שימוש, לאורך 5 שנים, והם ישיגו תשואה של 560% על השקעתם – כתוצאה מעבודתם עם אמזון". הסיבות לקבלת היתרונות, נכתב בדו"ח, הן: המערכת תומכת בסביבת שימושים מתרחבת, בעלויות נמוכות בהרבה בהשוואה לשימוש בתשתית מקומית; היא דורשת פחות זמן לנהל, לפקח ולעדכן; היא מספקת גמישות, אפשרויות הרחבה ושיפור הפעילות, שמאפשרים לנצל הזדמנויות עסקיות והעצמת יעילות המשתמש; היא מקטינה את הסיכון ומצמצמת את תדירות השבתת השימוש במערכת.

עוד נתונים העולים מהדו"ח הם כי השימוש ב-AWS יניב TCO, עלות בעלות כוללת, נמוכה יותר בשיעור של 64.3%, לצד תפעול צוות ה-IT באופן יעיל יותר בשיעור של 68.1%. כל אפליקציה שיושבת על AWS, נכתב, תניב מדי שנה הכנסה נוספת של 76.8 אלף דולר. נתונים נוספים הם שהשימוש בתשתית אמזון יביא לגידול של 118.4% באפליקציות המסופקות, לצד צמצום השבתת הפעילות של ה-IT ב-81.7%.

"לא רק שארגונים ממנפים את ענן AWS כדי לבנות ולתמוך ביעילות רבה יותר בשימושים ובעלויות נמוכות יותר", נכתב בסיכום הדו"ח, "אלא שההרצה של השימושים בענן AWS מאפשרת לארגונים לשרת את לקוחותיהם טוב יותר וגורמת להם לנווט את השינויים העסקיים שלהם – טוב יותר".

להרשמה לוועידת אמזון בתל אביב לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים