תוכן שיווקי
לקראת כנס From Strategy to Execution One1, לתכנון ובקרה של אסטרטגיות עבודה, 17 ביוני

מקס שור, One1: "ארגונים נכנסים עמוק יותר לתחום פיתוח אסטרטגייה ארגונית – ועמידה בה"

09/06/2015 11:00
מקס שור, סמנכ"ל פתרונות ארגוניים, חטיבת פרויקטים וטכנולוגיות, קבוצת One1

כתב: הילל יוסף
"ארגונים עוברים שינויים גדולים. כחלק מאותם שינויים, אנו מזהים יותר ויותר ארגונים שנכנסים עמוק יותר לתחום פיתוח אסטרטגיה ארגונית – ועמידה בה", כך אמר מקס שור, סמנכ"ל פתרונות ארגוניים, חטיבת פרויקטים וטכנולוגיות, קבוצת One1.

מקס שור התראיין לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי של One1 לתכנון ובקרה של אסטרטגיה ותכניות עבודה. הכנס ייערך ביום רביעי, ה-17 ליוני, במלון שרתון תל אביב ויישא את הכותרת "From Strategy to Execution".

לדברי שור, "ככל שהארגון יותר 'מתבשל' ומטפל במערכות הליבה שלו כגון ERP ,CRM, מערכות תפעול ומערכות פיננסיות, הוא ממסד את עצמו בכלים אלה. בדרך זו, הוא צועד צעד קדימה ומגדיר את המצפן הארגוני שלו, תוך הכנת התשתית ליישום טכנולוגיות התומכות את מימוש האסטרטגיה הארגונית. ארגונים משקיעים מאמצים בתחום האסטרטגיה לרבות התאמת המבנה הארגוני והקמת מחלקות לתכנון ולמימוש האסטרטגיה הארגונית שלהם. לבסוף, אחרי מהלך חשיבה יסודי, הארגון בונה את האסטרטגיה הכוללת הרבה היבטים עסקיים – היכולת של הארגון לממש אסטרטגיה זו ולעמוד ביעדיה היא המפתח להצלחה. לשם כך, יש ליצור תשתית וסביבה טכנולוגית אשר תסייע בתהליך רתימת הארגון ויצירת מחויבות ארגונית בקרב כל שכבות העובדים האחראים למימוש תוכניות העבודה".

"גם בארגונים מאד גדולים", אמר שור, "למנהלים חסרים כלים לקבלת החלטות. פעמים רבות לא ניתן לראות תמונת מצב אמיתית של עמידה ביעדים, ולא ניתן לעקוב אחר ההתקדמות של מימוש האסטרטגיה ולדבוק בה. זאת כי רבים מהעובדים עסוקים ב'שוטף', רצים ממשימה למשימה ושוכחים לממש את האסטרטגיה. קרי, מה הנושא האסטרטגי שאני מייצג, מה היעדים שלי, מה הקשר של תוכניות העבודה עליהן אני אחראי לאסטרטגיה, כיצד תוכניות אלה מסייעות לי להשיג יעדים אלה".

קבוצת One1, ציין שור, "מפיצה ומייצגת בבלעדיות בארץ את מוצר MSP". לדבריו, "My Single Point היא מערכת אשר ממכנת תהליכים עסקיים הקשורים לנושא הדליברי ויוצרת מוטת שליטה, המאפשרת קבלת החלטות שיובילו את הארגון למימוש האסטרטגיה העסקית שלו". על פי שור, "למערכת MSP יש יכולת טכנולוגית, מחד, גמישות וידידותיות למשתמש, מאידך. יחד עם היכולות של One1 בתחום הובלת פרויקטים ושינויים ארגונים, בשלות הלקוח בתכנון האסטרטגי והיכולות הטכנולוגיות של MSP, אנחנו נוכל להוביל שינוי של הטמעה ומימוש של התכנית האסטרטגית בארגון".

המערכת, אמר שור, "היא מערכת חכמה, הבנויה ממנוע חוקה אשר קובע את התהליכים העסקיים, ואלה נותנים אפשרות להעביר את התכנית דרך סבבי אישורים, התרעות, הודעות, עם יכולת חיבור לאאוטלוק ועוד. בדרך זו היא מניעה את העובדים וקוראת לפעולה". המערכת, הוסיף, "היא ווב-ית, ונותנת לארגון את האפשרות לקבל שקיפות מלאה אודות עמידה בתוכנית האסטרטגית, החל מהמשימה הפרטנית של העובד הכי זוטר ועד לתמונת מצב סיכומית לבכירי הארגון. המערכת גמישה וקלה להטמעה, בתוך חודשים מועטים הארגון יכול לקבל כלי חזק שיסייע במימוש התוכנית האסטרטגית.
המערכת כוללת פתרונות ורטיקליים מובנים, המכסים את כל התהליכים: הגדרת היעדים האסטרטגיים, ניהול תוכניות העבודה, עמידה ביעדים, תכנון תקציבי ההולם את האסטרטגיה הארגונית, ניהול הסיכונים ועוד. כדי להצליח, לא מספיק רעיון טוב – צריך גם לממש אותו".

"יש כמה אתגרים בארגונים", אמר שור, "ליצור מצב של שיתופיות, שיטתיות, מתודולוגיה אחידה, תמיכה טכנולוגית, יצירת תהליכים ותכניות ומימוש היעדים. יצירת מחויבות של כלל העובדים תסייע בהגברת המוטיבציה של העובד הבודד, אם הוא יידע למה הוא עושה את מה שעושה, וכיצד מה שהוא עושה מניב ערך לעסק. עליו להיות שותף לחזון של המנכ"ל לגבי הכיוון אליו הולך הארגון". שור סיכם באומרו כי "הארגון הופך ליותר עוצמתי כשהכל מוגדר ומוכוון יעדים. מערכת MSP היא אחד הכלים המסייעים להשגת המטרה הזו. המערכת נותנת פתרון מקצה לקצה לכל שכבות הניהול – משכבת הפיתוח והייצור, ועד לשכבות ההנהלה והאסטרטגיה – על ידי ניהול תהליכים עסקיים נרחבים. לא משנה באיזה ארגון מדובר, מה שחשוב הוא לשקף ולהציף לכל אחד מהעובדים את היעדים הארגוניים, על בסיס חזון המנכ"ל".
להרשמה לכנס לחצו כאן

אירועים קרובים