תוכן שיווקי

…BCP – Beyond SLA

Med-1 גאה לבשר על סיומה של בניית תכנית ה-BCP בחברה, להטמעת כלים לניהול ההמשכיות העסקית

26/02/2015 15:12
Med-1

Med-1, המובילה את תחום שירותי האירוח ופתרונות ההמשכיות העסקית בישראל, סיימה בימים אלה את הכנת תכנית ה-BCP המפורטת של החברה – תכנית המהווה קפיצת מדרגה משמעותית במוכנותה של החברה לעמידה ב-SLA של 99.99%, בהתאמה לתרחישי הייחוס של מדינת ישראל.

תחום ה-BCP מעסיק חברות גדולות רבות בארץ ובעולם. התנהלות הארגון במקרה של אסון מקומי (שריפה) או אסון לאומי (מלחמה/רעידת אדמה) והמשך עבודתו התקינה והרציפה הם הנושאים הבוערים והרלוונטיים ביותר כיום.

חברת Med-1 מארחת בשלושת מתקניה התת קרקעיים מספר רב של ארגונים אסטרטגיים וחברות מהמובילות במשק. מתקני ה-Data Center של החברה מהווים את צומת התקשורת המרכזית של מדינת ישראל ונקודת חיבור מרכזית בין ישראל ובין תשתית התקשורת העולמית.

ככזו מוגדרת החברה כ-"מפעל חיוני" בעת חירום אשר על לקוחותיו חלות תקנות רגולטוריות והיא מחויבת לרמת השירות הגבוהה ביותר הניתנת בישראל ומהגבוהות בעולם.

בשנה האחרונה, לאור הבנת חשיבות התהליך ודרישתם של לקוחות בינלאומיים גדולים לקיומו, נכנסה Med-1, ראשונה ויחידה מכל חברות ה-Data Centers בישראל, לתהליך בניית תכנית להמשכיות עסקית הן ברמה המתודולוגית – הן ברמה האסטרטגית (גישה ותרחישי ייחוס) והן ברמה התפעולית (תשתיות, מערכות, ציוד וכוח אדם).

תכניות ההמשכיות העסקית של Med-1 נועדו להבטיח את רמת השירות הגבוהה ללקוחותיה כמו גם להבטיח את שרידות שדרת התקשורת הלאומית, תחת תרחישי הייחוס הממוקדים.

תרחישי הייחוס כוללים התייחסות לארבעה מרכיבים העלולים להשפיע על יכולת החברה לספק את השירותים המוגדרים לה: 1. נזקים לתשתיות הפיזיות 2. זמינות המשאב האנושי 3. שינויים בביקושים לשירותים 4. פגיעה באספקת תשומות חיצוניות המשמשות למתן השירות (חשמל, מים, תקשורת, מיזוג אוויר, מחשב וכו'…).

לצורך ביצוע התהליך, בחנה Med-1 מספר חברות ייעוץ מובילות ובחרה בחברות ארנסט אנד יאנג (E&Y) ואלמנטס הומלנד סקיוריטי (Elements) בראשות אלון רוזן, לשעבר מנכ"ל המשרד להגנת העורף, להוביל את התהליך.

התהליך עסק בעיקרו במיפוי התרחישים העשויים למנוע מ-Med-1 לעמוד בתנאי ה-SLA להם התחייבה (תרחישי הייחוס והנחיות הרגולטור האפשריות), הגדרת הפתרונות האפשריים לכל תרחיש ובהמשך – יישום הפתרונות. מיפוי זה של הבעיות האפשריות, ייחוסם לתרחישי מדינת ישראל ומתן המענה לתרחישים אלה – הוא מהות ה-BCP ואותו מגדירים ב-Med-1 כ-"Beyond SLA".

Med-1 השקיעה וממשיכה להשקיע משאבים רבים בכלים לניהול תהליכי ההתאוששות כבר מרגע תחילת אירוע, על מנת לשפר את זמני החזרה שלה למהלך עסקים רגיל ולהשיב את יכולותיה העצמיות לתמוך בלקוחותיה. כלים אלה כוללים תהליכי רכש מואץ, ניהול מערכת מלאי של חלקים קריטיים שלא מוחזקים על ידי הספקים עקב עלות גבוהה, ניהול תהליך אל מול משרד התקשורת לריתוק ספקים קריטיים ועוד.

כיום עומדת Med-1 בפני שלב יישום החלטות ההנהלה שהוטמעו בתכניות העבודה לשנים 2015-16. כפועל יוצא, מנהלת החברה את תרחישי הכשל והחירום הפוטנציאליים באמצעות תכניות רציפות תפעולית (עצי זרימה) הקושרות בין מנהלי האירוע בשטח, מקבלי ההחלטות ומבצעיהן.

בנוסף, החלה החברה בתהליך הסמכה של ISO 22301 להמשכיות עסקית.

אלון רוזן, מנכ"ל אלמנטס הומלנד סקיוריטי: "אחד האתגרים הגדולים ביותר בניהול משברים הנובעים מאירוע לאומי, הוא היכולת של הארגון לזהות אותם ולהיערך אליהם מבעוד מועד באמצעות תכנית אופרטיבית. תכנית זו צריכה לכלול את כל הצעדים שעל הארגון לנקוט בכדי להמשיך ולתת מענה שירותי מקסימלי ללקוחותיו השונים, במינימום חשיפה וסיכון של עובדיו ומשאביו. חברת Med-1 מוכנה היום יותר מתמיד, באופן ייחודי ויוצא דופן אל מול מתחרותיה בשוק, כדי לספק את המענה השירותי אשר היא מחוייבת אליו ואף מעבר לו (על פי תפיסת 'Beyond SLA') בזמן חירום".

רוני שדה, מנכ"ל החברה: "אני שמח וגאה על החלטתנו לקיים תהליך BCP מלא ומפורט. כמובילת תחום שירותי הדטה סנטר, Med-1 מחויבת לא רק להמשכיות העסקית שלה, אלא בעיקר לזו של לקוחותיה, והיום, יותר מתמיד, אני בטוח ביכולותינו לקיים את התחייבותנו זו".

אירועים קרובים