תוכן שיווקי

לקראת כנס מחשוב תעשייתי בעידן החדש | ראיון עם תמר שלם, מנהלת מערכות מידע בחברת לגין בע"מ

21/09/2014 11:18
כל פתרון מביא אתו הרבה "חלומות". חברת לגין בע"מ

1.    ספרי על הארגון בו את עובדת?

לגין בע"מ ממוקמת בקיבוץ יגור ומאגדת בתוכה שתי חברות בנות. לגין אריזות מזון, מפעל לייצור קופסאות פח, אשר הוקם לפני כ- 75 שנה. המפעל מייצר קופסאות לתעשיות המזון המובילות בארץ דוגמת שימורים, קפה, דגים, עגבניות וחמוצים וכן לתעשיות הצבע. עיקר הייצור הוא לשוק המקומי.  החברה השניה היא: לגין טובופלסט המייצרת שפופרות מפלסטיק ואלומיניום. כ- 70% מתוצרת השפופרות הינה לייצוא. הלקוחות העיקריים הם מתחום הקוסמטיקה והפרה רפואי.

2. . אילו אתגרים ניהוליים וטכנולוגיים מציב תחום האריזות?

גם לגין אריזות וגם טובופלסט מייצרות אריזות לחברות מובילות בתחומי המזון, הקוסמטיקה והפרה רפואי, ולכן נדרשים לקיים תקני איכות ובטיחות בינלאומיים. מערכת המידע יושבת בחברת האם (לגין בע"מ) ומספקת שירותים לשתי החברות בנות.

האתגר העיקרי בתחום האריזות מבחינת המחשוב הוא לקיים עקיבות מלאה על כל חומרי הגלם ותהליכי הייצור כך שבכל בעיה שעולה, ניתן מיד לגלות את כל המוצרים שיוצרו מאותה המנה במהירות.

3. . איזה פתרון ERP נמצא בשימוש בלגין ומהם היתרונות שלו?

בחברת לגין משתמשים ב-M3. מדובר בפתרון טוב שיודע לתת לחברת לגין פתרונות בתחום הלוגיסטיקה, התפעול והייצור וכן עבור רכש, שיווק, מכירות, אחזקה והנהלת חשבונות. לצורך השלמה, פועלת בלגין מערכת  MES לניהול רצפת ייצור וכמו כן משתמשים במערכת פרואקטיב לטיפול בתהליכי WORKFLOW  כדוגמת שחרורי רכש.

כל מנהל IT הולך על הקו הדק בין הצורך לשמור על התקציב והרצון לקבל ממערכת המידע את המקסימום בסטנדרט, לבין הצורך בפתרון בעיות ייחודיות לארגון, או בפתרון בעיות שהמערכות לא יודעות לתת מענה ולכן נדרש פיתוח.

אחד היתרונות של M3 הוא במתן כלים המאפשרים למפתח ליצור פתרונות ללקוח בלי לגעת ב"קוד", כלומר עם כלי הפתרון בלבד. הפתרון מתאים מסכים ותצוגות למשתמשים כך שיוכלו לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר ובקלות ומספק הרשאות ועקיבות על פעולות במערכת בצורה ידידותית המאפשרת לנו לגלות תקלות ובעיות.

בלגין אריזות, בנוסף ל-M3, הוכנסה מערכת MES  – מחשוב רצפת ייצור, ובמערכת זו מבצעים מעקב אחר מנות הייצור ובדיקות האיכות. בטובופלסט תהליך העקיבות נעשה בעזרת M3 בפורטל מיוחד שהוקם לצורך כך.

4.  מהו הערך המוסף שהפתרון נתן לארגון?

כל פתרון מביא אתו הרבה "חלומות" וציפיות למשתמשים שהעבודה תהייה קלה ופשוטה, שהממשק יהיה נוח וידידותי ושכל בקשה ורצון יענו. במערכות מידע אנו מעוניינים לגשר על הפער בין הרצוי למצוי תוך מיצוי מרבי של הכלים הקיימים במערכת (שחלק מהמשתמשים פשוט לא מכירים ולא מודעים ליכולותיה).

M3, בתוספת הכלים המלווים שציינתי יודע לתת פתרון טוב. היתרונות העיקריים של פתרון ERP הוא בהיותו כלי לקבלת מידע בזמן אמת למנהלים, וביכולתו להעניק אפשרות לחקירה וגילוי בעיות לפני שהן מתרחשות. אחזור המידע של M3 נעשה באמצעות POINT OF VIEW, ובעזרת כלי BI. כיום המנהלים יכולים באופן עצמאי בעזרת ה-BI לחקור את מצב המכירות, התזרים והרכש בצורה נוחה וידידותית.

אירועים קרובים