תוכן שיווקי

לקראת כנס | מחשוב תעשייתי בעידן החדש – אין חכם כבעל ניסיון

17/09/2014 16:29
המשחק היום הוא – Best Practices. ליאת מייזלס דרזנר, מנהלת מכירות M3, בקבוצת Intentia

מאת: ליאת מייזלס דרזנר, מנהלת מכירות M3, בקבוצת Intentia, המתמחה בפתרונות מחשוב ארגוני לתעשייה.

"חליפה תפורה אישית" היא סיסמת מכירות ידועה. כולנו רוצים להרגיש מיוחדים, כולנו רוצים לדעת שנתנו לנו יחס אישי, אולם כאשר מדובר במערכות מידע ארגוניות הסיסמא הזאת כבר לא עובדת. חליפות תפורות אישית הן מושג אנכרוניסטי שבתעשייה הגלובלית כבר אינו מהווה מקור לגאווה. שם המשחק היום הוא – Best Practices.

ההגדרה הפשוטה של Best Practices, הנכונה לתחומים מגוונים, אומרת כי מדובר ב"שיטות או טכניקות שהוכחו, דרך ניסיון ומחקר, ככאלו המובילות לתוצאות הרצויות והטובות ביותר". אם כן, כאשר אנחנו מסתמכים על Best Practices אנחנו למעשה מסתמכים על ניסיון וידע שנצבר ממספר רב של ארגונים דומים לשלנו במשך שנים.

כאשר מדובר בפתרונות ERP, קיימים יתרונות בולטים בהטמעת פתרון המבוסס Best Practices על פני פתרונות מבוססי פיתוח. היתרון הבולט ביותר הוא ללא ספק העובדה שאין צורך בכל תהליך פיתוח. עובדה זאת הופכת את תהליך ההטמעה בארגון לקל, יעיל וחסכוני. יתר על כן, הצורך להתמודד עם תקלות ובאגים רבים שיש בתהליכי פיתוח נמוג ונעלם. לכן, תהליכי הטמעה של פתרונות מבוססי Best Practices, המצריכים לא יותר מאשר בחירה בין תהליכים קיימים במערכת, הינם גם קצרים באופן ניכר.

פתרונות מבוססי פיתוח בתחום ה- ERP, המוצגים כ"חליפה תפורה אישית" הינם יקרים לאין שיעור. ממש כמו פרויקט לשיפוץ הבית, ששואב כספים מכיסו של בעל הבית, כך גם פרויקט פיתוח כמעט לעולם לא יבטיח עמידה בתקציב שנקבע. עלות הפיתוח משולמת לרוב בנוסף לעלות הפתרון, ואם לא די בכך, יש לשלם תחזוקה לאורך השנים ולהתמודד בכל פעם מחדש עם באגים, תקלות ועדכונים שעלותם רק עולה עם השנים.

העובדה שפתרונות מבוססי Best Practices מסתמכים על ידע שנאסף מאלפי לקוחות מתחומים שונים בעולם, היא כשלעצמה יתרון מובהק עבור חברות שמעוניינות להישאר תחרותיות בשוק הגלובלי. הפתרון עונה על כל הצרכים המתבקשים בכל ענף ובכל סגמנט באופן מיטבי ומציע לארגון תהליכים חדשניים המתקדמים עם הקצב של החברות הגדולות ביותר בעולם. בדרך זו לארגון מתאפשר להשאיר תהליך כפי שהוא עובד היום ולמצוא תהליך מקביל לו במערכת ה- Best Practices, או לחילופין להגדיר תהליך נכון יותר דרך בחירה ממגוון התהליכים הקיים במערכת. בדרך זו הארגון אינו נשאר מקובע לתהליכים שהוא יצר ושאינם בהכרח התהליכים הנכונים ביותר עבורו.

יש הטוענים כי פתרונות מבוססי פיתוח מוטמעים בקלות בארגונים מאחר שהם מבוססים על תהליכים שכבר מתקיימים בארגון. רובנו באופן טבעי נרצה להמשיך לעבוד כמו שאנחנו רגילים מזה שנים, רובנו לא אוהבים שינויים ולא רוצים שיאמרו לנו כיצד נכון יותר לעבוד. יחד עם זאת, ארגון המעוניין להתבלט בשוק הדינמי, לא יכול להרשות לעצמו להמשיך לצעוד במקום אחד. ההחלטה לבחור בפתרון מבוסס Best Practices פותחת את הארגון לעולם ולמהפכות הטכנולוגיות שתופסות את מקומן בחיי השגרה בעבודה. פתרון מבוסס Best Practices מאפשר לארגון לצעוד בקצב של החברות המתקדמות בעולם ולא לקפוא על השמרים.

בעבר כולם רצו להמציא את הגלגל. כולם רצו להכריז "את הפתרון הזה אני בניתי" והייתה גאווה גדולה "ללמד" את המערכת מהו הפתרון הנכון. כיום, הקונספט השתנה – חכם הוא מי שלומד מאחרים. בפיתוח פתרונות בינלאומיים מושקעים מאות מיליונים של דולרים ולכן הם כוללים תהליכים ואפשרויות מגוונות ורחב שמאפשר ללקוח למצוא את הרוב הגדול של צרכיו אם לא כולם במסגרת הפתרונות הקיימים. פתרונות אלו אינם מקבעים תהליכים  (כמו פיתוחים ) ומציעים גמישות יוצאת דופן ללקוחותיהם ואפשרות לבחור ולשנות בכל רגע נתון מבין מגוון תהליכים חדשניים ולהתקדם בבטחה בקצב הזמן.

אירועים קרובים