על מה דנו נשיא ארצות הברית ומנכ"ל אפל בארוחת ערב?

משקיפים העריכו כי השיחה בין השניים נסבה על הטלת מכסים על מוצרי אפל המיוצרים בסין ● המוצר של אפל שצפוי להיות מושפע מהמכסים המדוברים הוא ה-Apple Watch: מחירו צפוי לעלות ביותר מ-10%

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

טים קוק, מנכ"ל אפל, נפגש אמש (ש') עם דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, לארוחת ערב.

בעוד פרטי הפגישה לא פורסמו, משקיפים העריכו כי המפגש נערך על רקע כוונתו של הנשיא להטיל מכסים על מוצרי החברה המיוצרים בסין ורצונו של קוק להחריג את מוצרי החברה ממלחמת הסחר הגלובלית שהנשיא פצח בה.

בציוץ לקראת ארוחת הערב, טראמפ, הנמצא בחופשה במועדון הגולף שלו בבדמינסטר שבניו ג'רזי, כתב הנשיא כי הוא "מצפה לפגישה", והדגיש כי אפל משקיעה "דולרים רבים" בארצות הברית.

במהלך שיחתו בשבוע שעבר של קוק עם משקיעים בעקבות דו"חותיה הכספיים של החברה הזהיר קוק מפני השפעות המכסים שיוטלו ואמר כי לעתים קרובות הם מביאים ל"סיכון משמעותי" עם תוצאות בלתי צפויות. עוד אמר קוק כי אפל "מעריכה" את הסיבוב האחרון של המכסים, ותשתף את ממצאיה עם המינהל של טראמפ.

מאוחר יותר, במסמך שמילאה והגישה לרשות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC, אפל הזהירה כי המכסים שמוטלים ושיוטלו על סחורות המגיעות מסין יגדילו את עלות מוצריה, את עלות הרכיבים המרכיבים אותם ואת עלויות חומרי הגלם. כל אלה, טענה אפל, יהפכו את מוצריה ליקרים יותר עבור הצרכנים ובכך יהפכו את אפל לפחות תחרותית, עם יכולת פחותה לענות לדרישות הצרכנים.

האם מכשירי ה-iPhone לא יושפעו ממלחמת הסחר?

בחודש יוני האחרון דיווח הניו יורק טיימס כי הבית הלבן הבטיח לקוק כי מכשירי ה-iPhone לא יושפעו ממלחמת הסחר של הנשיא. אלא שממשלת טראמפ הכחישה מאוחר יותר כי יינתן פטור ממכס לטלפונים החכמים של החברה.

נכון לעכשיו, המוצר של אפל אשר צפוי להיות מושפע מהמכסים המוטלים הוא Apple Watch. מחירו של השעון של החברה צפוי לעלות ביותר מ-10%.

בעבר קרא טראמפ לחרם על כל מוצרי אפל. מנגד, החברה מתחה ביקורת על כמה מהחלטותיו של הנשיא ומעשיו של הממשל שלו, בעיקר בתחום ההגירה. קוק היה מפורש במיוחד כאשר גינה את מדיניות ההפרדה בין הורים וילדים שהסתננו באופן לא חוקי לגבולות ארצות הברית וכינה את המדיניות הזו כ"לא אנושית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים