תוכן שיווקי
בעקבות כנס פורום C3 בוורשה

איך לשרוד את הסערה הגדולה בעולם IT לא מושלם

רדומיר בורטון, מנהל חטיבת הפריסיילס המסחרית, מרכז ומזרח אירופה ב-Dell-EMC, מסביר על הדרך להשגת חוסן טכנולוגי ועסקי לעסק הדיגיטלי של היום ומחר

12/08/2018 15:14
רדומיר בורטון, מנהל חטיבת הפריסיילס המסחרית, מרכז ומזרח אירופה ב-Dell-EMC. צילום: מתוך לינדקאין

בעיצומה של המהפכה הדיגיטלית, העולם הדיגיטלי בכלל, וה- IT בפרט, נמצא בטרנספורמציה מתמדת, מצב דינמי המציב בפני העולם הטכנולוגי והעסקי סיכונים והזדמנויות. אנחנו כמובן רוצים לשלוט בסיכונים ולנצל את ההזדמנויות.

עם התפתחות העולם העסקי הדיגיטלי, נמצא כי IT חדשני וגמיש הופך להיות במהרה יתרון תחרותי מכריע. על מנת להפוך את תשתית ה- IT של העסק לגמיש ואוטומטי יותר, היכולת להשתדרג במהירות בלי להשבית מערכות, הופכת לתנאי חיוני עבור עסקים שנדרשים להיות תחרותיים.

כדי להצליח היום בעולם הדיגיטלי, רוב החברות זקוקות לשילוב של אפליקציות מסורתיות עם אפליקציות שפותחו בסביבת ענן (Cloud-native). ואכן אנו עדים לשינוי כיוון בתהליך בניית אפליקציות, מאפליקציות חוץ מדף מסורתיות (commercial-off-the-shelf – COTS) שפותחו על יד צוותי IT לאפליקציות שנבנו בצורה יותר הדרגתית, מה שמאפשרת להיענות לדרישות לשינוים מהירים של העולם העסקי הדיגיטלי, המשלב לעיתים קרובות ביג דטה. בתנאים אלה, עסק המבקש לא רק לצפות את העתיד הדיגיטלי אלא גם להיות חלק ממנו, חייב להיערך כבר היום ולבצע את השינויים הנדרשים.

למה להשקיע בטרנספורמציה דווקא עכשיו?

כי עכשיו אנחנו נמצאים בעיצומה של הסערה על כל מרכיביה: המובייל, המדיה החברתית, אבטחת המידע, הביג דטה וכמובן הענן. אלו הם תחומים המתאפיינים באופי דינמי מאוד ותורמים לטרנספורמציה של עולם ה- IT. כתוצאה מכך נוצר לחץ גדול מאוד על העולם העסקי לבצע שינוי כאשר ברקע שינוי כזה מייצר אי יציבות אשר מהווה איום.

עדות לכך מצאה Dell EMC בסקר שערכה בקרב ארגונים: 78% מהם רואים בסטארט-אפים איום עכשווי או עתידי לעסק שלהם. 62% מעידים על כניסת מתחרים חדשים כתוצאה מיישום טכנולוגיות דיגיטליות ואם לא די בכך, בסקר נמצא כי 71% מהעסקים מסכימים שאם הם לא מאמצים את תהליך הטרנספורמציה של ה-IT, החברה שלהם תחדל להיות תחרותית בשוק שלה.

על מנת להיערך לשינויים המתבקשים, חשוב לבחון מה הן אותן טכנולוגיות אשר מובילות היום את השינוי לקראת העולם הדיגיטלי של מחר. אנו מדברים על בינה מלאכותית ולמידת מכונה, מציאות וירטואלית ומציאות רבודה ומחשוב ענן.

מה השאיפה?

השאיפה, שלא לומר החובה, עבור כל עסק בעידן של היום ובוודאי של המחר, היא להפוך לעסק דיגיטלי של ממש. רק כך יוכל העסק לזהות הזדמנויות חדשות, להוביל חדשנות בצורה גמישה, לפעול בזמן אמת ולהוכיח שקיפות וכך לזכות באמון השוק.

בדרך לאופקים האלה, עסק ההופך לדיגיטלי צפוי לשפר את הביצועים שלו, לייעל את הניהול העסקי וכמובן את ניהול הסיכונים, לשפר את היכולת האנליטית ולהגיע למידול מוצר בצורה חדשה ויעילה יותר תוך דיווח ועמידה בדרישות תקניות, ייעול ובטיחות וקבלת ראייה מלאה על הלקוח 360°.

שיפורים אלו מאפשרים לעסק יעיל למנף בצורה אופטימלית את הדטה וכך להשיג תובנה טכנולוגית ועסקית יקרה. דוגמא אחת לשיפור בזכות הפיכה לעסק דיגיטלי, היא סגמנטציה וזיהוי תבניות: הכלים החדשים מאפשרים לעסק ניתוח מדויק של תבניות התנהגות מוצר וכך מאפשרים לבצע סגמנטציה מדוייקת של ההצעות ללקוחות ייעודיים.

יכולת זו משפרת את רמת האבטחה בכך שהיא מאפשרת לוודא כי משתמשים עונים לתבנית ההרשאה המתאימה לפני מתן הרשאה למידע בחשבון מובייל ואינטרנט. זיהוי תבניות המצביעות על סיכונים בעקבות שחיקה של מוצר או להיפך, על הזדמנויות לעבור למוצרים חדשים, מבטיח רמת תחרותיות גבוהה ביותר עבור עסק. בסופו של דבר רכישת כל המיומנויות האלה מובילה למטרה עסקית אחת והיא הגברת התחרותיות, ערובה לקיום העסק לאורך זמן. לא רק לצפות את המחר ולשרוד אלא לשגשג ולהיות שותף בעשיית המחר.

ארכיטקטורת אפליקציה – המפתח לטרנספורמציית IT

לצד פיתוח חדש, השקעות העבר יכולות בהחלט להישאר רלוונטיות בזכות התאמה טכנולוגית. בעוד אפליקציות חדשות יפותחו ישירות ובצורה אורגנית בסביבת ענן, וכך יוכלו ליהנות מיתרונות הביג דטה, האפליקציות המסורתיות הקיימות בעסק יעברו אופטימיזציה בסביבת ענן היברידית.

השינויים האלה נשענים על IaaS (תשתית כשירות) ו-PaaS (פלטפורמה כשירות). השקעה בתשתית זו מאפשרת לתמוך בשתי סוגי האפליקציות, החדשות והמסורתיות, בצורה יעילה ומהווה ערובה לא רק לפיתוח אבל גם לתפעול שוטף בטוח יותר. השקעה בתשתית מתאימה ובארכיטקטורת אפליקציות, מבטיחה חוסן טכנולוגי ועסקי לעסק דיגיטלי בעולם הדיגיטלי של היום ושל מחר.
הכותב הוא  מנהל חטיבת הפריסיילס המסחרית, מרכז ומזרח אירופה ב-Dell-EMC. 

אירועים קרובים