מיקרוסופט: שתי גרסאות עבודה של Windows 10 עם אימוג'ים חדשים

בין האפשרויות החדשות: תוספת של 157 רגשונים, יכולת לראות לרגע תמונה של מה שקורה בעולם האמיתי מתוך אפליקציית מציאות מעורבת ופרוטוקול זמן למניעת השהיות

אימוג'ים - תמימים או לא?! אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) שחררה השבוע שתי גרסאות עבודה של Windows 10. גרסה אחת היא בדיקה של תכונות שיכול להיות שישתלבו כבר ב-Redstone 5, העדכון הגדול הבא של מערכת ההפעלה שאמור להתרחש בסתיו הקרוב.

מהדורת הבדיקה הבאה, שגם זכתה למספור מתאים, כבר מתייחסת לעדכון של Windows 10 שיושק כבר במחצית הראשונה של 2019 – אם תרצו Redstone 6.

מדובר בדבר נדיר כששתי מהדורות משוחררות בו זמנית, ובכל מקרה מדובר כמובן בגרסאות שמיועדות לשימוש בידי הבוחנים השייכים למעגלים השונים של תוכנית ה-Windows Insider.

המהדורה המתייחסת ל-Redstone 5 מציעה בין השאר אימוץ ראשון של Unicode 11. משמעות הדבר היא תוספת של 157 רגשונים (Emoji) חדשים לשימוש באפליקציות השונות של Windows ובמיוחד ב-Edge.
שיפור אחר שמציעה המערכת מתייחס לטיפול בזמן עצמו עם פרוטוקול זמן מדויק יותר וכן חותמת זמן לשימוש בתוכנה כדי למנוע השהיות שיכולות להתרחש בגין מנגנון התקשורת המובנה במערכת ההפעלה.

גולת הכותרת של מהדורת הניסוי הנוכחי היא הוספת יכולת 'להציץ החוצה' לרגע מתוך אפליקציית מציאות מעורבת או מציאות וירטואלית התכונה מכונה 'פנס' (Flashlight)והיא מאפשרת להשתמש במצלמה המחוברת לבקר כדי לראות לרגע תמונה של מה שקורה בעולם האמיתי מסביב, מבלי להוריד את הערכה מהעיניים. את ההצצה הזו ניתן יהיה לעשות באמצעות פקודה קולית, פקודה בתפריט האפליקציה או קיצור דרך תפריט הההתחלה של Windows עצמה.

תוספות שקשורות למנהלני IT

יש גם כמה תוספות שקשורות למנהלני IT המשולבות בדפדפן ה-Edge. אחת מהן מציעה קבוצה חדשה של אפשרויות מדיניות לטיפול מכשירי מובייל (MDM).

תכונה חדשה אחרת מאפשרת הקמה קלה יחסית של מה שמוגדר כ-'קיוסק מידע' – שימוש במחשב לצורך אספקת מידע למשתמשי באמצעות מסכי מגע, לדוגמה, או שלטים דיגיטליים. כעת ניתן להגדיר חוויית גלישה על ידי שימוש ב-Edge לשימושים האלה ודומים להם.
מעבר לכך כמובן המציעה המהדורה החדשה שורה ארוכה של תיקוני באגים.

המהדורה הנוספת, המתייחסת כאמור לגרסת המחצית הראשונה של 2019, אינה שונה בהרבה אך היא עדיין מיועדת למספר קטן של בוחנים בלבד שבודקים כבר את ההשתלבות של התכונות החדשות עם אלמנטים שלא שולבו במערכת הנוכחית המובילה ל-Redstone 5.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים