קצב צב: ישראל ירדה במהירות הגלישה אל המקום ה-70 העולמי

ארצות העולם מגבירות את קצבי הגלישה ובסך הכל עלו המהירויות באופן גלובלי ב-23%, כשהמובילות בחזית החיבור המהיר הן סינגפור, שוודיה ודנמרק ● ישראל דווקא נסוגה וירדה ב-10 מקומות, כשמהירות הגלישה הממוצעת בה עומדת על 7.6 מגה בייט בלבד, כך על פי מחקר חדש

החשמל של המאה ה-21. אינטרנט מהיר בפס רחב. צילום אילוסטרציה: BigStock

מרגישים שאתם ממתינים נצח עד שאתרים עולים וסרטים יורדים? כנראה שאתם צודקים. מחקר חדש מצא שישראל ירדה במהירויות הגלישה הממוצעות שלה, ושבארצנו הקטנטונת, המתגאה במיתוג סטארט-אפ ניישן, מהירות הפס הרחב הממוצעת עומדת רק על 7.6 מגה בייט. הממצא אמנם ממקם אותנו "רק" במקום ה-70 מבין מדינות העולם, אבל למעשה מטריד במיוחד מכיון שבשנה האחרונה התדרדרה ישראל ב-10 מקומות למטה בדירוג, והיא ממשיכה לסבול מתשתיות רעועות שאינן מתאימות לעידן המהיר הנוכחי.

מהירות הפס הרחב הממוצעת של מיליוני משתמשים ברחבי העולם עלתה בשנה אחת ב-23%, מ-7 מגה בייט לשנייה בלבד ליותר מ-9 מגה בייט לשנייה. הממצאים הגיעו מ-163 מיליון בדיקות שבוצעו ברשתות מסינגפור – המהירה ביותר ב-200 המדינות שנבדקו בשנה שעברה, ועד לתימן, האיטית ביותר בשתי השנים מאז שהושק המחקר לראשונה.

הנתונים הנוכחיים שמתפרסמים נאספו במשך פני 12 חודשים, עד ה-29 במאי השנה, על ידי M-Lab, שמהווה שותפות בין New Technology's Open Technology Institute, ל-Google Open Source Research, PlanetLab, המשתייכת לאוניברסיטת פרינסטון ושותפים תומכים אחרים, ולוקטו על ידי Cable, אתר בריטי העוסק בניתוח והשוואה של נתוני טלקומוניקציה.

פער עצום בין המדינות המפותחות לנחשלות

כמו כמעט בכל עניין ונושא בעולם, גם המחקר הזה מצא פער עצום בין המדינות המפותחות לאלו הנחשלות – בחמש המדינות המהירות ביותר הייתה מהירות ההורדה הממוצעת פי כ-88 מהירה יותר מאשר ב-5 האטיות. בסינגפור, שנמצאת בראש הטבלה, נמדדה מהירות הורדה ממוצעת של 60.39Mbps, לעומת תימן, אשר התגלתה כ-פי 195 אטית יותר, עם מהירות של 0.31Mbps בלבד.

כפי שניתן ללמוד ממצאי המחקר, הורדת סרט HD בגודל 5GB תיארך 11 דקות ו-34 שניות במהירות הממוצעת של סינגפור, בעוד שיידרש לכם יותר מחצי יום בכדי להוריד את אותו הסרט אם אתם חיים בתימן.

36 מתוך 50 המדינות בעלות הביצועים המהירים ביותר ממוקמות באירופה, 9 באסיה ופסיפיק, 2 בלבד בצפון אמריקה, 2 בדרום אמריקה/ אמריקה הלטינית, ורק אחת באפריקה. לעומת זאת, 25 מתוך 50 המדינות בעלות הביצועים הנמוכים ביותר נמצאות באפריקה, 12 במדינות ערביות, 10 באסיה ובפסיפיק ו-3 בדרום אמריקה/ אמריקה הלטינית.

אם נחזור לממצאים העגומים בנוגע לישראל – למעשה, המדינה נכללת ב-136 המדינות שלא הצליחו להשיג מהירויות ממוצעות של מעל 10 מגה ביטים – מהירות שנקבעה על ידי אופקום (Ofcom) – גוף האמון על שמירת תחום הטלקום – כזו אשר אמורה להיות המינימום הנדרש על מנת להתמודד עם הצרכים של משפחה טיפוסית או של עסקים קטנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים