נוסעים למונדיאל? היזהרו ממתקפות סייבר

בכיר בממשל האמריקני מזהיר את האזרחים שנוסעים לרוסיה כדי לצפות במונדיאל מקרוב ● הוא ממליץ להימנע ככל האפשר משימוש במכשירים אלקטרוניים כמו טלפונים חכמים ומחשבים ניידים

17/06/2018 14:48
כדורגל - מרגש את כולם. צילום: BigStock

ההאקרים שמים עיניים גם על המונדיאל: אם מישהו חשב שהם יסירו את ידיהם ממשחקי הגביע העולמי בכדורגל ויתנו להם לעבור בשקט, לפחות מבחינת סייבר, נכונה לו אכזבה, לפי האמריקנים. וויליאם אוואניה, מנהל המרכז האמריקני הלאומי למודיעין צולב ולביטחון (The National Counterintelligence and Security Center), שהוא גם סוכן של ה-FBI, מזהיר אזרחים אמריקניים שנמצאים ברוסיה לצורך המונדיאל שההאקרים עלולים לפרוץ למכשירים שלהם.

אוואנינה צוטט ברויטרס (Reuters) כמי שמפציר באמריקנים שמגיעים למונדיאל שלא להשתמש במוצרים אלקטרוניים שונים שברשותם ובמידת האפשר אף להימנע מלהביא אותם לרוסיה. זאת, על מנת להגן על עצמם מסכנה אפשרית של תקיפות האקרים עצמאיים או כאלה הפועלים מטעם הממשל הרוסי. כמו כן, הוא ממליץ .שלא להשתמש ב-Wi-Fi שפתוח לשימוש חופשי של הציבור ברחובות הערים במדינה.

בין המכשירים האלקטרוניים כלפיהם מכוונת האזהרה נמנים טלפונים חכמים ומחשבים ניידים. על פי אוואנינה, במידה שיש אפשרות לא לקחת אותם כלל – עדיף, אולם במידה שיש הכרח – מומלץ לקחת מכשירים שאינם בשימוש קבוע. כמו כן, הוא ממליץ להסיר את הבטרייה מהמכשיר בכל הזדמנות אפשרית. המלצה אחרת היא לגבות כל מידע במכשירים האלקטרוניים טרם היציאה למונדיאל.

על פי אוואנינה, אנשי ממשל ותאגידים צריכים לחשוש במיוחד מפני מתקפות אפשריות מסוג זה, אולם גם אזרחים מן המניין נדרשים לנקוט אמצעי זהירות. כמו כן, הוא ציין שגם במידה שהאזרחים משוכנעים שאין ברשותם מידע בעל ערך משמעותי עבור אותם גורמים עוינים, עדיין הם מהווים יעד אטרקטיבי למתקפה ועליהם לנקוט אמצעי זהירות.

משחקי המונדיאל נערכים בכל רחבי רוסיה, ב-12 אצטדיונים ב-11 ערים שונות, בראשן מוסקבה וסנט פטרסבורג. ההערכות הן כי מיליון בני אדם מכל רחבי העולם יגיעו למדינה על מנת לצפות במשחקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים