אחרי הקונגרס – צוקרברג יעיד גם באיחוד האירופי

ההסתבכות של ענקית הרשתות החברתיות בכל הנוגע בטיפול בנושא השימוש בנתונים ממשיכה להדהד והרשויות והרגולטורים לא מוכנים להרפות ממנה ● כעת נענה המייסד והמנכ"ל שלה להזמנת האיחוד האירופי ויגיע לפגישה עם נציגים בכירים שלו בבריסל בקרוב

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook) הסכים להיפגש עם בכירים מהפרלמנט של האיחוד האירופי (European Parliament) בכדי לדון בשימוש שעושה החברה שלו בנתוניהם האישיים של משתמשיה.

אנטוניו טג'אני, נשיא הפרלמנט, אמר בהצהרה כי מנכ"ל פייסבוק ייסע לבריסל כדי להיפגש עם נציגי הפרלמנט "בתקווה" כבר בשבוע הבא. "אני מברך על החלטתו של מארק צוקרברג להופיע באופן אישי בפני נציגי 500 מיליון אירופאים. זהו צעד בכיוון הנכון להחזרת אמון", צייץ טג'אני בהצהרה שפורסמה בחשבון הטוויטר (Twitter) הרשמי שלו.

הזדמנות לדיאלוג

פייסבוק אישרה שקיבלה את ההזמנה ונענתה לה וכתבה בהצהרה לתקשורת כי"אנחנו מעריכים את ההזדמנות לדיאלוג, להקשיב לדעותיהם ולהציג את הצעדים שאנחנו נוקטים כדי להגן טוב יותר על הפרטיות של אנשים".

טג'אני אמר כי צוקרברג הסכים להיפגש עם חברי הפרלמנט האירופי, המנהיגים את הקבוצות הפוליטיות שלו, כמו גם עם מחוקקים בוועדת הצדק של הפרלמנט, שהוא הפרלמנט של האיחוד האירופי ומהווה בו את הבית התחתון, כלומר הוא חלק מן הרשות המחוקקת.

הפרלמנט ינהל באופן נפרד סדרה של דיוני ועדה עם פייסבוק ועם חברות טכנולוגיה אחרות. צוקרברג לא צפוי להגיע אל הדיונים הללו אמר דובר הפרלמנט האירופי.

פייסבוק זוכה לבחינה מדוקדקת משני צדי האוקיינוס האטלנטי, בעקבות שערוריית הנתונים שבה הייתה מעורבת דרך חברת קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica). בחודש הקודם ועקב ההתפתחויות והגילויים העיד צוקרברג בפני בית הנבחרים האמריקני והסנאט.

2.7 מיליון משתמשים אירופים בין הנפגעים

פייסבוק הודתה כבר כי קיימברידג' אנליטיקה – חברת נתונים הקשורה למסע הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ – קיבלה מידע על כ-87 מיליון משתמשיה ללא ידיעתם. כ-2.7 מיליון משתמשים מבין הנפגעים בפרשיה היו תושבי אירופה, כך על פי הנציבות האירופית.

טרם פורסם המועד המדויק של ביקורו של צוקרברג בבריסל, אבל הפגישה תתקיים כנראה כמעט במקביל לכניסתם של החוקים החדשים להגנה על נתונים שייכנסו לתוקף באירופה ב-25 במאי. תקנות ה-GDPR מחייבת חברות להעניק לאזרחי אירופה שליטה רבה יותר על הנתונים האישיים שלהם, ופייסבוק כבר הציגה שינויים במדיניות הפרטיות שלה, במטרה לציית לכללים החדשים.

הפרלמנט הבריטי הזמין גם הוא את מנכ"ל פייסבוק לענות על שאלות אבל לא זכה להיענות מצד המנכ"ל הדומיננטי. ועדת התקשורת הבריטית אף איימה על זימון רשמי שיהיה תקף בפעם הבאה שבה צוקרברג ייכנס למדינה, אבל המייסד עדיין מסרב להיעתר לבריטים.

רבקה סטימסון, ראש מדיניות פייסבוק בבריטניה, ענתה לוועדה במכתב ששלחה ביום ב' ואמרה כי "אין בכוונתו של צ'וקרברג להיפגש עם הוועדה או לנסוע לבריטניה כרגע".

בכל מקרה, הנסיעה של צוקרברג לבריסל תהיה עוד תחנה במסע הארוך של חרטה פייסנות והרגעת רוחות, שנועד לעצור את ההתקוממות הציבורית בגין הטיפול של פייסבוק בנתוני המשתמש.

המנכ"ל פרסם התנצלות פומבית בפייסבוק עוד לפני שהעיד בפני הקונגרס בחודש שעבר, קיבל על עצמו אחריות אישית לנושא והבטיח להתאמץ הרבה יותר בכדי לדאוג למשתמשים, בתוך שהחברה שלו נוקטת כבר שינויי מדיניות, שעליהם אף סיפרה לעולם באמצעות מודעות, בכדי לנקות את הפלטפורמה משלל גורמים שעלולים לעשות בה ובנתוני משתמשיה שימוש ציני.

פייסבוק – מנסה לנקות את הפלטפורמה

פייסבוק הודיעה באחרונה כי השעתה 200 יישומים מפעולה דרך שירותיה, כחלק מחקירתה סביב אפליקציות שבהן הייתה גישה לכמויות גדולות של מידע על המשתמשים. נוהל שהגיע בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה.

עם זאת רק השבוע נחשפה עוד הפרת נתונים חמורה, שבה מעורבת דטה של משתמשי פייסבוק. החשיפה החדשה הצביעה על כך שאנשי אקדמיה באוניברסיטת קיימברידג' (University of Cambridge) חילקו למאות חוקרים נתונים אישיים שנאספו משאלון אישיות שעבד באמצעות שיתוף עם פייסבוק. הגישה לדטה התבצעה באמצעות אתר אינטרנט ועם הנחיות אבטחה לא מספקות, מה שהביא לכך שהתכנים שכללו הנתונים נשארו פגיעים וחשופים לגישה לאורך שנים. הדברים נמצאים בחקירה והענקית ממאנלו פארק הבטיחה שהיישום שכלל שאלון פסיכולוגי ושמשך מידע איניטימי על משתמשים הושעה בינתיים ואף ייחסם כליל אם יהיה בכך צורך.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים