פייסבוק ודליפת המידע: עוד יום קריטי של כיבוי מוקדי שריפות

הרשת החברתית מיידעת את 87 מיליון המשתמשים שנתוניהם דלפו, מייעצת לכל 2.2 מיליארד חבריה אילו יישומי צד שלישי להסיר, חוקרת את עצמה וממשיכה לעבוד קשה על דעת הקהל ● מארק צוקרברג יעיד היום בקונגרס על הפרשה

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

פייסבוק (Facebook) התחילה לבשר אתמול (ב') לעשרות מיליוני המשתמשים של שירותיה שנפלו קורבן בפרשת דליפת המידע האחרונה שנתוניהם "הושגו בצורה לא נכונה".

המשתמשים שמקבלים את העדכון מטעם ענקית הרשתות החברתיות הם אותם 87 מיליון חברי פייסבוק שהושפעו משערוריית הפרת הפרטיות לכאורה בידי קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica). משתמשים אלה לקחו חלק בלא יודעין בפרשה, כשהמידע שלהם הפך לכלי שרת בידי חברת הנתונים לצורך מיקוד פרסום פוליטי ב-2016 בזמן מרוץ הבחירות לנשיאות ארצות הברית, ואולי אף בהקשר לברקזיט הבריטי.

כל מי שנתוניו הושגו "בצורה לא נכונה" מקבל מפייסבוק קישור שכותרתו "איך אתה מושפע", שמסביר שאפשר שאתר אינטרנט שחבר פייסבוק שלכם עשה בו שימוש גנב מידע שהיה ברשת החברתית ושיתף אותו עם קיימברידג' אנליטיקה.

דובר פייסבוק אישר ל-The Verge כי "ההודעה מתגלגלת במהלך היום".

במסגרת הניסיונות הכלליים שלה לשיפור הפלטפורמה ולשמירה הדוקה יותר על המידע הפרטי של המשתמשים, פייסבוק מציגה מאתמול גם קישור בחלק העליון של פיד החדשות, תחת הכותרת "הגן על המידע שלך", ומפנה משתמשים להסרת אפליקציות צד שלישי שנראה כאילו הם כבר לא נזקקים להן.

הענקית הודיעה בנוסף שהיא מקימה "ועדה עצמאית לחקר הבחירות" בכדי לבחון את השפעת המדיה החברתית על הדמוקרטיה.

עדות ראשונה בפני המחוקקים

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, יעיד הערב ומחר בפני הסנאט האמריקני, ויענה לשאלות בנוגע לשימוש של החברה שלו בנתוני המשתמשים ואופי הגנתם על ידיה.

צוקרברג נפגש אתמול עם שורה של מחוקקים אמריקניים מרכזיים, כחלק מהכנה לעדותו היום. בעיתונות מכנים את המסע הזה בין המחוקקים "סיור התנצלות" של מנכ"ל פייסבוק.

בתיעוד של מפגשיו נראה צוקרברג כשאינו לובש עוד את הג'ינס וחולצת הטריקו האפורה הכל כך אופייניים שלו, אלא לבוש בחליפה, כשהוא ממהר לפגישות שונות דרך קהל עיתונאים וצלמים נסער. הוא נמנע מלענות ולעדכן את התקשורת מראש בנוגע למסר שהוא עתיד להעביר למחוקקים בעדותו.

מטרת מפגשיו המקדימים של צוקרברג עם המחוקקים היא להכין את הקרקע ליומיים של דיונים, שבהם הוא יהיה העד היחיד, ולהסביר לסנאטורים כיצד כמה חברות חיצוניות הצליחו לאסוף נתונים ממשתמשי פייסבוק, בלי שאלה יחשדו אפילו שהדטה שלהם נוצלה באופן ציני.

"אם לא נעשה משהו עכשיו, לאף אחד מאתנו לא תהיה עוד שום פרטיות", אמר ביל נלסון, סנאטור דמוקרטי מפלורידה, ל-CBS News. נלסון ציין כי צוקרברג היה ישר אך גם נאיבי, כיוון שלא פעל במהירות רבה יותר כשלמד שקיימברידג' אנליטיקה ניגשה למידע אישי של 87 מיליון משתמשי הרשת החברתית שלו. לדברי הסנאטור, צוקרברג לא הסביר מדוע פייסבוק שמרה את האירוע בסוד, והוא קבע כי "זו תהיה שאלה למחר".

זוהי הפעם הראשונה שבה יתייצב צוקרברג להעיד, והוא עומד לעשות זאת בפני 44 סנאטורים שהם חלק מהוועדות וכמעט מחצית מכלל יושבי הסנאט. כל סנאטור יקבל ארבע דקות לשאול את מנכ"ל ענקית הרשתות החברתיות כל מה שלדעתו רלוונטי להבנת והבהרת האירועים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים