דיווח: פייסבוק הקליטה שיחות ואספה הודעות של משתמשי אנדרואיד

פרשיית דליפת המידע לקיימברידג' אנליטיקה ממשיכה להכות גלים והביאה לפרסומים שטענו שהחברה מפרה את פרטיות משתמשיה גם באמצעים אחרים ● פייסבוק מכחישה את ההאשמות ומסבירה שמדובר באיסוף מידע בהסכמה בלבד

אבטחה משופרת ב-Android 12

פייסבוק (Facebook) הגיבה על דיווחים בתקשורת שטענו כי החברה מקליטה, שומרת וקוצרת את נתוני השיחות והודעות הטקסט של משתמשי אנדרואיד (Android) במשך שנים. בתגובה לדיווחים, שנפוצו במדיה הטכנולוגית, מסרה החברה כי הפונקציה "הייתה תמיד למצטרפים (Opt-in) בלבד", בהתייחסה למשתמשים שנתנו לה אישור לעשות כן בהסכמה מפורשת בתנאי השימוש.

את העיסוק בנושא החל דיווח של Ars Technica, שגרס כי פייסבוק אוספת בחשאי נתונים משיחות ומסרונים מטלפונים מבוססי אנדרואיד, ושהיא נוהגת כך כבר שנים. על פי האתר, הרשת החברתית ניגשת לאנשי הקשר, לנתוני ה-SMS ולהיסטוריית השיחות במכשירי אנדרואיד, לכאורה בכדי לשפר את אלגוריתם המלצת החברים שלה.

"איסוף – אבל עם רשות"

בתגובת החברה לפרסומים אלה נכתב ש-"ייתכן שראיתם כמה דיווחים אחרונים שפייסבוק שמרה את היסטוריית שיחות הטלפון והיסטוריית ה-SMS ללא רשותכם. זה לא המקרה".

בהמשך מסבירה החברה שאיסוף היסטוריית השיחות וההודעות נכלל במצב אישור תכונה, שמופיע בתנאי השימוש של המסנג'ר (Messenger) החל מ-2015, או ב-Facebook Lite בגרסת האנדרואיד, ושמדובר בתנאי שעל השימוש בו "אנשים צריכים להסכים במפורש". בנוסף הדגישה החברה שהמשתמשים יכולים לכבות את האישור הזה בכל עת, מה שימחק את כל נתוני השיחה והטקסט המשותפים עם האפליקציה.

גם לאחר ההודעה של פייסבוק חזרו ב-Ars Technica וציינו כי הדיווח שלהם נכון, וטענו שהתגובה של החברה סותרת כמה מממצאיו, כולל דיווחים שהתבססו על ניסיון של משתמשים שצוטטו בכתבה.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, עסוק בכיבוי מוקדי שריפה שונים שהתעוררו עקב פרשיית קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica) – דליפת המידע על משתמשי הרשת החברתית הענקית. במסגרת חשיפת הדברים התגלה שמידע של כ-50 מיליון ממשתמשי פייסבוק הגיע לידיה של חברת המחקר ונוצל על ידה, ככל הנראה, לצורך קידום קמפיינים פוליטיים. החשיפה הולידה זעם על ענקית הרשתות החברתיות ונטישה מאורגנת של הפלטפורמה.

שלשום (א') בחר צוקרברג בפנייה לציבור באמצעות התקשורת המודפסת. הוא פרסם מודעות עמוד במספר עיתונים מרכזיים בארצות הברית ובבריטניה, שבהן החברה שלו מתנצלת על שערוריית הנתונים ומבטיחה שתנהג טוב יותר במשתמשיה בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים