משרד ההגנה האמריקני משיק בישראל תחרות בנושא טכנולוגיות לוחמה בטרור

התחרות מיועדת לחברות הזנק עם טכנולוגיות שיכולות לסייע במיגור הטרור ● הסטארט-אפים המבטיחים ביותר יקבלו פרסים בהיקף כולל של מעל 200 אלף דולר

לא תסתתרו ממני. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

משרד ההגנה האמריקני (CTTSO), יחד עם משרד הביטחון הישראלי (מפא"ת) ועם פורום MIT ליזמות, מכריזים על השקת תחרות המוקדשת כולה לטכנולוגיות לוחמה בטרור – CTTSC3 (ר"ת The third Combating Terrorism Technology Startup Challenge).

התחרות מיועדת לסטארט-אפים עם טכנולוגיות שיכולות לסייע במיגור הטרור. הסטארט-אפים המבטיחים ביותר יקבלו פרסים בהיקף כולל של מעל 200 אלף דולרים.

השנה תתקיים התחרות בשני מסלולים:

מסלול הראשון – מסלול טכנולוגיות כללי, הפונה לסטארט-אפים במגוון תחומי טכנולוגיה. טכנולוגיות חדשניות במסלול זה כוללות בין היתר: טכנולוגיות מעקב (surveillance), Social media analytics, פענוח וידיאו ותמונות, אבטחת סייבר, רחפנים, רובוטיקה, ביטחון אישי, איסוף מידע, וגילוי חומרי נפץ, זיהום מים ואיומים נסתרים.

מסלול השני – מסלול המוקדש לטכנולוגיות ניווט עירוני, ומתמקד בטכנולוגיות חדשניות לניווט בסביבה עירונית, ללא GPS – נושא שחשיבותו גוברת עבור כוחות מיוחדים, גופי אכיפה ומקצוענים אחרים בתחום לוחמה בטרור שצריכים לפעול בתוך מבנים או בסביבות אחרות בהם GPS אינו זמין.

שני המסלולים פתוחים לסטארט-אפים, יזמים וקבוצות מחקר מרחבי העולם.

דן שפירו, שגריר ארצות הברית בישראל, וצוות DUKE - הסטארט-אפ הזוכה בתחרות האחרונה שהתקיימה ב-2016. צילום: יוני רייף (עבור פורום MIT)

דן שפירו, שגריר ארצות הברית בישראל, וצוות DUKE – הסטארט-אפ הזוכה בתחרות האחרונה שהתקיימה ב-2016. צילום: יוני רייף (עבור פורום MIT)

"בחרנו בישראל כמקום התחרות בשל הרוחב, העומק והיצירתיות של האקו-סיסטם המקומי", אומר אדם טארסי, מנהל התוכנית הבינלאומית במשרד ההגנה האמריקני, CTTSO.

לדבריו, "החלק הטוב ביותר ביחסים שלי עם ישראל, הוא היכולת למצוא פתרונות שלא הייתי מוצא במדינה שלי".

עוד מסביר טארסי את הגישה של משרד ההגנה האמריקני בפיתוח שותפויות win-win עם סטארט-אפים חדשניים. "עקב מכת הטרור משפיעה על כולנו – אנחנו יכולים להשתמש במוחות של הסטארט-אפים ובכוח הפיתוחים שלהם. במקביל, הם עדיין יכולים לצאת לשוק, לזכות במשאבים ולהצליח בשוק בו הלקוחות העיקריים שלהם, ובמקביל – לתמוך בצרכים של ממשלות ארצות הברית וישראל".

לדברי גדעון מילר, יו"ר תחרות CTTSC, "התחרות מדגימה כיצד ממשלות פונות יותר ויותר לאקו-סיסטם של הסטארט-אפים, שמסוגל לפתח וליישם חדשנות באופן מהיר ומשתלם הרבה יותר מכפי שיכולים לספק קבלני הביטחון הגדולים איתן עבדו הממשלות באופן מסורתי".

"כמו כן, התחרות גם משקפת את המגמה של ממשלות לעבור לאימוץ טכנולוגיות מהעולם המסחרי, במקום לפתח פתרונות חדשים מאפס".

מילר מוסיף כי "התחרות היא הזדמנות ייחודית לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. מלבד סכום הפרס, היא מספקת חשיפה יוצאת דופן למשאבים ולדרישות של גופי מימון פוטנציאליים בממשלת ארצות הברית, כמו גם ללקוחות, משקיעים, ושותפים ברחבי העולם".

הקדימו להירשם – הרשמה עד 9 במרץ, 2018.

לפרטים ולהרשמה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים