לשמור על אותנטיות דיגיטלית

הדיגיטציה של המידע החלה אמנם כבר במאה הקודמת, אך היום המידע הדיגיטלי העצום שכל אחד מאיתנו תורם, הוא הדלק המאיץ את המהפכה הדיגיטלית ● מידע זה מעניין ארגונים רבים בכל התחומים ומקנה את היכולת לשפר תהליכים ומוצרים בזמן אמת

21/02/2018 15:23
בני מלכה, מנהל מכירות אזורי בחטיבת Isilon של Dell-EMC

שנת 2030, רק 12 שנים מהיום, יכולה להיות נקודת מפנה גדולה, כאשר הסוגיה של שותפות בין אדם למכונה תראה כיצד טכנולוגיות שונות אשר מתפתחות במהירות ישפיעו על הפרט והארגון כאחד.

אחת האבחנות המדהימות לטעמי, היא כי בני אדם מתנהגים כמו "מוליכים דיגיטליים", מעין הרחבה של עצמנו. אפשר לדמיין מציאות שבה בני אדם מכוונים הולוגרמות ומשתמשים בשירותים שונים בעזרת טכנולוגיות מציאות וירטואלית, באופן יומי ושוטף. ניתן לומר כי על ידי חשיבה אמיתית ופעולה בתבונה, אנחנו יכול לעשות יותר מאשר להתכונן לעתיד לבוא – אנחנו יכולים ליצור את העתיד שאנחנו רוצים.

הדיגיטציה של המידע החלה אמנם כבר במאה הקודמת, אך היום המידע הדיגיטלי העצום שכל אחד מאיתנו תורם, הוא הדלק המאיץ את המהפכה הדיגיטלית. מידע זה מעניין ארגונים רבים בכל התחומים ומקנה את היכולת לשפר תהליכים ומוצרים בזמן אמת.

נדמה כי רבים כבר מבינים את האיומים של הטרנספורמציה הדיגיטלית – הגברת התחרות, טכנולוגיה המשבשת מודלים עסקיים, השינוי המהיר שמתרחש ללא רחמים ועוד. אולם – מה שלא מובן עדיין מספיק, זה כיצד להישאר מעודכנים ורלוונטיים בעידן הדיגיטלי.

לקצור הצלחות בעתיד

בסקר בהשתתפות 4,000 מקבלי החלטות בכירים מכל העולם, נמצא כי 45% מהם מודאגים כי ייהפכו למיושנים תוך שלוש עד חמש שנים. כמעט חצי מהם טענו כי אינם יודעים כיצד התעשיות בהן הם עובדים ייראו בעוד שלוש שנים. בנוסף, 73% מהם מאמינים כי הם חייבים להיות יותר דיגיטליים, אם ירצו לקצור הצלחות בעתיד.

נראה כי אחת העצות הטובות לרצון "להישאר רלוונטי" היא פשוט – להישאר אותנטי. באופן מסורתי, להיצמד למקור. פירושו לשמר את הלך הרוח של המקום, של המדינה או של האזור בה החברה נמצאת. כלומר, להכיר את הסביבה בה אנו עובדים ועל רקע זה לפעול לטובת "אותנטיות דיגיטלית".

בכל התעשיות, דור הדיגיטל (וצאצאיו) מהווה שיעור גדל והולך מבין הלקוחות בשוק. אפילו אלה מאיתנו שנולדו "מוקדם מדי", צריכים להבין כיצד הדור הדיגיטלי חושב ופועל. דבר אחד בטוח – זהו דור שנולד אל תוך העולם הדיגיטלי, מנהל את חייו באינטרנט ומרגיש עם זה בנוח. בהתאם, בשלוש השנים הקרובות, ההערכה היא כי 50% מהמוצרים והשירותים, מתעשיות שונות, יהיו דיגיטליים (במהותם או באופן מכירתם).

דבר נוסף שניתן לומר על דור הדיגיטל נוגע לנאמנות למוצר. חתך אוכלוסייה זה עלול לשנות במהירות את ההתנהגות הצרכנית שלו ונאמנותו למוצר. בכדי לשמר את קהל הלקוחות הזה, על העסק לספק ערך, נוחות וחדשנות, וכל זה צריך לקרות במהירות ובעקביות.

לכן, העצה השנייה בכל הקשור לרלוונטיות בעולם הדיגיטלי היא ללכת לכיוון "הענן הטבעי" (Cloud Native) ומהר ככל האפשר. ענן טבעי הוא למעשה יישום ענן אשר תוכנן במיוחד עבור ארכיטקטורת מחשוב ענן. הוא מאפשר למשתמשים יותר עוצמה בכוח המחשוב והוא יותר מהיר בתהליכי הפיתוח בהתנהלות היומית שלהם.

ללא סביבת ענן טבעי , העסק פשוט לא יוכל להתחרות בשוק המודרני. אם הוא אינו יכול לחדש, לספק שירות במהירות וכמובן באופן חסכוני מספיק, הוא אינו יכול להישאר רלוונטי בעולם הדיגיטלי.

בפשטות, ניתן לומר כי חדשנות דיגיטלית היא הערך המוסף החדש כיום – וענן הוא הדרך שבה ערך זה מועבר. לדוגמה, חברת מכוניות יוקרה מובילה כבר לא מתייחסת לעצמה כ-"יצרנית רכב" אלא כחברת "טכנולוגית רכב", וזה מבטא הכל על קצה המזלג. ארגונים רבים פועלים באופן דומה על מנת למצב עצמם מחדש בשוק כ-"חברות טכנולוגיה".

מה עלול לפגוע בהתפתחות העסקית?

הגדלת החדשנות ביישומי ענן, ונטייתם של יישומים אלה להיבנות במהירות על מנת להציע גמישות, עמידות וניידות, יובילו בסופו של דבר להטמעה של טכנולוגיות ענן שונות. חברות סטארט-אפ נוקטות מלכתחילה בגישת הענן הטבעי, ובכך משבשות את התעשיות המסורתיות. בעידן שטוף טכנולוגיות, ארגונים יכולים להיות לא רלוונטיים בפעימת זמן קצרה. על כן, מקבל ההחלטות בארגון אשר מונע אדפטציה מהירה, עלול לפגוע בהתפתחות העסקית.

ניתן להעריך כי בתוך שלוש שנים, 75% מהוצאות ה-IT ינותבו אל עבר יישומי הענן. בכדי לספק חוויה איכותית, כפי שהלקוחות הדיגיטליים דורשים, יש לבחור בתשתית הענן הנכונה, בתוכנת הענן הנכונה ובתהליכי הפיתוח הנכונים. בחירה בטכנולוגיה הנכונה, תאפשר לארגון למתוח את האפליקציות הארגוניות בצורה טבעית לחלוטין לענן הציבורי, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של אבטחה וניהול כל האספקטים בדומה לניהול מקומי.

היכולת החדשה לניתוח מידע תומכת בהסקת מסקנות עסקיות בזמן אמת ומסייעת לארגון לנתב נכון בעולם בו הצרכנים דורשים הרבה יותר. על הארגון להטמיע מערכות אדפטיביות שינגישו את המידע העסקי באופן מיידי ורחב ככל האפשר לכל פלטפורמת ניתוח.

קונספט ה-Data Lake מאפשר לארגון לבצע את המהפכה הדיגיטלית קודם במערכות הפנים ארגוניות ולסגל את החשיבה של גמישות מערכתית. כך, יוכלו מפתחי השירותים הקריטיים להתקדם ולהוביל את שירותי החברה לקדמת הטכנולוגיה.

הכותב הינו מנהל פעילות עסקית בעולמות ה-Scale out & Data Analytics, ב-Dell EMC ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים