מי גנב מטבעות וירטואליים בשווי 195 מיליון מ-Bitgrail?

בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים טוענת - האקרים שדדו מאיתנו את המטבעות ששוויים 195 מיליון דולר - אלא שמסתמן שככל הנראה מדובר בהונאה ● זו הפעם השנייה שחברת חילופי מטבעות מאבדת סכום עצום השנה

אילוסטרציה: BigStock

בורסת חילופי מטבעות קריפטוגרפיים איטלקית, המכונה Bitgrail, טוענת כי חוותה פריצה גדולה שבה מעורבים אסימונים ננו (Nano), אבל יש מי שטוענים כי מדובר בהונאה.

לטענת החברה, היא נפרצה בשבוע שעבר ונגנבו ממנה מטבעות ננו של 17 מיליון לקוחות, ששוויים עמד בזמן הפריצה על 195 מיליון דולרים. Bitgrail מתחזקת את אחד הפורטלים העיקריים למסחר באסימוני ננו – סוג מטבעות וירטואליים פחות מוכר, שנקראו בעבר בשם RaiBlocks.

BitGrail היא חברת חילופי המטבעות השנייה שאיבדה סכום כסף מסיבי השנה – ואנחנו רק בפברואר. הדברים מגיעים לאחר האירוע החמור ב-Coincheck – הבורסה מטוקיו, שאיבדה מטבעות קריפטוגרפיים בשווי של בין 400 ל-534 מיליון דולרים בפריצה שהתרחשה בשלהי ינואר.

תביעתו של המייסד, פרנצ'סקו פיראנו, נתקלה בספקנות רצינית ובחשדות שהאירוע נוצר למעשה על ידי מהלכים שנקטה החברה עצמה. בחודש ינואר עצרה Bitgrail את המסחר בננו, ב-ליסק (Lisk) ובאסימונים קריפטוגרפיים אחרים. לאחר מכן היא הודיעה על פרוטוקולי אימות זהויות נגד הלבנת הון ועל האפשרות לחסום משתמשים שאינם אירופאים. מהלכים אלה הולידו שמועות כי האתר מתכנן את מה שנקרא "הונאת יציאה" (exit scam) – טריק שבו עסק קיים, שהוא לעתים קרובות גם בלתי חוקי, מפסיק משלוח הזמנות, תוך המשך קבלת תשלום בעבור הזמנות חדשות.

טענות סותרות בטוויטר ובעיות בחקירה

ההונאה, אם אכן התקיימה, גרמה למחיר הננו לרדת ב-20%. בעקבות הפריצה, לכאורה, ביקש פיראנו ממפתחי האסימון לשנות את רשומות העסקה, בכדי לשחזר את אסימונים אבודים. אבל צוות מפתחי ה-ננו פנה אל המדיה החברתית בכדי להבהיר את הדברים.

"פיראנו סיפר לנו על היעלמות כספים מהארנק של BitGrail. האופציה שהוצעה על ידי פירנו הייתה לשנות את ספרי החשבונות בכדי לכסות על הפסדיו – וזה לא אפשרי, וגם לא כיוון שאנחנו נמשיך בו", צייץ הצוות בטוויטר (Twitter). כעת יש החושדים כי דברי הצוות מספקים סיבה להאמין שפיראנו הטעה אותם ואת הקהילה לגבי כושר הפירעון של בורסת BitGrail לאורך תקופה משמעותית.

פיראנו מצידו טען דרך טוויטר כי מה שצוות ננו מספר אינו אלא "טענות מופרכות". הוא הוסיף ותיאר כי אמר למשטרה שצוות ננו פירסם שיחות פרטיות שלהם, מה שיכול לחבל בלגיטימיות של החקירה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים